Auto nie odpala - podejrzany licznik
: sob maja 09, 2015 16:45
Panowie coś się u mnie pokaszaniło (chyba) z licznikiem w aucie. Golf palony i jeżdżony we wtorek - zero problemów. Wczoraj, kilka prób i niestety odpala i gaśnie po 1s, więc pierwsza diagnoza immo. VAG w dłoń, VCDS i skan. Błąd w silniku standard: 17978: Engine Start Blocked by Immobilizer (nieusuwalny), w zegarach błędów brak, kontrolka od immo na liczniku nie świeci.
Robię test zegarów i zauważam, że ekran 1/2 FIS nie wyświetla napisów, nie podświetla się, jednym słowem trup (a działał bez zarzutu). Zapominam z wrażenia sprawdzić czy kontrolka immo działa ale na 99% jest ok bo zaświeciło się przy teście wszystko.
Szukam więc dalej przyczyny nie odpalania.
W bloku Instruments, w grupie 22 widzę:
Engine start permitted: 0
Engine (ECU) responds: 1
Key status: 1
Number of addapted keys:3
W grupie 23:
Variable code authorized: 1
Key status: 0
Fixed Code authorized: 1
Immobilizer status: N/A
Następnie odkręcam licznik, odpinam wtyczki, oglądam i podpinam znów solidnie. Wchodzę w ten sam blok i grupy a tam:
Grupa 22
Engine start permitted: 0
Engine (ECU) responds: 1
Key status: 1
Number of addapted keys: 0
Grupa 23
Variable code authorized: 0
Key status: 0
Fixed Code authorized: 0
Immobilizer status: N/A
Moim kolejnym krokiem miało być sprawdzenie pętli immo ale na tym etapie nie ma sensu
Cóż się posypało licznik? wsad? Jakie kroki podjąć? Najpierw spróbować zaprogramować kluczyk? Sczytać wsad?
Czy ktoś może polecić sprawdzonego VAG Commandera lub Tacho do tych celów? Z pół roku temu próbowałem jakimś Commanderem z K-Line czytać wsad licznika i nie udało się a wtedy jeszcze wszystko grało tiptop.
Tradycyjnie, jak to w Polsce do samochodu mam 1 (słownie: jeden) kluczyk, PINu do licznika nichvja.
Golf MK4 z 2000r, 1.8T AGU, licznik 1J0920825A Motometer.
Robię test zegarów i zauważam, że ekran 1/2 FIS nie wyświetla napisów, nie podświetla się, jednym słowem trup (a działał bez zarzutu). Zapominam z wrażenia sprawdzić czy kontrolka immo działa ale na 99% jest ok bo zaświeciło się przy teście wszystko.
Szukam więc dalej przyczyny nie odpalania.
W bloku Instruments, w grupie 22 widzę:
Engine start permitted: 0
Engine (ECU) responds: 1
Key status: 1
Number of addapted keys:3
W grupie 23:
Variable code authorized: 1
Key status: 0
Fixed Code authorized: 1
Immobilizer status: N/A
Następnie odkręcam licznik, odpinam wtyczki, oglądam i podpinam znów solidnie. Wchodzę w ten sam blok i grupy a tam:
Grupa 22
Engine start permitted: 0
Engine (ECU) responds: 1
Key status: 1
Number of addapted keys: 0
Grupa 23
Variable code authorized: 0
Key status: 0
Fixed Code authorized: 0
Immobilizer status: N/A
Moim kolejnym krokiem miało być sprawdzenie pętli immo ale na tym etapie nie ma sensu

Cóż się posypało licznik? wsad? Jakie kroki podjąć? Najpierw spróbować zaprogramować kluczyk? Sczytać wsad?
Czy ktoś może polecić sprawdzonego VAG Commandera lub Tacho do tych celów? Z pół roku temu próbowałem jakimś Commanderem z K-Line czytać wsad licznika i nie udało się a wtedy jeszcze wszystko grało tiptop.
Tradycyjnie, jak to w Polsce do samochodu mam 1 (słownie: jeden) kluczyk, PINu do licznika nichvja.
Golf MK4 z 2000r, 1.8T AGU, licznik 1J0920825A Motometer.