Odpowiednie napięcie na aku Golf 3
: wt cze 02, 2015 12:20
Witam serdecznie, zakupiłem w końcu miernik i pomierzyłem dziś napięcia w moim Golf 3 (1.9 TDI) oraz Fiat Albea (1.4 benzyna). Oto wyniki:
Golf 3:
Napięcie na zgaszonym silniku przed testem: 12.25V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia: 14.4V
Napięcie na włączonym silniku + światła pozycyjne: 14.38V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania: 14.31V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe: 14.25V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 2: 14.22V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 4: 14.15V
Napięcie na wyłączonym silniku 5 minut po teście: 12.3V
Fiat Albea:
Napięcie na zgaszonym silniku przed testem: 11.91V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia: 14.05V
Napięcie na włączonym silniku + światła pozycyjne: 14.02V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania: 13.9V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe: 13.75V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 1: 13.7V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 3: 13.62V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia (ponownie): 13.9V
Napięcie na wyłączonym silniku 5 minut po teście: 12.09V
Co powiecie o tych wynikach? Coś słabe mi się wydają w tej Albei. Czyżby alternator do regeneracji (przejechane dopiero 51 tys.)? Dodam że głównie jeżdżę Golfem, Albeą mało co ostatnio. Poradźcie proszę.
Pozdrawiam
Golf 3:
Napięcie na zgaszonym silniku przed testem: 12.25V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia: 14.4V
Napięcie na włączonym silniku + światła pozycyjne: 14.38V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania: 14.31V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe: 14.25V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 2: 14.22V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 4: 14.15V
Napięcie na wyłączonym silniku 5 minut po teście: 12.3V
Fiat Albea:
Napięcie na zgaszonym silniku przed testem: 11.91V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia: 14.05V
Napięcie na włączonym silniku + światła pozycyjne: 14.02V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania: 13.9V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe: 13.75V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 1: 13.7V
Napięcie na włączonym silniku + światła mijania + drogowe + nawiew st. 3: 13.62V
Napięcie na włączonym silniku bez obciążenia (ponownie): 13.9V
Napięcie na wyłączonym silniku 5 minut po teście: 12.09V
Co powiecie o tych wynikach? Coś słabe mi się wydają w tej Albei. Czyżby alternator do regeneracji (przejechane dopiero 51 tys.)? Dodam że głównie jeżdżę Golfem, Albeą mało co ostatnio. Poradźcie proszę.
Pozdrawiam