moduł komfortu nie działa elektryka po spawaniu wydechu
: czw cze 18, 2015 13:46
Witam,
Nie mogę znaleźć żadnych informacji na forum ani w necie dotyczących problemu, dlatego zakładam nowy temat. Auto to golf 4 Variant 1.9tdi ASZ z końca 2002 roku (a wiec modelowo 20013). Jest to wersja wyposażona w moduł komfortu 1c0 959 799B. W aucie są 4 szybki el, centralny z pilotem i oryginalnym alarmem VW. Oczywiście wszystkie elementy oryginalne nikt tam nigdy nie grzebał, nic nie przerabiał. W kompie tez nie wprowadzane były żadne modyfikacje, za wyjątkiem aktywacji domykania szyb z pilota, a było to parę lat temu i wszystko działało. Błędów żadnych nigdy nie łapał za wyjątkiem przeładowania turbiny ( zacina się czasem gruszka).
Autkiem śmiga moja żona, która jak każda kobieta nie zauważa żadnych usterek do póki auto jedzie:). Ostatnio gdy wjeżdżała do garażu zauważyłem kołyszący się tłumik. Okazało się, że oderwał się uchwyt końcowy. Żona nie pojedzie do mechanika ( bo to przecież moje zadanie), wiec poprosiłem znajomego, który spawa TIGiem o wizytę u mnie w garażu ( nie raz już mi coś spawał np. przy moto czy w domu). Odłączyliśmy aku przed spawaniem. 10-15 min spawania uchwytu do tłumika bezpośrdnio na aucie i po sprawie.
Po podłączeniu aku niestety nie miła niespodzianka. Przestały działać elementy obsługiwane przez moduł komfortu: szyby ( jedna została otwarta), oświetlenie w środku ( przód tył, drzwi, bagaznik), nie da się otworzyć bagażnika, nie działa brzęczyk otwartych drzwi przy załączonych światłach zewn. oraz sygnalizacja otwarcia drzwi na zegarach, oczywiście nie działa również pilot i domykanie szyb nawet z kluczyka. Zamykanie przyciskiem z drzwi działa, podświetlania klawiszy na drzwiach również. Silnik normalnie odpala, klima działa ( manual)...
Sąsiad na szybo podłączył się VAGiem i odczytał masę błędów związanych z ponoć z modułem konfortu i canem w tym główny 01330 49-00 czyli brak komunikacji modułu komfortu.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki nie znalazłem przepalonego ( ani pod maską na aku, ani w konsoli bezpieczników ani w okolicach modułu komfortu). Niestety nie mogę namierzyć żadnego schematu instalacji lub opisu zacisków do modułu konfortu 1c0 959 799B, wszystko co znalazłem w necie dotyczy golfa w wersji z innymi modułami ( bez CAN) lub bez modułu komfortu a wiec starszych... W każdym razie zasilanie do modułu i masy dochodzą przynajmniej na tych grubych kablach czerwonych mam normalnie 12,56 V. Łącząc się przez ODB2 też następuje komunikacja - w końcu błąd dało się odczytać. Próbowałem już parokrotnie odpinać aku nawet na parę godzin, niestety nic to nie zmienia.Wyciągnąłem moduł komfortu, otworzyłem - nie widać żadnych uszkodzeń, zimnych lutów, styki czyściutkie, nic nie śmierdzi - wygląda jak nówka sztuka, jedynie tylko pudełko przykurzone od góry. Do kabli i kostek tez nie mogę się przyczepić wszystko wygląda ok.
Opadły mi ręce bo nie mam pomysłów co z tym zrobić i gdzie leży problem. Nie znam też żadnego w fachowca w najbliższej okolicy ( warszawa wawer ), który nie popsuje auta całkowicie, poza tym trudno gdzieś go odstawić z otwartą szybą...
Mam zatem uprzejmą prośbę do Was, może ktoś spotkał się z podobnym problemem lub przynajmniej dysponuje dokumentacją/ schematami dla tej wersji auta. Jeżeli Możecie też polecić sprawdzonego fachowca z warszawy lub okolicy będę wdzięczny - muszę w końcu usprawnić auto...
PS.
