kłopocik z czujnikiem skrętu kierownicy
: pt paź 09, 2015 23:40
Cześć.
Dzis wymieniłem kolumnę kierownicy z uwagi na luz w krzyżaku. Wszystko robiłem jak należy, akumulator odłączony, koła na wprost, montaż praktycznie bez problemów. Taśmy poduszki na pewno nie uszkodziłem. Fakt, ze po złożeniu wszystkiego, przy jeździe na wprost kierownica była lekko przestawiona w lewo (jakieś 2-3 ząbki na wieloklinie). Aby nie było za przyjemnie, po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i odpaleniu silnika, po chwili zapaliła się lampka ESP. Niestety nie posiadam obecnie vaga, tylko iVaga od VBiakena i tam, system nie mógł połączyć się z modułem skrętu kierownicy. Tak więc, ewentualnych błędów nie znam.
Teraz pytanie, co mogło stać się przyczyną tego błędu oraz jak temu zaradzić? Czy sama adaptacja czujnika wystarczy (oczywiscie gdy zdobędę dostęp do vaga) ?
Dzis wymieniłem kolumnę kierownicy z uwagi na luz w krzyżaku. Wszystko robiłem jak należy, akumulator odłączony, koła na wprost, montaż praktycznie bez problemów. Taśmy poduszki na pewno nie uszkodziłem. Fakt, ze po złożeniu wszystkiego, przy jeździe na wprost kierownica była lekko przestawiona w lewo (jakieś 2-3 ząbki na wieloklinie). Aby nie było za przyjemnie, po złożeniu wszystkiego, podłączeniu akumulatora i odpaleniu silnika, po chwili zapaliła się lampka ESP. Niestety nie posiadam obecnie vaga, tylko iVaga od VBiakena i tam, system nie mógł połączyć się z modułem skrętu kierownicy. Tak więc, ewentualnych błędów nie znam.
Teraz pytanie, co mogło stać się przyczyną tego błędu oraz jak temu zaradzić? Czy sama adaptacja czujnika wystarczy (oczywiscie gdy zdobędę dostęp do vaga) ?