Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » pt wrz 11, 2015 22:54

Witam.
Jestem już po przekładce automatu na manual golf IV 1.9tdi 101km 2004r ale mam problem z podłączeniem świateł wstecznego , niedziałającym licznikiem więc moje pytanie czy już ktoś to podłączał??
Następna sprawa to kodowanie licznika.Przekodowałem licznik i teraz mam 16141 ( mam nawi ) niestety po przekodowaniu świeci się cały czas kontrolka kontroli trakcji.
Kolejny problem to mostek na przekaźniku , łącząc pin 8 z 2 zaczyna mi kręcić rozrusznik :-(
Jeszcze jedno czy trzeba wypinać kompa skrzyni biegów? teraz mam podświetlone prnd
Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzięki

Co jeszcze zauważyłem podczas przyspieszania wskazówka od paliwa spada i włącza się na chwilkę rezerwa , czy jest to przyczyna złego kodowania licznika??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: Qto » pt wrz 11, 2015 23:29

moratti pisze:mam problem z podłączeniem świateł wstecznego
od włącznika na skrzyni daj kabelek do pinu 4 przekaźnika
moratti pisze:niedziałającym licznikiem
w sensie prędkościomierzem ? - domyślam się po kolejnych problemach:
moratti pisze:podczas przyspieszania wskazówka od paliwa spada i włącza się na chwilkę rezerwa
...impulsator podpięty? Jak tak to sprawdzić instalację od niego i czy sam w sobie działa poprawnie
moratti pisze:Następna sprawa to kodowanie licznika.Przekodowałem licznik i teraz mam 16141
a jakie miałeś wcześniej?
moratti pisze:Kolejny problem to mostek na przekaźniku , łącząc pin 8 z 2 zaczyna mi kręcić rozrusznik
pytanie po co ten mostek robisz? Bo jak zrobisz to oczywiste że rozrusznik będzie kręcił...
jeśli chodzi o poprawną pracę rozrusznika, to mostek jest wymagany, ale na pinach 6 i 8
moratti pisze:Jeszcze jedno czy trzeba wypinać kompa skrzyni biegów? teraz mam podświetlone prnd
gdzie to PRND masz podświetlone ? ...ja bym wywalił wszystko co związane z przeszłością - starą skrzynią



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5962
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: grg474 » pt wrz 11, 2015 23:31

moratti pisze:Następna sprawa to kodowanie licznika.Przekodowałem licznik i teraz mam 16141
licznik immo 3 - wróć do starego kodowania, wejdź cangateway i zmień kodowanie z 00007 na 00006
moratti pisze:Co jeszcze zauważyłem podczas przyspieszania wskazówka od paliwa spada i włącza się na chwilkę rezerwa , czy jest to przyczyna złego kodowania licznika??
problem impulsatora skrzyni biegów
musisz też dać czujnik od sprzęgła ( w automacie go nie ma
impulsator skrzyni biegów podłączyć nie będzie problemów
moratti pisze:podczas przyspieszania wskazówka od paliwa spada i włącza się na chwilkę rezerwa
wsteczny w automacie idzie przez przekaźnik a w manualu idzie z czujnika
rozrusznik - ze stacyjki dajesz kabel na rozrusznik możesz wyjąć przekaźnik od rozrusznika i zmostkować pin 6 z 8 podstawki przekaźnika


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » pt wrz 11, 2015 23:40

Ok czyli po kolei
Który przekaźnik jest od wstecznego?? czytam wszędzie i ktoś mówił że jest to ten sam co od rozrusznika , od włącznika na skrzyni mam dać kabelek do pinu 4 , a co z drugim kabelkiem od włącznika czy tam jest tylko jeden??
Starego kodowania niestety nie zapisałem i tu pojawia się problem bo po tym jak zmieniłem zapaliła się kontrola trakcji , wcześniej było ok
Impulsatora nie mam podłączonego bo nie wiem pod co go podpiąć ( 2 kabelki )
grg474 czujnik sprzęgła potrzebny?? nie mam tempomatu to po co on jest??
Jutro wywalę kompa od skrzyni i sobaczę czy na dole fisa dalej będą podświetlone PRND432
Ostatnio zmieniony pt wrz 11, 2015 23:45 przez moratti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: Qto » pt wrz 11, 2015 23:45

