Strona 1 z 2

Swap climatronic mk4 ->a2

: sob wrz 05, 2015 15:30
autor: Smolski
Witam.
Swapuje climatronik z golfa 4 do jetty a2 i mam problem z kilkoma przewodami i mam nadzieje ze ktoś mi będzie wstanie pomoc.
Klimatyzacja posiada dwie wtyczki 17 pinowa i 12 pinowa.
wtyczka 17 pinowa:
pin 3 niebiesko czerwony
pin 4 zielono brązowy
pin 12 zielony
wtyczka 12 pinowa:
pin 2 brązowo niebieski
pin 9 czarno biały
pin 10 niebiesko biały
pin 12 czerwono niebieski

Proszę o informacje co dany przewód robi i gdzie go podłączyć w Jetta 1.8 RP automat.
Do tego posiadam sterownik wentylatorów numer części: 1J0 919 506 K (wtyczka 14 pinowa) Jeśli ktoś posiada jakiś opis przewodów z niego wychodzących to tez bardzo byłbym wdzięczny.

Swap climatronic mk4 ->a2

: sob wrz 05, 2015 16:00
autor: Qto
T17a/3 niebiesko/czerwony, 0.35,oryginalnie idzie do sterownika silnika
T17a/4 zielono/brązowy, 0.35, sygnał obrotów
T17a/12 zielony, 0.50, oryginalnie idzie do sterownika silnika

T12a/2 brązowo/niebieski, 0.50, sterownik wentylatorów, pin nr 8 (T14)
T12a/9 czarno/biały, 0.50, sterownik wentylatorów, pin nr 12 (T14)
T12a/10 niebiesko/biały, 0.35, sygnał GALA
T12a/12 czerwono/niebieski, 0.35, wyjście sygnału temperatury zewnętrznej dla MFA/FIS

Swap climatronic mk4 ->a2

: sob wrz 05, 2015 18:19
autor: Smolski
I teraz pytanie czy musza być podłączone żeby climatronic działał i chłodził? i jak tak to jak to rozwiązać ?

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 13:41
autor: Michał_1977
Smolski, coś mało tych kabli,ale skupmy się na tych co podałeś.
Qto pisze:T17a/3 niebiesko/czerwony, 0.35,oryginalnie idzie do sterownika silnika
oraz
Qto pisze:T17a/12 zielony, 0.50, oryginalnie idzie do sterownika silnika
Opuszczasz.
Natomiast
Qto pisze:T17a/4 zielono/brązowy, 0.35, sygnał obrotów
Musisz podłączyć.
Qto pisze:T12a/2 brązowo/niebieski, 0.50, sterownik wentylatorów, pin nr 8 (T14)
Musi być.
Qto pisze:T12a/9 czarno/biały, 0.50, sterownik wentylatorów, pin nr 12 (T14)
Musi być.
Qto pisze:T12a/10 niebiesko/biały, 0.35, sygnał GALA
Jeśli masz taki sam przy instalacji do radia.
Qto pisze:T12a/12 czerwono/niebieski, 0.35, wyjście sygnału temperatury zewnętrznej dla MFA/FIS
Jeśli masz MFA,ale chyba zbędny.

Ja przedwczoraj odpaliłem climatronik z mk4 w moim mk2 i to jeszcze w dieslu,co było dodatkowym utrudnieniem :bigok:
Będziesz miał więcej pytań,to daj linka do tego tematu w PW i napiszę Ci co i jak :bajer:

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 17:25
autor: Smolski
michal_1977 mało tych kabli podałem bo resztę wiem do czego są i jak je podłączyć tylko własnie te mi zostały.
Możesz powiedzieć gdzie dokładnie wpiąć się z przewodem "sygnał obrotów"? I jak rozumiem sygnał GALA może być a nie musi tak? Wiązka radia była przerabiana przez poprzedniego właściciela wiec ciężko może być znalesc ten przewód tam.
I czy posiadasz jakieś informacje jak ten sterownik wentylatorów podłączyć? bo posiadam sterownik z kawałkiem wiązki ale nigdzie nie mogę znalesc rozpiski który kabel od czego jest niestety.

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:32
autor: Michał_1977
Sygnał obrotów musisz ciągnąć ze sterownika silnika lub z cewki zapłonowej.Ja w dieslu miałem gorzej,bo musiałem zrobić układzik elektroniczny na płytce,żeby mi przeliczał impulsy z altka.
Smolski pisze:rozumiem sygnał GALA może być a nie musi tak?
Tak.
Smolski pisze:I czy posiadasz jakieś informacje jak ten sterownik wentylatorów podłączyć?
Chcesz cały schemat climatronika?

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:38
autor: Smolski
Cały schemat climatronica posiadam ale nie do konca jest dla mnie on zrozumiały żeby dać rade podłączyć to w starszym aucie
Jak się domyślam sygnał obrotów to jest ten sam przewód co daje wskazania na obrotomierzu tak?

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:45
autor: Michał_1977
Smolski pisze:Jak się domyślam sygnał obrotów to jest ten sam przewód co daje wskazania na obrotomierzu tak?
Nie powiem Ci jak jest w benzyniaku,ale chyba tak. Najlepiej zmierzyć oscyloskopem i pomnożyć herce x60,bo impulsy są podawane na sekundę,a obroty w obrotku,na minutę.
Z kabelkami od sterownika dasz sobie radę.Usiądź nad schematem,skup się i pomyśl. W mk2 zapewne zastosowałeś podwójny wentylator z jednym silnikiem,więc to co się rozgałęzia w wiązce z mk4 na 2 wentylatory,trzeba po prostu odciąć i wyrzucić :bajer:

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:48
autor: Qto
jeśli masz problem z którymś z kabelków...to napisz kolory tak jak na początku tematu

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:52
autor: Smolski
Na razie chce ogarnąć na gotowo elektrykę żeby moc dopiero zacząć kompetować sprzęt pod maskę. W tym tygodniu chcę ogarnąć wszystko pod deską i chciałbym wiedzieć gdzie który kabel ma iść żeby odrazu w odpowiednie miejsca je wyprowadzić żeby nie było trzeba na nowo auta rozbierac

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 18:54
autor: Michał_1977
Smolski, zobacz u mnie w temacie,jak ja ogarniałem elektrykę :grin: viewtopic.php?f=160&t=250087&start=3276" onclick="window.open(this.href);return false;

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 20:19
autor: Smolski
Michal_1977 przejrzałem twój temat i myślę ze bardzo mi się przyda podczas montażu to co opisałeś w nim.
Na jednym ze zdjęć pokazałeś kompletna wiązkę climatronica wraz ze sterownikiem wentylatorów i czy posiadasz jakiś schemat własnie do tego sterownika?

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 20:26
autor: Michał_1977
Smolski pisze:Na jednym ze zdjęć pokazałeś kompletna wiązkę climatronica wraz ze sterownikiem wentylatorów i czy posiadasz jakiś schemat własnie do tego sterownika?
Rozpiski bebechów sterownika nie mam,ale to co jest do niego popodpinane,tak.

Swap climatronic mk4 ->a2

: ndz wrz 06, 2015 20:35
autor: Smolski
Mam sterownik z kawałkiem wiązki i trochę przewodów poucinanych i próbuje dojść własnie do tego gdzie maja isc