Strona 1 z 1

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: czw lip 02, 2015 17:20
autor: marek6279
Cześć wszystkim, przechodząc do sedna mam 2 problemy,

1 to brak wzbudzenia na alternatorze, po nocy albo po pracy gdy akumulator spadnie na swoje 12,8v jak odpalę i nie przegazuję to zgaśnie. Jeszcze później jak nie przejadę z 500m wcisnę stop to też może mi zgasnąć. Pojawiło się po wymianie paska, nie dokręciłem wystarczająco i zrobiłem długą trasę na luźnym pasku, był problem z odpaleniem. Naciągnąłem pasek i udało mi się dojechać do domu, potem aku pod prostownik ale był problem, więc kupiłem nowy, problem został to zacząłem szukać, przeczyściłem klemy, kable dochodzące do rozrusznika i do alternatora. Dioda na liczniku działa chyba dobrze, na zapłonie świeci po odpaleniu za pierwszym razem się żarzy. Odłączyłem niebieski kabelek z alternatora i podpiąłem do masy, wygląda że też jest ok, stwierdziłem że to może być dioda w alternatorze to kupiłem używany, miał zjechane szczotki to zakupiłem nowy regulator napięcia z szczotkami i nic nie pomogło...

2 po tym incydencie jak rozładowałem aku miałem problemy z odpaleniem, od tamtego czasu zdarza się, ale to rzadko że przy próbie odpalenia tylko usłyszę brzęknięcie zamiast rozrusznika, po przekręceniu kluczyka na 0 i ponownej próbie już się udaje. Zdarza się to rzadko może to coś związanego.

Próbowałem znaleźć pomoc w innych wątkach ale poległem.

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: czw lip 02, 2015 21:35
autor: Hubi14
Sprawdz miernikiem jakie jest ladowanie

Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 12:32
autor: marek6279
Siema Hubi.

No więc tak, na spoczynku 13,03v. Pewnie jeszcze nie wrócił do normy bo o 9 zrobiłem z 10km. Po odpaleniu spada, do 12,70v trzęsie golfem, nierówne obroty i spada cały czas, przegazuje to 14,10v. Światła wyłączone tylko radio grało, umknęło mi żeby wyłączyć. Po puszczeniu gazu spada szybko do 13v i niżej.

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 15:29
autor: Hubi14
tak jak by nie miał wzbudzenia, podłącz żarówkę 12V pod złącze D+(wzbudzenie) i pod plus aku. Żarówka powinna się świecić, a jak odpalisz, powinna zgasnąć, jak nie zgaśnie, albo zgaśnie po przygazówce do około 3.5k RPM to coś z diodami jest nie tak ;)

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 16:26
autor: elemenateur
Ja miałem takie żarzenie, wymieniłem cały mostek i póki co nie wróciło.

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 17:10
autor: Hubi14
ewentualnie, jak dasz kluczyk w pozycję zapłon, to świeci się kontrolka od ładowania?

Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 19:32
autor: rotkeh
marek6279 pisze:Siema Hubi.

No więc tak, na spoczynku 13,03v. Pewnie jeszcze nie wrócił do normy bo o 9 zrobiłem z 10km. Po odpaleniu spada, do 12,70v trzęsie golfem, nierówne obroty i spada cały czas, przegazuje to 14,10v. Światła wyłączone tylko radio grało, umknęło mi żeby wyłączyć. Po puszczeniu gazu spada szybko do 13v i niżej.
Masz spaloną jedną z trzech diod od wzbudzenia ( możliwość sprawdzenia tylko po wylutowaniu jednego końca diody) .

Re: Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 20:54
autor: marek6279
żarówka nie gaśnie, żarzy się, gazuje to gaśnie. Po przekręceniu zapłonu żarówka na liczniku też się zapala.

Idę do sklepu po nowy alternator w takim razie, ani starego ani tego używanego co kupiłem nie jestem w stanie rozkręcić... za mocno siedzą śruby. Dam znać co z tego wyniknie.

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pt lip 03, 2015 21:48
autor: Hubi14
To jak przedmowca mowi, spalona jedna z diód od wzbudzenia. Oddaj do regeneracji albo kup nowy :)

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: sob lip 04, 2015 00:26
autor: marek6279
Udało mi się wyciągnąć diody, zrobiłem test z żarówką 12v i każda z jednej strony przewodzi a z drugiej nie.
Wziąłem miernik i rezystancję dwie mają na poziomie 3.35x 20k a jedna 3,66x 20k czy jak to się określa :)

Obrazek
Obrazek

to chyba sprawne są?

https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_Wgo

Przeprowadziłem jeszcze test taki jak na filmiku, bo chyba inne diody sprawdzałem :) test żarówki jest ok, a jeżeli chodzi o miernik to daje wynik jedna 3,8 a dwie 3,9.

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: sob lip 04, 2015 18:17
autor: Hubi14
diodę to się sprawdza testem diody a nie na 20k, ustaw tam gdzie jest 2000 i zbadaj raz jeszcze, w jedną stronę ma przewodzić w drugą nie, ale skoro żarówka się zapala w kierunku przewodzenia a w zaporowym nie, to możliwe jest, że się jakiś zimny lut zrobił, albo przewód się ukruszył od diody do złącza D+. Sprawdź przewody czy mają przejście

Wzbudzenie alternatora i rozrusznik

: pn lip 06, 2015 17:42
autor: miś fazi
Tak ,najlepiej kup nowy ! a tak naprawdę to diody masz ok , jak nie wierzysz to kup trzy nowe 1N 4007 koszt jednej to 20 groszy , ale na sam początek sprawdź stan pierścieni , dokładny styk połączeń , a w ostateczności regulator ze szczotkami , tylko jak masz pierścienie wyrobione to albo przetocz albo wymień na nowe , w altku boscha się da przetoczyć , ale w valleo tylko nowe