moratti pisze:Który przekaźnik jest od wstecznego?? czytam wszędzie i ktoś mówił że jest to ten sam co od rozrusznika
sam też nie napisałeś, który przekaźnik masz na myśli :bajer: ...ale ja piszę o tym samym - jest jeden od rozrusznika i świateł cofania
moratti pisze:od włącznika na skrzyni mam dać kabelek do pinu 4 , a co z drugim kabelkiem od włącznika??
do bezpiecznika nr 7 - impulsator ma zasilanie z tego samego bezpiecznika
moratti pisze:Impulsatora nie mam podłączonego bo nie wiem pod co go podpiąć ( 2 kabelki )
są trzy...
pin 1 - zasilanie z bezpiecznika nr 7
pin 2 - sygnał do licznika, pin 28 niebieskiej wtyczki
pin 3 - masa



moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » pt wrz 11, 2015 23:48

Okgrg474 i Qto wielkie dzięki za podpowiedzi i pomoc , powiedz jeszcze gdzie znajdę niebieską wtyczkę o której mówisz :) przy liczniku??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: Qto » pt wrz 11, 2015 23:50

tak, przy liczniku



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5962
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: grg474 » pt wrz 11, 2015 23:52

moratti pisze:grg474 czujnik sprzęgła potrzebny?? nie mam tempomatu to po co on jest??
po to żeby sterownik silnika był informowany że zmienia się obciążenie silnika
moratti pisze:Jutro wywalę kompa od skrzyni i sobaczę czy na dole fisa dalej będą podświetlone PRND432
jak zmienisz kodowanie cangateway to to zniknie


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » pt wrz 11, 2015 23:53

Super jutro działam dalej , mechanicznie nie było najmniejszego problemu a pojawił się problem z elektryką ,
Jeszcze jak byś mógł podrzucić prawidłowe kodowanie licznika to byłoby super.
najbardziej chodzi o działającą trakcję
mam nawi więc początek 16
eu czyli 1
cylindry 4 więc 4
1614x
nie wiem tylko jaka idzie ostatnia cyfra



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5962
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: grg474 » pt wrz 11, 2015 23:55

moratti pisze:cylindry 4 więc 4
no nie do końca - bo jest to licznik immo 3 bo rocznik 2004 czyli ta cyfra odpowiada za info o czujniku oleju wartość od 0 do 3
osttania cyfra odpowiada za skrzynię biegów u Ciebie 2, 3 lub 4


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: Qto » pt wrz 11, 2015 23:58

moratti pisze:mam nawi więc początek 16
a czujników przy klockach hamulcowych nie masz...albo czujnika poziomu płynu do spryskiwaczy :chytry: ?
moratti pisze:eu czyli 1
tu ok
moratti pisze:cylindry 4 więc 4
tu źle



moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » sob wrz 12, 2015 00:00

lol metodą prób błędów będę chyba kminił. czujnik oleju mam w misce od spodu tyle wiem ;)
co do skrzyni biegów to nie czaję
co do czujników klocków to mam więc będę zmieniał na 17 , czujnika spryskiwaczy brak



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: Qto » sob wrz 12, 2015 00:03

ostatnią cyferkę sobie dopasujesz jak ogarniesz impulsator i licznik będzie wskazywał prędkość... jak będzie zła to licznik będzie przekłamywał prędkość



moratti
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz sie 30, 2015 09:24

Automat na manual problem z elektryką golf 1.9tdi 2004r

Post autor: moratti » sob wrz 12, 2015 00:05

Pytanie co z tą
xxx?x: Motorvariante (Serviceintervall) (ab MJ 2000)

0 - Festes Intervall ohne Geber für Ölstand/-Temperatur (QG0)
1 - Flexibles Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG1)
2 - Festes Intervall mit Geber für Ölstand/-Temperatur (QG2)
3 - Fahrzeuge ohne Serviceintervallanzeige (USA,Kanada)

a tu na przyszłość wygrzebane może się komuś przyda

xxxx?: Codierzahl für Wegimpulszahl (ab MJ 2002)

1 - 4345 (1,4l/55kW mit Schaltgetriebe)
2 - 3528 (alle anderen Motor-/Getriebevarianten)
3 - 4134 (1,6l/74-77kW und 1,9l/50kW-SDI mit Schalt. Getriebe)
4 - 3648 (alle 5-Gang Automatikgetriebe)
4 - 3648 (alle 6-Gang Schaltgetriebe)
4 - 3648 (1.9l/81kW TDI mit Schaltgetriebe 02M)

możliwe że u mnie będzie 171x4



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości