Czujnik ciśnienia oleju (?)

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Keneda
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: czw sie 27, 2015 13:33

Czujnik ciśnienia oleju (?)

Post autor: Keneda » wt cze 21, 2016 14:39

Chcę postawić prawidłową diagnozę dotyczącą uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju. Oto mój problem:

Gdy jadę stałą prędkością 120km/h to nic się nie dzieje, ale jak już zwolnię na chwilę do 90km/h to zaczyna przez chwile piszczeć i mrugać kontrolka od oleju, potem jak przyśpieszę z powrotem do 120km/h to spokój, mimo tego, że olej jest w normie. Chodzi o to, że gdy jadę z dużą prędkością i zwolnię to kontrolka mruga i piszczy. Jak jeżdżę 90/km po niezabudowanym z miasta do miasta to nic nie się nie dzieje. Jak już wjadę na ekspresówke i dam te 120km/h, a później zwolnię do 90km/h to właśnie się tak dzieje.

Druga sprawa wyskoczył błąd 00575 - ktoś wie od czego to?

Samochód to GOLF 4, 1.9 TDI, 90KM, 1998



ciarek15
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: śr gru 09, 2015 10:03

Czujnik ciśnienia oleju (?)

Post autor: ciarek15 » wt cze 21, 2016 16:44

Stawiam że to poprostu wysiadająca pompa oleju lub zapchany smok. Swoją drogą jazda ze świecącą kontrolką oleju to ryzykowne posunięcie. Może olej nie jest podawany tak jak trzeba przez to co napisałęm na początku. W takim wypadku wałki rozrządu i panewki nie mają lekkiego życia... Szkoda narobić sobie dodatkowych kosztów, przez zatarcie i nie bagatelizować tej kontrolki nawet jeżeli jest stan oleju. Bo co po nim w misce skoro nie jest podawany na góre silnika.



mariusz33
Forum Master
Forum Master
Posty: 1201
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:19
Lokalizacja: Borzychy

Czujnik ciśnienia oleju (?)

Post autor: mariusz33 » wt cze 21, 2016 18:38

Na poczatek wymien filtr oleju.Mialem podobny problem.


Mariusz

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Czujnik ciśnienia oleju (?)

Post autor: grg474 » wt cze 21, 2016 19:57

jak nie pomoże wymiana filtra to zdejmuj miskę olejową i obejrz smok pompy oleju. Jak przypchany to wyczyść. Dlaczego akurat to? Bo duża prędkosć = wyższa prędkosć obrotowa = więcej zasysanego oleju. Jeśli syf pływa w misce to jest zasysany na smok (znam to z autopsji)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości