Dziwne zachowanie świateł i świece

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Brago » sob sty 02, 2016 17:20

Cześć, od pewnego czasu mam problem dotyczący przygasania świateł. Jak mam włączone światła i radyjo to wystarczy, że chcę zasunąć okna (el.) mimo, że są do końca to światła mi przygasają i silnik mi się trzęsie, a obroty niby nie drgają.

Druga sprawa to ruszanie na sprzęgle, zakładałem już temat, ale stawiam jednak, że to ma związek z elektryką a nie z samym sprzęgłem. Jak ruszam na sprzęgle to światła identycznie się zachowują, silnik sam dodaje sobie gazu i się trzęsie.

Trzecia sprawa, zobaczyłęm na 2-giej świecy przebicie, iskra co jakiś czas idzie sobie na kolektor dolotowy i tańcuje w około `gwintu do świec` i się strasznie poci.W poniedziałek wymieniam świce z kablami, ale czy przez to mogło mi się tak zachowywać auto j/w?

Czwarta sprawa, to chyba alaternator, również zakładałem temat, że coś mi piszczy przy pasku ale nie był to pasek ani rolki, więc stawiam na altek, że mi wirnik się psuje i możliwe, że mam słabszy akumulator niż powinienem.. Podczas postoju nocnym, gdy rano chcę zapalić, on łapie od kopa i chwilę pochodzi i sam gaśnie. Czasem 2 razy pod rząd.


Będę bardzo wdzięczny za pomoc! Silnik 1.6 8V AKL


Aha, zdjęcie tej drugiej świecy: Obrazek



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: grg474 » sob sty 02, 2016 17:43

Brago pisze:Trzecia sprawa, zobaczyłęm na 2-giej świecy przebicie, iskra co jakiś czas idzie sobie na kolektor dolotowy i tańcuje w około `gwintu do świec` i się strasznie poci.W poniedziałek wymieniam świce z kablami, ale czy przez to mogło mi się tak zachowywać auto j/w?
na niskich obrotach może być odczuwalny spadek mocy

Wracając do pozostałych pytań.
1. wyczyścić klemy oraz punkt masowy na silniku oraz punkt przykręcenia przewodu do alternatora i rozrusznika
2. sprawdzić jakie masz napięcie na odpalonym silniku
3. jaki masz alternator tj ile Amper
4. przygasanie świateł jak domykasz szyby to objaw spadku napięcia
5. odepnij wtyczkę od czujnika przy pompie wspomagania i zobacz czy objawy spadku napięcia nie ustępują podczas ruszania


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Brago » sob sty 02, 2016 17:58

No faktycznie. Takie zjawisko spadku sięp pojawia.

1. Gdzie mogęznaleźć punkt masowy i rozrusznik? :D
3. Właśnie nie jestem do końca pewien ale albo 70 albo 90A
5. Pompa wspomagania jest na samym dole pasku klinowego?

Dziekuje grg :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: grg474 » sob sty 02, 2016 20:15

Brago pisze:1. Gdzie mogęznaleźć punkt masowy i rozrusznik?
na lewo od akumulatora, równolegle do skrzyni biegów, na połączeniu silnik/skrzynia biegów. Punkt masowy jest przykręcony do silnika nad rozrusznikiem
Brago pisze:3. Właśnie nie jestem do końca pewien ale albo 70 albo 90A
z tyłu alternatora na obudowie masz oznaczenie
Brago pisze:5. Pompa wspomagania jest na samym dole pasku klinowego?
na dole - czujnik bedzie skierowany w kierunku chłodnicy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Brago » pn sty 04, 2016 21:58

1. Jutro z rana się zajmę czyszczeniem obym znalazł tą masę. :)
3. Altek ma 90A ale jedno koło właśnie to od wspomagania lekko gibocze się na boki jakby było źle przymocowane..
5. Czujnika jeszcze nie ruszałem bo jest uparty i zapewne na ciepłym tryśnie trochę płynu jak przy czujniku temperatury.



Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Brago » śr sty 06, 2016 00:40

Wyczyszczone wszystko i podłączone pod multimetr i :
Na wyłączonym silniku wyszło 11.97-12.01 V
Na włączonym silniku 14.75-14.80 V Po włączeniu 'wszystkich' bajerów spadło do 14.40 V



Awatar użytkownika
Seerq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 25, 2015 20:09
Lokalizacja: Pomorskie

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Seerq » śr sty 06, 2016 11:14

Czyli ładownie jest dobre. Ja w borze mam ten sam objaw przy domykaniu szyb światła przygasają, ładownie mam ok, masy wyczyszczone. Wyczytałem na forum że to norma w tych autach i jeżeli ładowanie jest w normie i nie ma innych problemów to można to zlekceważyć, tak też zrobiłem i Tobie chyba też polecam ;)


90km->120->160->???

Awatar użytkownika
Brago
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: ndz lis 01, 2015 13:19
Lokalizacja: Łódź

Dziwne zachowanie świateł i świece

Post autor: Brago » śr sty 06, 2016 17:24

Będzie mnie to bolało niestety bo lubie mieć wszystko cacy.. :-(



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości