Schemat instalacji/wtryskiwacze

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » ndz sty 03, 2016 19:46

Witam wszystkich.

Niedawno miałem okazje kupić Golfa IV po małym pożarze.
Spaliły się tylko kable z wiązki od wtryskiwaczy.
Chodzi mi o jakiś schematy czy coś co pomoże mi to ogarnąć :-)

Z góry dziękuje za pomoc.

Golf IV 1.4 16v 2001r.



Awatar użytkownika
amatorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: ndz maja 11, 2014 21:44
Lokalizacja: D.G.

Re: Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: amatorek » ndz sty 03, 2016 22:05

kry.rap pisze:Spaliły się tylko kable z wiązki od wtryskiwaczy.
wymiana samej wiązki, może załatwi sprawę,dużo tego jest na allegro,olx,szroty



lysyfm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: czw paź 25, 2012 17:49

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: lysyfm » wt sty 05, 2016 11:41

Do którego momentu ta wiązka jest spalona od tych wtrysków? Do sterownika?



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » wt sty 05, 2016 23:46

górna część,wtyczki przytopione kable popalone (w prawą stronę jakbyś stał na wprost silnika) do momentu gdzie łączą się w grubą wiązkę w plastikowym peszlu.
spalone są też kable które idą do czujników równolegle z tymi kablami przy wtryskach.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: Qto » wt sty 05, 2016 23:53

kry.rap pisze:do momentu gdzie łączą się w grubą wiązkę w plastikowym peszlu
rozbierz wiązkę tak, abyś widział izolacje popalonych kabli i podaj ich kolory
Podaj też oznaczenie silnika



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » czw sty 07, 2016 18:32

Oznaczenie silnika AXP.
Kable od przepustnicy całe, od cewki też.

Popalone... Trochę tego jest..

żółto-czarny
fioletowo-niebieski
czerwono-fioletowy ten który rozgałęzia się na 4
fioletowo-zielony
fioletowy
czerwono-fioletowy
brązowy

------------------------------

fioletowo-żółty
biało-brązowy
czerwono-fioletowy x3
niebiesko-brązowy x4
żółto-czarny
zielono niebieski

Wyżej kreski kable grube niżej cienkie.

grubszy czarny i wewnątrz cieniutkie (niebieski, czarny, szary)



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: Qto » czw sty 07, 2016 19:00

dobra robota...ale jet problem bo kolory się powtarzają. W tym kanale plastikowym co rozebrałeś, jest wtyczka czternastopinowa, sprawdź i dopisz który z wymienionych kabli przechodzi przez tą wtyczkę i przez który dokładnie pin. Niżej napisałem które są od wtrysków, te nie powinny przechodzić przez wtyczkę o której mówię, za wyjątkiem tego który się rozgałęzia na cztery...ten powinien przechodzić przez pin nr 5

żółto-czarny
fioletowo-niebieski - wtrysk nr 4, pin 2
czerwono-fioletowy ten który rozgałęzia się na 4 - każdy idzie do jednego z wtrysków, pin 1
fioletowo-zielony - wtrysk nr 2, pin 2
fioletowy - wtrysk nr 1, pin 2
czerwono-fioletowy - zakładam że kolor podałeś odwrotnie, że jest fioletowy z czerwonym paskiem - wtrysk nr 3, pin 2

brązowy

------------------------------



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » czw sty 07, 2016 19:36

Zajebiś... :grin: Dziękówa. Już jestem dużo bliżej celu :D

Jutro sprawdzę reszte.



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » pt sty 08, 2016 18:14

Mam prooblem nie mogę znaleźć tej wtyczki.
Możliwe, że jej nie ma?

