Witam. Jestem świeżo po przekładce silnika w swojej borze z 99r. W poprzednim pękła głowica, i dodatkowo mechanik przy zmianie oleju wydał wyrok Mianowicie zmienił olej z 10W40 na 5W40... co zauważyłem dopiero jak już z wydechu czarne chmury wylatywały przy ruszaniu ale mniejsza z tym... chodzi o to że chcę by teraz wszystko chodziło tak jak trzeba, dlatego też ostatnio wiele tematów zakładałem Bo niestety dowiedziałem się ile to wszystko później kosztuje
Teraz zwróciłem uwagę na dodatkową, elektryczną pompkę obiegu wody. Mianowicie nie zauważyłem by ona się uruchamiała. Na krótko podłączając działa i ewidentnie ją słychać. Po podpięciu wtyczki nie słyszę by "chodziła" po odpaleniu auta, albo razem z wentylatorami. Kiedy ona powinna "chodzić? Steruje nią ECU czy sterownik wentylatorów? Jest uruchamiana na podstawie temperatury czy też inne warunki muszą być spełnione? Mogę ją jakoś VAGiem uruchomić? By być pewnym że cała trasa poczynając od ECU (czy czym kolwiek co nią steruje) do samej pompki jest sprawna.
Bora 2.3 V5 - elektryczna pompka obiegu wody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bora 2.3 V5 - elektryczna pompka obiegu wody
Czujnik 2 pinowy podaje sygnał do sterownika wentylatorów a sterownik wentylatorów ja uruchamia .
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Bora 2.3 V5 - elektryczna pompka obiegu wody
Który to czujnik? Ten biały w obudowie termostatu obok niebieskiego czteropinowego? Czy jakiś inny?
Znalazłem taki schemat klimy i sterownika wentylatorów:
I jeszcze częściowy opis:
F18 - termowyłącznik wentylatora chłodnicy
F163 - termowyłącznik klimatyzatora (ten na grubej rurze do chłodnicy na na rys. oznaczony numerem 9)
F129- czujnik ciśnienia w układzie klimatyzatora (przy nadkolu od pasażera - 4 pinowy- na rys. oznaczony numerem 5)
F38 - czujnik temp. zewn. (w kratce w zderzaku od kierowcy)
N25 - sprzęgło sprężarki
V7, V35 - wentylatory
j279 - przekaźnik wentylatora płynu chłodzącego klimatyzatora
j248 - moduł elektroniczny sterujący pracą silnika
j293 - moduł elektroniczny sterujący wentylatorami oraz załączający sprzęgło sprężarki (pod akumulatorem na rys. oznaczony numerem 11)
Znalazłem taki schemat klimy i sterownika wentylatorów:
I jeszcze częściowy opis:
F18 - termowyłącznik wentylatora chłodnicy
F163 - termowyłącznik klimatyzatora (ten na grubej rurze do chłodnicy na na rys. oznaczony numerem 9)
F129- czujnik ciśnienia w układzie klimatyzatora (przy nadkolu od pasażera - 4 pinowy- na rys. oznaczony numerem 5)
F38 - czujnik temp. zewn. (w kratce w zderzaku od kierowcy)
N25 - sprzęgło sprężarki
V7, V35 - wentylatory
j279 - przekaźnik wentylatora płynu chłodzącego klimatyzatora
j248 - moduł elektroniczny sterujący pracą silnika
j293 - moduł elektroniczny sterujący wentylatorami oraz załączający sprzęgło sprężarki (pod akumulatorem na rys. oznaczony numerem 11)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości