Strona 1 z 1

niedziałający tempomat

: sob sty 30, 2016 12:06
autor: slawotorun
Witam,szukam pomocy odnośnie golfa IV 97r tdi 110 km ,przestał działać tempomat, od czego zacząć szukać?był u mechanika na kompie brak błędów , program "widzi" manetkę , bezpiecznik cały, ma ktoś jakis pomysł lub miał podobny problem i rozwiązał

nie działajacy tempomat

: sob sty 30, 2016 12:19
autor: jpatryk125
Ja; podczas montowania tempomatu w MKIII; miałem podobny problem.

Mianowicie założyłem manetkę, pojechałem na kompa w celu aktywacji ww. manetki i lipa nie działało.

Mechanik stwierdził, że tak się nie da itd. itp., ale (całe szczęście) nie dezaktywował tempomatu w komputerze (pewnie z lenistwa).

Drogą dedukcji odkryłem, że nie łączył przełącznik (stycznik?), który jest przy sprzęgle. Chodzi o to, że jak "puszczę" sprzęgło i jadę, to zwiera (albo rozwiera; już nie pamiętam;, ale to bez znaczenia) się obwód i informuje kompa o zasprzęgleniu. Jednym słowem komputer cały czas "myślał", że sprzęgło mam wciśnięte (a jak wiadomo wciśnięcie sprzęgła dezaktywuje tempomat).

Problem rozwiązałem trochę na szybko i "po chłopsku".
Podkleiłem kawałek listewki drewnianej :helm: pod sprzęgło (oczywiście listewka jest niewidoczna), w efekcie czego obwód już zwiera, a ja cieszę się tym fajnym wynalazkiem.

P.S. Taki sam stycznik jest przy hamulcu. Zapala on światło stop i całkiem możliwe, że komunikuje się również z tempomatem.

nie działajacy tempomat

: sob sty 30, 2016 14:21
autor: grg474
slawotorun pisze:program "widzi" manetkę , bezpiecznik cały, ma ktoś jakis pomysł lub miał podobny problem i rozwiązał
vag > bloki pomiarowe i sprawdź działanie:
1. czujnik stop
2. czujnik sprzęgła
3. działanie manetki
4. czy pokazuje prędkość podczas jazdy w sterowniku silnika

nie działajacy tempomat

: sob sty 30, 2016 18:54
autor: ankonian7
1. jezeli nie posiadasz kabla i masz placic za kazdorazowe podpiecie to warto taki nabyc.

2. stawiam na czujnik pedalu sprzegła.

nie działajacy tempomat

: sob sty 30, 2016 19:24
autor: maly1970
lub brak prędkości w ecu silnika,nie fabryczne radio,lub obcięty przewód bo poszarpywał itp.. sprawdź te parametry ,błędów nie będzie

nie działajacy tempomat

: pn lut 01, 2016 09:46
autor: slawotorun
nie fabryczne radio ?? hmmm w sumie zmieniałem radio z gamma na rcd 200 i to może być przyczyna??

niedziałający tempomat

: pn lut 01, 2016 20:53
autor: slawotorun
rozmawiałem przed chwilka z mechanikiem i to wszystko jest sprawdzone i działa poprawnie ,czujniki hamulca , sprzęgła , manetka

niedziałający tempomat

: wt lut 02, 2016 13:57
autor: KrisGliv
Hej. Nie wiem czy rozwiązałeś juz swój problem? Jeśli nie to powiem CI ze miałem taki sam problem kiedyś w Octavii 2 z 2005 roku. Ja wyciągnąłem przełącznik z manetki, odłaczyłem kabelki od niego i przecisciłem ten przełacznik pózniej juz wszystko działało. Rozbiera sie to bardzo łatwo wiec warto spróbowac. Pozdrawiam

niedziałający tempomat

: wt lut 02, 2016 22:19
autor: ankonian7
Skoro sprawdziles czujniki oraz manetke, pozostaje Ci predkosc do ECU, badz przewody jak wspomniał mały. Nie wiem jak sie ma do tego radio, ale moze faktycznie cos sie gryzie. :hmm:

niedziałający tempomat

: sob kwie 02, 2016 22:36
autor: Jacceek
Witam! Zamontowałem w moim golfie 1.6 16v BCB tempomat i aktywowałem VAGiem, świeci kontrolka lecz mam problem. Mianowicie nie dziala - blokach pomiarowych mam takie wartości:

wyłączony 0000
włączony 0111
wciskam plus 1111
hamulec 01010
sprzęgło 01100

Na przycisk RES nie reaguje, podłączyłem zgodnie z schematem:
Obrazek
Po przyciśnieciu plusa wyskakuje błąd:

17977 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
P1569 - 35-10 - - - Intermittent

Ma ktoś jakiś pomysł co jest grane?

Re: niedziałający tempomat

: pn kwie 04, 2016 20:54
autor: Jacceek
Ok już wszystko działa. Wypatrzyłem, że mam zwarcie pinów w manetce. Po wyciągnięciu wtyczki okazało się, że piny w manetce wypięły się i cofnęły w dół. Zlutowałem kable na stałe i wszystko gra :mrgreen: . Jak by ktoś potrzebował to jest rozpiska pinów:

Opiska dla manetki dla tej podstawowej z jednym przyciskiem z boku. Do testow zwieramy 4 z 7 i badamy z 6 do innych ...

Pozycja wylaczony: brak przejscia z 6 gdziekolwiek, boczny przycisk 'set' reakcja 3 z 4 i 3 z 7.
Pozycja wlaczony: przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5. (pamietamy ze 4 i 7 musza byc zwarte)
Pozycja 'cancel' (przesuwnik lekko w prawo w strone wylaczenia): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7.
Pozycja 'restore' (przesuwnik do konca w lewo): przejscie z 6 do 4, z 6 do 7, z 6 do 5, z 6 do 2.

Mozna rowniez sprawdzic kontrolka, zewrzec 4 i 7, oraz podac 12V na pin 6:
Wylaczony: na 2,3,4,5,7 brak napiecia
Wlaczony: na 4,5,7 napiecie
Cancel: na 4, 7 napiecie.
Set (przesuwnik na wlaczony): na 4,5,7 napiecie, oraz na 3 po wcisnieciu przycisku
Restore: na 4,5,7 napiecie, oraz na 2 po przesunieciu presuwnika w lewo.

Na sterowniku silnika:

on/off 38/121, cancel 76/121, set 57/121, restore 75/121.

off: brak 12V na 38, 57, 75, 76.
on (38): 12V na 38 i 76,
cancel (76): 12V na 38, brak 12V na 76
set (57): 12V na 38, 76 i 57,
restore (75): 12V na 38,76 i 75.