Postaram się dziś lub jutro odczytać wszystkie logi i wrzucić do tematu. Może będą pomocne:
Nie mogę znaleźć żadnych informacji na forum ani w necie dotyczących problemu, dlatego zakładam nowy temat. Auto to golf 4 Variant 1.9tdi ASZ z końca 2002 roku (a wiec modelowo 20013). Jest to wersja wyposażona w moduł komfortu 1c0 959 799B. W aucie są 4 szybki el, centralny z pilotem i oryginalnym alarmem VW. Oczywiście wszystkie elementy oryginalne nikt tam nigdy nie grzebał, nic nie przerabiał. W kompie tez nie wprowadzane były żadne modyfikacje, za wyjątkiem aktywacji domykania szyb z pilota, a było to parę lat temu i wszystko działało. Błędów żadnych nigdy nie łapał za wyjątkiem przeładowania turbiny ( zacina się czasem gruszka).
Autkiem śmiga moja żona, która jak każda kobieta nie zauważa żadnych usterek do póki auto jedzie:). Ostatnio gdy wjeżdżała do garażu zauważyłem kołyszący się tłumik. Okazało się, że oderwał się uchwyt końcowy. Żona nie pojedzie do mechanika ( bo to przecież moje zadanie), wiec poprosiłem znajomego, który spawa TIGiem o wizytę u mnie w garażu ( nie raz już mi coś spawał np. przy moto czy w domu). Odłączyliśmy aku przed spawaniem. 10-15 min spawania uchwytu do tłumika bezpośrdnio na aucie i po sprawie.
Po podłączeniu aku niestety nie miła niespodzianka. Przestały działać elementy obsługiwane przez moduł komfortu: szyby ( jedna została otwarta), oświetlenie w środku ( przód tył, drzwi, bagaznik), nie da się otworzyć bagażnika, nie działa brzęczyk otwartych drzwi przy załączonych światłach zewn. oraz sygnalizacja otwarcia drzwi na zegarach, oczywiście nie działa również pilot i domykanie szyb nawet z kluczyka. Zamykanie przyciskiem z drzwi działa, podświetlania klawiszy na drzwiach również. Silnik normalnie odpala, klima działa ( manual)...
Sąsiad na szybo podłączył się VAGiem i odczytał masę błędów związanych z ponoć z modułem konfortu i canem w tym główny 01330 49-00 czyli brak komunikacji modułu komfortu.
Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki nie znalazłem przepalonego ( ani pod maską na aku, ani w konsoli bezpieczników ani w okolicach modułu komfortu). Niestety nie mogę namierzyć żadnego schematu instalacji lub opisu zacisków do modułu konfortu 1c0 959 799B, wszystko co znalazłem w necie dotyczy golfa w wersji z innymi modułami ( bez CAN) lub bez modułu komfortu a wiec starszych... W każdym razie zasilanie do modułu i masy dochodzą przynajmniej na tych grubych kablach czerwonych mam normalnie 12,56 V. Łącząc się przez ODB2 też następuje komunikacja - w końcu błąd dało się odczytać. Próbowałem już parokrotnie odpinać aku nawet na parę godzin, niestety nic to nie zmienia.Wyciągnąłem moduł komfortu, otworzyłem - nie widać żadnych uszkodzeń, zimnych lutów, styki czyściutkie, nic nie śmierdzi - wygląda jak nówka sztuka, jedynie tylko pudełko przykurzone od góry. Do kabli i kostek tez nie mogę się przyczepić wszystko wygląda ok.
Opadły mi ręce bo nie mam pomysłów co z tym zrobić i gdzie leży problem. Nie znam też żadnego w fachowca w najbliższej okolicy ( warszawa wawer ), który nie popsuje auta całkowicie, poza tym trudno gdzieś go odstawić z otwartą szybą...
Mam zatem uprzejmą prośbę do Was, może ktoś spotkał się z podobnym problemem lub przynajmniej dysponuje dokumentacją/ schematami dla tej wersji auta. Jeżeli Możecie też polecić sprawdzonego fachowca z warszawy lub okolicy będę wdzięczny - muszę w końcu usprawnić auto...
PS.
Postaram się dziś lub jutro odczytać wszystkie logi i wrzucić do tematu. Może będą pomocne: