Strona 1 z 1
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: pn sie 03, 2015 17:25
autor: piotrus6282
Witam. Mam bardzo irytujący problem. Mam tolka 1.6 AFN z 98r. Benzyna + Gaz 1 generacji z Blosem. Mam problem z jazdą na benzynie a mianowicie jak odpalę na benzynie albo przerzucę z gazu na benzynę to ładnie trzyma obroty ale jak chce dodać gazu to muli jak by nie przepalał benzyny albo miał jej za mało. polski vag i vag com nie wywala żadnych błędów. Dodam jeszcze że jak chce przy gazować to czuć benzyną i wali niebieskim dymem z rury czyli jak by dostawał za dużo benzyny. Układ dolotowy jest szczelny. Wymienione zostały swiece i przewody. zostało jeszcze wymienić kopułkę i palec ale nie sądzę że to może być tego wina. Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ?
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: pn sie 03, 2015 22:06
autor: muszkatobiasz
może podaje gaz i benzyne razem i dlatego się zalewa lub coś z sondą
Re: 1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: wt sie 04, 2015 04:00
autor: piotrus6282
Benzyny z gazem nie podaje. Tez tak myślałem ze to sonda albo przeplywka. Błędu żadnego nie wywala. Może działa ale nie prawidłowo. Da się to jakoś sprawdzić żeby nie wydawać pieniędzy na marne?
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: wt sie 04, 2015 21:25
autor: muszkatobiasz
wiesz bez vaga ciężko możesz jedynie odłączyć wtyczkę od sądy i zobaczysz bez niej jak się zachowuje bo przepływka wątpię w to żeby tak muliła mocno ale możesz też ją odpiąć i sprawdzić
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: czw sie 06, 2015 08:52
autor: piotrus6282
Jak odepnę od sondy wtyczkę to jest bez zmian ale jak od przepływki to się poprawia. Normalnie wkręca się na obroty. Ale sprawdzałem vagiem sondę to rysuje mi na wykresie jedną ciągłą czerwoną linje a nie jak powinno być pulsującą. Więc już nie mam pojęcia co to. Wydawać kasę bez sensu to się mija z celem
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: czw sie 06, 2015 22:56
autor: muszkatobiasz
wydaje mi się że to sonda bo jak odepniesz przepływomierz wtedy komp ustawia stałą wartość masy powietrza a jak jest podpięta to liczy więcej powietrza i zawyża dawkę paliwa i go zalewa bo sonda nie reguluje w ogóle ale to tylko moja sugestia może ktoś inny się wypowie jeśli masz vaga to sprawdź jeszcze ile liczy przepływka
Re: 1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: pt sie 07, 2015 07:08
autor: piotrus6282
Też stawiam na sondę ale wcześniej miałem taki przypadek że upaliło mi ścieżkę w kompie od przepływki. Zalutowałem ją i wszystko było ok. Ale po jakimś czasie znowu coś się narobiło nawet nie wiem w jakich okolicznościach no i nie mam pojęcia co to moze być. A jak bym zmieniał komputer to bym musiał jakoś jego zaadoptować? Czy wystarczy ten sam nr seryjny i to wszystko?
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: pt sie 07, 2015 22:40
autor: muszkatobiasz
jeśli kupisz taki sam z takimi numerami to możesz zgrać immo a jak chcesz mieć mniej roboty wyczyść sterownik z immo wtedy zakładasz i śmigasz
Re: 1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: sob sie 08, 2015 08:02
autor: piotrus6282
Tylko jak to zrobić? Jest jakiś temat w którym opisane jest krok po kroku jak usunąć immo ?
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: sob sie 08, 2015 21:41
autor: muszkatobiasz
no sam to nie zrobisz lub będzie trudne,najlepiej dać to komuś co się tym zajmuje lub kupić już wyczyszczony sterownik albo kupić sterownik i zostawić auto z nowym sterownikiem do zgrania ze sobą ale najlepiej usunąć immo z samego sterownika i tylko przełożyć
1.6 AFT B+G. problem z wkręcaniem sie na obroty.
: ndz sie 09, 2015 20:54
autor: piotrus6282
Ok dzięki kolego. Najpierw będę celował w sondę jak to nie pomoże to będę szukał coś innego.