golf 4 alternator
: wt paź 13, 2015 14:45
Cześć,
Mam problem z napięciem w moim mk4.
Tzn. sprawdziłem sobie napięcie na aku i było w okolicy 12,3 V (na pracującym silniku miałem 14,1 V z włączonymi światłami, klimą i radiem czyli chyba nienajgorzej). Pomyślałem, że aku może się kończyć ale ma dopiero 3,5 roku (centra futura ca770). Pojeździłem trochę autem (dłuższa trasa - akumulator się doładował) i pojechałem do fachowców na sprawdzenie aku. Po obciążeniu 400A (kilka razy) napięcie utrzymywało się w granicach 12,45 V i Pan majster stwierdził, że akumulator jest ok. Zmierzył prąd ładowania i mówił, że jest licho tzn. 13,7 V - zaleca regenerację alternatora.
Dziś (czyli po około tygodniu od badaniu u fachowców) zmierzyłem sobie ponownie napięcia:
12,4 V akumulator (po trasie 100 km w cyklu mieszanym)
Napięcie na pracującym silniku - bieg jałowy, nie włączyłem świateł 14,4 V czyli bardzo dobrze!
Zastanawiają mnie właśnie te skoki napięcia ładowania - od 13,7 V do 14,4 V.
Co należy podejrzewać? Być może to "tylko" regulator ładowania? Czy takie są właśnie objawy?
Pozdrawiam
p.s. golf 4 2000 r. 1,9 TDI 101 KM
Mam problem z napięciem w moim mk4.
Tzn. sprawdziłem sobie napięcie na aku i było w okolicy 12,3 V (na pracującym silniku miałem 14,1 V z włączonymi światłami, klimą i radiem czyli chyba nienajgorzej). Pomyślałem, że aku może się kończyć ale ma dopiero 3,5 roku (centra futura ca770). Pojeździłem trochę autem (dłuższa trasa - akumulator się doładował) i pojechałem do fachowców na sprawdzenie aku. Po obciążeniu 400A (kilka razy) napięcie utrzymywało się w granicach 12,45 V i Pan majster stwierdził, że akumulator jest ok. Zmierzył prąd ładowania i mówił, że jest licho tzn. 13,7 V - zaleca regenerację alternatora.
Dziś (czyli po około tygodniu od badaniu u fachowców) zmierzyłem sobie ponownie napięcia:
12,4 V akumulator (po trasie 100 km w cyklu mieszanym)
Napięcie na pracującym silniku - bieg jałowy, nie włączyłem świateł 14,4 V czyli bardzo dobrze!
Zastanawiają mnie właśnie te skoki napięcia ładowania - od 13,7 V do 14,4 V.
Co należy podejrzewać? Być może to "tylko" regulator ładowania? Czy takie są właśnie objawy?
Pozdrawiam
p.s. golf 4 2000 r. 1,9 TDI 101 KM