Strona 1 z 1

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: pn lip 13, 2015 21:08
autor: polski1261
Witam,
przeczytałem wiele podobnych tematów, lecz w żadnym nie doczekałem się rozwiązania problemu, który u mnie jest nieco bardziej zaawansowany.
A więc tak. Od początku miałem odłączony klakson, gdyż po jego podpięciu trąbił mimo mojej woli. Dzisiaj wymieniałem przełączniki zespolone przy kierownicy i dokładnie przyjrzałem się usterce. Gdy mam przykręconą kierownicę, to ta bieżnia, po której styka się blaszka od klaksonu podczas dociśnięcia kierownicy do kolumny styka się z płytką metalową przełącznika zespolonego. Widzę, że tam lekko iskrzy no i wtedy klakson trąbi niemiłosiernie.

Obrazek

Wygląda na to, że gdzieś dochodzi "plus" na tą obudowę (chyba tak nie powinno być)? Nie pomaga wyjęcie bezpiecznika czy też przekaźnika klaksonu, jedynie wypięcie z kostki pod maską przy grillu. Tak samo zetknięcie samej blaszki na przełączniku zespolonym z jej obudową powoduje trąbienie.
Co mam zrobić w takim przypadku? Czy pomoże wydystansowanie samej kierownicy od przełącznika zespolonego czy trzeba szukać (a jak to gdzie) dlaczego na obudowie znajduje się "plus"?
Panowie, proszę o w miarę możliwości szybkie rady, gdyż w czwartek mam badanie techniczne Golfika i klakson musi być sprawny.
Z góry dziękuję i pozdrawiam! :-)

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: pn lip 13, 2015 23:13
autor: spirit77
Klakson jest sterowany masą a nie plusem, sprawdź dokładnie masy z aku włącznie. Oczywiście przewód z magla na budę również, miałem podobnie i w moim przypadku okazało się że miałem niedokręconą masę na klemie przy aku.

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: wt lip 14, 2015 22:44
autor: polski1261
Ok, problem rozwiązany (prawie). To, że klakson trąbił ciągle to wina złego złożenia kierownicy na przekładni. Mam tą na wąski wieloklin i ktoś zastosował jakieś straszne druciarstwo, że kierownica osadzała się za głęboko, w konsekwencji tarła po przełączniku zespolonym i zwierała + i - i tym samym trąbiło :?
Teraz mam wszystko ładnie podłączone lecz nie wiem jak złożyć prawidłowo kierownicę żeby nie tarła o przełączniki.

Jak jest rozwiązany wieloklin wąski? Chodzi mi o sprężynkę i ewentualnie coś jeszcze co tam powinno być? Z tego co już wiem to sprężynka przy wąskim jest dłuższa niż przy szerokim. Co tam jeszcze przychodzi? Jakiś pierścień,tulejka? O co ma się oprzeć kierownica?

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: śr lip 15, 2015 17:54
autor: elemenateur
Pierścień który trzyma sprężynkę na miejscu istnieje pewnie tylko z oryginału, jest to pierścień że tak powiem stożkowy który przez nacisk sprężyny blokuje się na wałku kolumny kierowniczej.

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: śr lip 15, 2015 22:37
autor: polski1261
Wiecie może gdzie dostane takie coś, ewentualnie proszę o link. Nigdy nie widziałem jak to powinno być poprawnie założone

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: czw lip 16, 2015 16:48
autor: elemenateur
Ten element nazywa się według ETKA tarcza zaciskowa, ma numer N90182401, detal w ASO wynosi około 3zł za sztukę.

Niestety nie ma dobrego rysunku kolumny w ETKA bym to pokazał.

Zwarcie na klaksonie, ciągle trąbi!

: czw lip 16, 2015 23:11
autor: polski1261
Dzięki kolego, już jakieś dane mam to sobie znajdę ;)

Edit: Temat wyczerpany, można zamykać.