AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
Witam,
piszę ponieważ mam problem z tym błędem. Po przeczytaniu dziesiątków tematów mam pewną teorie naprawy tego, ale proszę o potwierdzenie, żebym niepotrzebnie roboty sobie nie robił, ale opowiem historie od początku.
Wywalił mi błąd AirBag fault. Po podłączeniu do komputera wyświetliła się następujące treść:
- 01221 Crash sesns. side airbag driv. side-G179 - Sporadic: Short circuit to another vlave.
Wiem, że jest to błąd bocznej poduszki bezpieczeństwa kierowcy.
Owy błąd udało się skasować i kontrolka zgasła. Jednak po pewnym czasie znowu się zapaliła (znowu dało się wykasować i po pewnym czasie się załączyła - i tak w kółko) . Zauważyłem jednak, że czasami jak mocniej trzasnę drzwiami kierowcy to pomimo tego, że kontrolka poduszek się świeci to wyrzuca mi napis AirBag fault i słychać charakterystyczne "pipnięcie". Czy to może być zły styk czujnika z wiązką kabli? W momencie trzaśnięcia drzwiami następuje owe zwarcie, wyrzuca błąd którego aby się pozbyć trzeba go komputerowo skasować.
Według mnie (i tego co wyczytałem) czujnik ten - G179 znajduje się w drzwiach kierowcy. Trzeba dostać się do ich środka i sprawdzić styki czujnika, przeczyścić je. Czy jest również jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy ten czujnik dobrze działa? Żeby ewentualnie wymienić go na nowy.
Potwierdzacie moją teorie czy może proponujecie jakieś inne rozwiązanie?
piszę ponieważ mam problem z tym błędem. Po przeczytaniu dziesiątków tematów mam pewną teorie naprawy tego, ale proszę o potwierdzenie, żebym niepotrzebnie roboty sobie nie robił, ale opowiem historie od początku.
Wywalił mi błąd AirBag fault. Po podłączeniu do komputera wyświetliła się następujące treść:
- 01221 Crash sesns. side airbag driv. side-G179 - Sporadic: Short circuit to another vlave.
Wiem, że jest to błąd bocznej poduszki bezpieczeństwa kierowcy.
Owy błąd udało się skasować i kontrolka zgasła. Jednak po pewnym czasie znowu się zapaliła (znowu dało się wykasować i po pewnym czasie się załączyła - i tak w kółko) . Zauważyłem jednak, że czasami jak mocniej trzasnę drzwiami kierowcy to pomimo tego, że kontrolka poduszek się świeci to wyrzuca mi napis AirBag fault i słychać charakterystyczne "pipnięcie". Czy to może być zły styk czujnika z wiązką kabli? W momencie trzaśnięcia drzwiami następuje owe zwarcie, wyrzuca błąd którego aby się pozbyć trzeba go komputerowo skasować.
Według mnie (i tego co wyczytałem) czujnik ten - G179 znajduje się w drzwiach kierowcy. Trzeba dostać się do ich środka i sprawdzić styki czujnika, przeczyścić je. Czy jest również jakiś prosty sposób na sprawdzenie czy ten czujnik dobrze działa? Żeby ewentualnie wymienić go na nowy.
Potwierdzacie moją teorie czy może proponujecie jakieś inne rozwiązanie?
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
mm04, czujnik jest dostępny po odpięciu tapicerki drzwi - jest wpięty w blachę drzwi mniej więcej w połowie wysokosci blachy drzwi, w 1/3 odległości od zamka w kierunku zawiasów
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
Okey, ściągnięcie tapicerki wystarczy żeby się dostać do niego? Wyczytałem na innym forum, że trzeba ściągnąć zewnętrzną stronę drzwi. Link umieszczam na dole.
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=5 ... 1&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
tutaj masz instrukcję z fotkami - na jednej z fotek tak w połowie widać faktycznie że jest to od wewnętrznej strony - niby da się dostać po demontazu głośnika z tego co widzę - więc ja bym najpierw zdjął tapicerkę i obejrzał
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
Jak nie pomorze to często przerywają sie pod koszulkami przewody w połączeniu drzwi.
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
A więc tak, dzisiaj miałem chwile i się tym zająłem. Zdjąłem tapicerkę i głośnik ale ciężko przejrzeć styki i całą resztę więc jedyną opcją jest zdjęcie zewnętrznej blachy ale to kiedy indziej zrobię. Natomiast przy podłączaniu aku ( wpiąłem pierw + potem - ... wiadomo przy dotknięciu poszły iskierki, chyba powinno się odwrotnie) bo przy załączeniu auta wywaliło mi błąd wspomagania kierownicy i ESP, ale chyba tylko komputer ześwirował bo wspomaganie działa a nic innego nie było robione i wystarczy wykasować błąd, tak? Uspokójcie mnie
AirBag Fault 01221 - G179 potwierdzenie teorii.
Zawsze po odpięciu akumulatora wywali błąd wspomagania i esp trzeba skalibrować czujniki, wystarczy przekręcić kierownicą na max od lewej do prawej i ruszyć kawałek, błąd sam ustąpi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 62 gości