Strona 1 z 1

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 14:45
autor: arturo925
Witam, dwa dni temu zaswiecila mi sie kontrolka ladowania w mk2. Auto zapalalo i jezdzilo, poczatkowo kontrolka gasla na wyzszych obrotach, pozniej swiecila non stop. Dzis zapalilem auto, przejechalem ze 4km i radio padlo, pozniej przygasly swiatla. Czasem zawieszaly mi sie obroty i 'reset' zaplonem podczas jazdy pomagal wiec sprobowalem i tutaj i to byl blad bo silnik juz nie zaskoczyl czyli ewidentnie braklo iskry.. Gdzie szukac przyczyny? Chcialem w ciemno wyjac alternator i zawiezc do regeneracji ale nie znalazlem zadnego tutorialu i chwilowo zapal zgasl. Dodam jeszcze ze silnik po dluzszym postoju odpala, ale szybko umiera. Prosilbym bardzo o jakies rady

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 14:54
autor: jan1966
Zmierz ładowanie alternatora i napiecie aku i bedziesz wiedział co padło

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 15:54
autor: arturo925
Na zgaszonym silniku aku mialo 11,1V i auto nie odpalilo. Podlaczylem na chwile pod prostownik, auto odpalilo, przylozylem miernik do aku i napiecie w momencie spadlo z okolo 12V do 9... Pewnie spadaloby dalej ale zgasilem auto. Co i jak jeszcze zmierzyc?

Aha, dodam jeszcze ze zwiekszanie obrotow nie robilo roznicy.

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 16:09
autor: jan1966
Naładowany aku powinien miec min 12,5 v a na odpalonym ładowanie ok 14 v wiec u ciebie alternator sprawdz jeszcze kable przy alternatorze jak ok to altek do regeneracji lub nowy

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 16:11
autor: jpatryk125
arturo925 pisze:przylozylem miernik do aku i napiecie w momencie spadlo z okolo 12V do 9...
Ja uważam, że winny jest regulator napięcia, a konkretniej szczotki, które najzwyczajniej w świecie się wytarły...
Kup regulator napięcia, wymień i problem powinien ustać.

Re: Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 16:20
autor: jan1966
jpatryk125 pisze:
Ja uważam, że winny jest regulator napięcia, a konkretniej szczotki, które najzwyczajniej w świecie się wytarły...
Kup regulator napięcia, wymień i problem powinien ustać.

czyli altek do naprawy tak jak pisałem

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 22:04
autor: marcinek84
Regulator ze szczotkami sam wymienisz to tylko 2 śrubki, chyba że masz wytarte pierścienie także wtedy nie każdy sam poradzi sobie z wymianą.

Brak ładowania 1.6 PN

: ndz paź 25, 2015 23:31
autor: arturo925
Problem jest taki ze sruba ktora przechodzi przez obudowe rozrzadu jest chyba peknieta bo leb sie kreci a gwint po drugiej stronie stoi... Kable czyscilem i problem pozostal. Tata mowil mi ze jak odlacze plusowa kleme przy zapalonym silniku to powinien dzialac przy sprawnym alternatorze a moj gasnie. Czyli regeneracja, ale nie mam pomyslu jak go wytargac przez ta srube...

Brak ładowania 1.6 PN

: pn paź 26, 2015 11:38
autor: jpatryk125
arturo925 pisze:Tata mowil mi ze jak odlacze plusowa kleme przy zapalonym silniku to powinien dzialac przy sprawnym alternatorze a moj gasnie.
Tata się chyba myli...
arturo925 pisze:Problem jest taki ze sruba ktora przechodzi przez obudowe rozrzadu jest chyba peknieta bo leb sie kreci a gwint po drugiej stronie stoi..
Odkręć naciąg, ściągnij pasek i śrubę, która stanowi swego rodzaju zawias i altek już w Twych rękach.
Pokaż jakieś foto (Tylko szczegółowe, a nie robione kalkulatorem :bajer: ) jeśli chodzi o tę niby pękniętą śrubę, to może coś poradzimy.
Ale czy na pewno do zmiany reg. nap. trzeba wyjmować altka?

Brak ładowania 1.6 PN

: pn paź 26, 2015 19:06
autor: arturo925
Czy sie myli, nie wiem, ale moj zgasl a kuzyna mk2 ze sprawnym alternatorem dzialalo :) oddalem auto do elektromechanika i jakos poradzili sobie ze sruba. To ta na imbus 6. Ogolnie alternator ori, nigdy nie rozbierany, a rozlecialy sie szczotki, lozyska komutator i chyba cos jeszcze. Ogolem i tak dlugo wytrzymal, szczegolnie ze mam spory wzmacniacz w samochodzie. Dzieki za podpowiedzi