Strona 1 z 2

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 01:51
autor: gonzocz
Witam.

Otóż robiłem swapa TDI-AFN do Jetty 2 i wszystko elektrycznie mam ładnie podpięte, podłączone i wszystko śmiga jak należy, tylko jest jedno ale... Na liczniku za żadne skarby przy przekręcaniu zapłonu nie mrugnie mi kontrolka świec żarowych nawet jak silnik jest zimny to się nie oświeca, wżadnym momencie, ale dodam, że przekaźnik mam 103 i świece normalnie podgrzewa i auto odpala - po prostu jak wiem, że jest zimna to słucham czy zaczyna grzać czy nie czy tyknie, ale chciałbym żeby mi to kontrolka pokazywała. Kabelek od skrzynki do licznika pod kontrolkę ze spirali jest dobry i żarówka też. Miałem od kolegi inny sterownik z chipem na próbę w zeszłym tygodniu, odpalam auto wsiadam jadę 500m i pyk oświeciła się kontrolka świec i tak przez 5minut i zgasła, potem za kolejnymi razami znowu to samo się stało, a na moim sterowniku takiego czegoś nie było. Ktoś ma jakieś pomysły bo ja już zgłupiałem :hmm:

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 12:45
autor: darwaz
A sprawdzałeś bezpośrednio z ECU z pominięciem zegarów? Podłącz się bezpośrednio pod pin 48 w kompie i tam zobacz co się dzieje. A i jeszcze jedno, jak wymusisz jakiś błąd to kontrolka też się nie zapala?

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 13:15
autor: gonzocz
Sprawdze ten pin 48 wbijając się miernikiem w niego, a drugim końcem do masy i czy zapiszczy przy zapłonie, dobrze myślę ?
A jak wymusić mu jakiegoś błęda ?

Właśnie! Zapomniałem dodać, że jak miałem przekaźnik od TD 292 chyba czy jakoś tak to kontrolka się zapalała na liczniku tylko, że wtedy za każdym razem podgrzewało świece nawet jak auto było zagrzane.

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 13:24
autor: darwaz
Jak błąd wymusić? No wypnij np pedał gazu i odpal auto :) A miernik sobie podłącz do pinu 48 i do masy i ustaw na 12v i zobacz czy się będzie coś zmieniało przy włączeniu zapłonu.

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 13:26
autor: gonzocz
A inna opcja na błęda ? bo nie dojde do kostki z pedąłu gazu...

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 13:33
autor: darwaz
hmm, przepływomierz albo czujnik położenia wału.

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 14:14
autor: gonzocz
Sprobowalem i na wypiecie czujnika polozenia walu i przeplywki kontrolka sie nie zaswieca. A po podpieciu sie do 48 i masy na mierniku przy grzaniu pokazywal 10v a po nagrzaniu 11v.

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 15:07
autor: darwaz
Czekaj czekaj. A Ty jaki masz sterownik? MSA15 czy edc15 ?

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 15:25
autor: gonzocz
Kurcze a po czym to poznac? Mam z Passata b4 Afn w metalowej obudowie na jedna wtyczke i obok wtyczki wyjscie na map sensor ;) z tego co dobrze widze na googlach to mam MSA15

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 16:13
autor: darwaz
A bo myślałem że może masz edc15 a tam inny pin odpowiada za lampkę grzania świec. To ja nie wiem co masz nie tak. Ciężko tak na odległość stwierdzić. Może ktoś inny wpadnie na pomysł.

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: pn mar 14, 2016 16:26
autor: gonzocz
No ciezko co kolwiek juz wymyslic z tym... Sam mam zero pomyslow i napisalem tutaj a jest tak juz od poltorej roku. Licze na to, ze ktos wpadnie na to i mi pomoze z tym :)

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: wt mar 15, 2016 00:38
autor: kawowy19
skoro z ecu wychodzi to może po drodze gdzieś ginie? do licznika dochodzi czy nie w końcu?
Musisz coś po drodze mieć namieszane skoro z ecu sygnał idzie normalnie

Re: TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: wt mar 15, 2016 00:42
autor: darwaz
kawowy19 pisze:skoro z ecu wychodzi to może po drodze gdzieś ginie? do licznika dochodzi czy nie w końcu?
Musisz coś po drodze mieć namieszane skoro z ecu sygnał idzie normalnie
Wychodzi ale jak napisał gonzocz jest cały czas w okolicach 11v a powinno być zero i 12. I to chyba odwrotnie niż by się zdawało, 0 lampka świeci, 12 nie świeci :)

TDI VP37 - podgrzewanie silnika

: śr mar 16, 2016 16:29
autor: gonzocz
Jak one grzeją maja 10v, a jak przestana to już na przekręconym zapłonie po nagrzaniu zostaje napięcie 11v... czyli wychodzi na to, ze grzeja nawet po tym jak mi tyknie przekaznik i jest tam stałe napięcie, którego nie powinno być - chyba dobrze myslę ? Szkoda, że nie mam was bliżej, to bym podskoczył :bajer:

A może prościej byłoby tak jak ktoś by mi dokładnie opisał świece żarowe np tak: gdzie ma iść ten kabelek z kompa 48 w które miejsce do skrzynki i czy tam idzie i od skrzynki do licznika itp, żebym sobie po prostu sprawdził czy mam dobrze podłączone, bo wydaje mi się, ze coś będzie pomieszane jak robiłem z ojcem wiązkę ;)