Strona 1 z 1
Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 14:30
autor: SexiMiki
Witam. Mam taki problem że w moim Golfie 4 z przodem od Bory często przepalają sie żarówki... około 3 komplety na 2 miesiące. Czasami pojedynczo, czasami tylko krótkie, albo długie, czasami cała się spala... Jest w nich wysoka temperatura, często topiły mi się kostki, ale tydzień temu założyłem kostki ceramiczne, do tego Farenheit Super White Xenon 90W/100W ( wiem że nie jest to jakaś wysoka półka ) i wczoraj przepalił mi się prawy mijania, potem cały prawy i na koncu lewy mijania ( jechałem na postojówkach i długim lewym
) Co może być przyczyną ? Regulator napięcia ? Zainwestować w Boscha czy jeszcze inne ? Najdziwniejsze jest to że zwykłe z CPN-u świecą długo... Bezpieczników jakoś nigdy mi nie spaliło, mam założony duży akumulator (TDI) i wiem że poprzedni właściciel zmienił alternator na mocniejszy... Jakieś pomysły ?
Re: Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 14:55
autor: G0 Karcio
Moze sprawdzic napiecie ladowania na alternatorze (plus miernika do najgrubszej [plusowej] sruby alternatora, minus do obudowy alternatora). Podobno tez nie mozna dotykac baniek zarowek golymi rękoma bo skraca to ich zywotnosc. Aha... i wymieniac je nalezy parami. Moze to nie to samo, ale kiedys w moim MK4 non toper przepalaly mi sie zarowki w tyle (2 - 3 razy na tydzien), jak nie pozycja to stop, jak nie stop to cofania, albo wszystkie razem, nieraz tylko stop swiecil, pojechalem na stacje kupilem wszystkie zarowki Narvy i wymienilem, minal ponad rok a moze i dwa, zarowke wymienilem raz.
Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 15:11
autor: SexiMiki
Oczywiście że wymieniam parami i nie dotykam baniek palcami... hmm ok ale tylko na alternatorze czy na akumulatorze i żarówkach też pomierzyć ? Przy mierzeniu włączyć dmuchawę i audio czy lepiej bez ?
Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 15:39
autor: G0 Karcio
Lepiej zmierzyc napiecie na alternatorze przy wlaczonych i wylaczonych swiatlach. Wtedy bedzie pewnosc co do napiecia a mierzac na akumulatorze moze wystapic spadek napiecia np. poprzez niedokrecone przewody do klem albo ich zasniedzienie. Dobrze jest pomierzyc na cieplym silniku kiedy to juz altek jest nagrzany. Mialem przypadki, ze alternator dobrze sie sprawowal na zimnym, ale po rozgrzaniu zaczynal wariowac.
Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 17:15
autor: SexiMiki
ok tak zrobie, a jakie powinno być napięcie przy włączonych i wyłączonych światłach ?
Przepalające się żarówki H4
: czw lis 19, 2015 17:32
autor: Maszan
Powyzej 14V .Co do zarowek 90/100 to wywal to bo przypalisz odblysniki, a nie mowie, ze kabelkologia i wlacznik jest obciazony 2 razy wiecej.Jesli chcesz ladne biale swiatlo to kup Tungsram Megalight + 90% lub +120% i rozklej reflektory i umyj srodki i szklo(nie mowie juz o polerce z zewnatrz jesli jest taka potrzeba).Co do palenia to musi byc uwalony regulator bo normalnie zarowki powinny spokojnie rok lub 2 swiecic.Regulator kup Bosch.
Przepalające się żarówki H4
: pt lis 27, 2015 22:57
autor: mechatronik1988
Jeśli się kupuje taki szajs to się nie dziw że żarówki się palą
Kiedyś sam się naciołem na Farenheit długo nie poświeciły...
Kup sobie zwykłe z CPN-u bo na te wynalazki szkoda kasy
Zwykłe Tungsramy to dobre żarówki, nigdy nie miałem do czynienia z Megalight więc tu się nie wypowiem czy warto.