ObrazekObrazek



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: Qto » pt sty 08, 2016 18:23

z tego co kojarzę to w każdej wiązce silnikowej jest... podobna do wtyczki od świateł przednich
wrzuć jakieś fotki tego co masz tam rozebrane...popalonych kabli, na pewno do czegoś dojdziemy
W najgorszym wypadku będzie trzeba wiązkę pruć dalej, aż trafisz na jakąś wtyczkę...możesz też wypiąć wtyczkę z ECU i miernikiem sprawdzać przejścia pomiędzy tą wtyczką a spalonymi kablami...może ustalisz do którego pinu ECU dany kabel idzie...i wtedy podasz numery pinów w ECU



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » pt sty 08, 2016 18:53

Mam całe kable od EGR, od czujnika temperatury, cewki, przepustnicy, czujnika ciśnienia oleju i te kable od wtrysków.
Może coś pominąłem z tych które są dobre

ale we wiązce zostają napewnoo tylko kable od:



czujnika spalania stukowego to raczej ten czarny w którym są 3 cienkie w środku (niebieski, szary, czarny) co dziwne to wtyczka w tym czujniku jest na 2 piny (niebieski i szary) a w tym kablu są 3 żyły. Ostatni 3 żyła (czarna) powinna zostać luzna?
czujnika map ciśnienia
czujnik oleju

Jutro zrobię fotki z bliska tych kabli które zostały



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: Qto » pt sty 08, 2016 19:55

Nie pisz posta pod postem...i upewnij się co do kolorów kabli, pomierz miernikiem to co niżej nabazgrałem, jeśli coś się nie zgadza to pisz
kry.rap pisze:Mam całe kable od EGR
To dobrze. Miernik w łapki i patrz czy:

"czerwono-fioletowy x3" - zakładam że chodzi o fioletowo/czerwony - ma "przejście" z pinem 2 EGR. Jeśli ma to te trzy kabelki idą do:
pin 3 wtyczki czujników G42 i G71 (wtyczka czteropinowa)
pin 1 czujnika G28 (wtyczka trzypinowa)
pin 1 czujnika G40 (wtyczka trzypinowa)
Kabel wychodzi z pinu 62 ECU - sprawdź miernikiem czy jest przejście pomiędzy tym pinem a kabelkami które "wiszą"

"niebiesko-brązowy x4" - zakładam, że chodzi o brązowo niebieski - ma przejście z pinem 4 EGR i pinem 4 czujnika temperatury. Coś za dużo mi tych luźnych kabli w takim kolorze...ale coś pomyślimy. Jeśli jest przejście to na pewno :
pin 1 wtyczki czujników G42 i G71
pin 3 czujnika G40
Kabel wychodzi z pinu 54 ECU - sprawdź miernikiem czy to ten kabel
Jeden kabelek w tym kolorze będzie szedł do czujnika poziomu oleju pin 3, nie będzie on miał "przejścia" z pozostałymi...


Dalej...
żółto-czarny - pin 4 wtyczki czujników G42 i G71
Kabel wychodzi z pinu 70 ECU - mierniki i sprawdzamy

zielono niebieski - zakładam że niebiesko/zielony - jeśli tak, to pin 2 wtyczki czujników G42 i G71
Kabel wychodzi z pinu 56 ECU - miernik i sprawdzamy

fioletowo-żółty - pin 2 czujnika G40
Kabel wychodzi z pinu 60 ECU - miernik i sprawdzamy

biało-brązowy - tu problem...w ogóle zakładam że kabel brązowo/biały, może uda Ci się wybadać coś więcej o tym kablu?


Zostają dwa z grubszych przewodów których nie opisałem wcześniej:
żółto-czarny
brązowy

czujnik poziomu/temperatury oleju? pierwszy to pin 1 drugi to pin 2


G28 – czujnik położenia wału
G40 - Hallgeber
G42 – czujnik temperatury zasysanego powietrza
G71 – Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym
kry.rap pisze:czujnika spalania stukowego to raczej ten czarny w którym są 3 cienkie w środku (niebieski, szary, czarny) co dziwne to wtyczka w tym czujniku jest na 2 piny (niebieski i szary) a w tym kablu są 3 żyły. Ostatni 3 żyła (czarna) powinna zostać luzna?
zgadza się
niebieski pin 1
szary pin 2
czarny to ekran



kry.rap
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz sty 03, 2016 19:27
Lokalizacja: Kambodża

Schemat instalacji/wtryskiwacze

Post autor: kry.rap » sob sty 16, 2016 13:38

Wszystko podłączone. Znalazłem 2 takiego golfa na przykład cala reszta tak jak pisałeś.

Problem jest taki że nie ma iskry..



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 66 gości