3 różne temp z czujnika wody.
: pn sie 03, 2015 13:39
Sporo tematów ale ja mam trochę inny problem: wiadomo, w jednym czujniku są 2 czujniki z czego jeden podaje temp na deskę a drugi do silnika.
Ostatnio auto nie dogrzewało się więc wymieniłem termostat (sprawdzałem go gotując i był ok, wymontowany okazał się też sprawny). Ale problem jest taki, że po odpaleniu auta silnik na postoju rozgrzewa się wg czujnika do 90 (na komp temp) i do 75 (temp na deskę) ale na desce jest 90... Podczas jazdy temp na desce ok 80 stopni. Po wyłączeniu silnika ale przy pozostawionym zapłonie temp podskoczy do prawie 90 na desce (no ale to chyba norma, bo obieg wyłączony i się nagrzeje chwilowo).
Ktoś mi może wskazać powód takiego zachowania? Wskaźniki sprawne (test vaga). Czemu pomiędzy czujnikiem na deskę a wskazówką jest przekłamanie takie spore i czemu podczas jazdy temp spada a na postoju czasem się nagrzeje a czasem nie? Czy oprócz czujnika coś może być padniętego?
I przy okazji można prosić o numer czujnika temp do AGN i numer rurku do której wpina się czujnik bo chyba pękła i przecieka lekko (dochodzą do niej ok 3 rurki i jest nią podawana woda dalej na blok silnika). To jakaś częsta awaria, że tam cieknie?
Ostatnio auto nie dogrzewało się więc wymieniłem termostat (sprawdzałem go gotując i był ok, wymontowany okazał się też sprawny). Ale problem jest taki, że po odpaleniu auta silnik na postoju rozgrzewa się wg czujnika do 90 (na komp temp) i do 75 (temp na deskę) ale na desce jest 90... Podczas jazdy temp na desce ok 80 stopni. Po wyłączeniu silnika ale przy pozostawionym zapłonie temp podskoczy do prawie 90 na desce (no ale to chyba norma, bo obieg wyłączony i się nagrzeje chwilowo).
Ktoś mi może wskazać powód takiego zachowania? Wskaźniki sprawne (test vaga). Czemu pomiędzy czujnikiem na deskę a wskazówką jest przekłamanie takie spore i czemu podczas jazdy temp spada a na postoju czasem się nagrzeje a czasem nie? Czy oprócz czujnika coś może być padniętego?
I przy okazji można prosić o numer czujnika temp do AGN i numer rurku do której wpina się czujnik bo chyba pękła i przecieka lekko (dochodzą do niej ok 3 rurki i jest nią podawana woda dalej na blok silnika). To jakaś częsta awaria, że tam cieknie?