Strona 1 z 2

Problem po zmanie licznika

: śr kwie 22, 2015 06:46
autor: Tukan12
Witam :) W ogóle nie wiem czy to dobry dział, ale zaryzykowałem...
Ostatnio wziąłem się za przekładkę z 1.6SR AKL 8v 100KM (98r) na 2.3v5 AGZ 10v 150KM (niestety roku nie znam). Aktualnie większość problemów dotyczy licznika, pierwszy to niedziałający obrotomierz. Wszystko już mniej więcej śmiga, tylko tak, stary licznik był z numerami 919 czyli bez can(samochód bez szyny can ogólnie), nowy jest już 920 czyli podejrzewam, że jakiś can tam jest a podobno to ma właśnie związek z tym obrotkiem i paroma jeszcze innymi rzeczami... na tym liczniku z 2.3v5 jest 1/2fis. Po przekręceniu kluczyka i odpaleniu świecą sie poduchy(na vagu brak błędu) świeci sie kontrolka okładzin hamulcowych(na vagu brak błędu) i mruga pomarańczowa kontrolka poziomu oleju(brak błędu na vagu oraz brak czujnika w misce -brak wtyczki w wiązce). Nie mam też jeszcze manetki do komputera. Szukam pomocy jak to wszystko poustawiać żeby było ok :) Jeśli czegoś nie powiedziałem prosze pytać.

Problem po zmanie licznika

: śr kwie 22, 2015 07:52
autor: MaciekV5
Czy swap AGZ był kompletny? Tzn ECU, wiązka, licznik i reszta gratów była wyjęta z jednego auta?
Domyślam się, że musisz kable z CANem pociągnąć od kostki w podszybiu do licznika i powinien ruszyć obrotomierz. Informacje na ten temat masz na forum w tematach o zmianach licznika. Reszta problemów to kwestia odpowiedniego kodowania licznika, to zostaw sobie na koniec jak doprowadzisz can do licznika.

Problem po zmanie licznika

: śr kwie 22, 2015 08:37
autor: Qto
podaj pełny numer licznika, może kontrolkę poduch też się uda ogarnąć...miałeś komunikację poduch z licznikiem analogowo, ten licznik komunikuje się po CAN, ale niektóre liczniki na CAN miały także analogową kontrolkę airbag.
olej i klocki to sprawa kodowania - jak MaciekV5 pisze

Problem po zmanie licznika

: śr kwie 22, 2015 18:36
autor: Tukan12
mmm MaciekV5, mialem licznik z kompem i kluczyykiem do tego silnika ale niestety pastylka była rozwalona, a licznik był z toledo więc byłem zmuszony i tak kupic licznik + kluczyk z pastylką więc znalazlem zestaw licznik + komputer silnika + kluczyk włożyłem i działa tylko jak opisałem te kontrolki delikatnie odmówiły współpracy :) Już wrzucam, numery licznika i błędy licznika pod podpięciu pod vaga.

Obrazek
Obrazek

MaciekV5 o temat od Grega chodzi ? viewtopic.php?f=14&t=167341&start=56

Kurcze zdjęcia nie działają już u niego, a manetke do komputera juz zamówiłem dzisiaj, bo u mnie oczywiście nie ma.

I mam tu jeszcze wtyczke pod maską która jest nie podpięta, zastanawiam się czy nie ma jakiegoś związku z hamulcami bo nie mam już gdzie jej podłączyć... [ta czarna, czerwona już podłączona do puszki na akumulatorze]
Obrazek

Problem po zmanie licznika

: śr kwie 22, 2015 21:01
autor: grg474
Tukan12, jeśli licznik jest VDO to wejdź w CANGATEWAY i zmień kodowanie (SOFTCODING z 00006 na 00002 - zgaśnie kontrolka airbag. Co do pozostałych rzeczy - musisz podciagnąć CAN

jaki kolor kabli jest od tej wtyczki

Problem po zmanie licznika

: czw kwie 23, 2015 07:38
autor: MaciekV5
Tukan12, Wszystkie wskazówki co masz zrobić masz opisane już powyżej przez nas, pociągnięcie CANu, wyłączenie kontrolki airbag i zmiana kodowania i będzie wszystko grało. Co do wtyczki, takich jest kilka w osprzęcie silnika, na szybko to kojarzę taką przed przepustnicą, na wężu idącym od pokrywy zaworów.

Problem po zmanie licznika

: czw kwie 23, 2015 21:20
autor: Tukan12
Raczej ciężko rozpoznać tu kolor... grg474, rozumiesz coś z tego ?

Obrazek

Obrazek

Re: Problem po zmanie licznika

: czw kwie 23, 2015 23:01
autor: cinek2004
Zdejmij tą czarną izolację, pod nią będziesz miał kolorowe przewody.
Wygląda na czujnik klocków.

Problem po zmanie licznika

: pt kwie 24, 2015 06:45
autor: Tukan12
Tak zrobie po poludniu ;] odnośnie tych klocków może to być dobry trop bo na liczniku świeci kontrolka startych okladzin...Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?

Problem po zmanie licznika

: pt kwie 24, 2015 07:54
autor: MaciekV5
Tukan12 pisze:Wczesniej takiego czegos nie mialem. Da sie to jakoś zmostkować ? Jeśli sie okaże że to te kable ? Żeby nie świeciło ?
Wyłączysz kodowaniem licznika.

Problem po zmanie licznika

: pt kwie 24, 2015 09:24
autor: cinek2004
Wypuść przy lewym kole, będzie na przyszłość. A kontrolki pozbędziesz się tak jak pisze MaciekV5.

Problem po zmanie licznika

: pt kwie 24, 2015 21:00
autor: grg474
kumpel na kontrolkę miał inne rozwiązanie przestrzelić .. albo się przyzwyczaić.
Tak na poważnie to kontrolkę, pasów, klocków a nawet i airbag można zgasić

Problem po zmanie licznika

: sob kwie 25, 2015 01:11
autor: cinek2004
grg474 pisze:a nawet i airbag można zgasić
a nawet i ABS

Problem po zmanie licznika

: sob maja 16, 2015 06:56
autor: Tukan12
Witam kolegów ;) udało sie pogasić wszystkie kontrolki przeprogramowac na eu pociągnac CAN, MFA, ruszył obrootomierz itp itp ... problemy jakie zostały to Brak odczytu spalania na pól fisie, pokazuje kreski nawet nie 0 tylko kreski, nie działa prędkościomierz (na kabelkach impulsatora na + jest 12V, sygnałowy 4V - tak ma być ? - i masa jest) na kompie wyskakuje błąd impulsatora (mimo ze byl wymieniony,,, nie pokazuje predkosci ani na komputerze ani na liczniku. I jeszcze jeden problem - pływający wskaźnik paliwa, na próbe już podmieniałem nawet pompe paliwa ale dalej to samo, przy byle jakim przechyle pływa o 2 kreski 1 kreske zależy, na zakrętach, podczas przyspieszania, skręcania zwalniania... winny silniczek w liczniku ?

Został mi tylko ten błąd...

Obrazek

Jakieś sugestie ? mi sie skończył pomysły :)