Problem z MFA z ibizy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z MFA z ibizy.
Witam,
Zakupiłem nie dawno zestaw MFA, dziś zakładałem, podpiąłem manetkę do skrzynki bezpieczników i zmieniłem wiązkę licznika, jeszcze czujników brak, nie podłączałem nic do ECU.
Mój silnik to ADZ a licznik ma DPN 4151, czy będzie to działać, ewentualnie jak dużo przekłamywać?
Obecnie po podłączeniu manetki i założeniu licznika, manetka wgl nie zmienia pozycji na liczniku, tzn nie pokazuje żadnych funkcji, jedynie zegarek, czy jest to spowodowane brakiem czujników czy podłączeniem do ECU?
Wiązka z licznika do komputera jaką posiadam to coś takiego:
Trzecia rzecz, świeci mi się ręczny wiem że chodzi o zużywanie klocków, jak to mogę odłączyć?
Kolejna rzecz, świeci mi się kontrolka ABS na liczniku, zaś na kontrolkach po lewej stronie od włącznika świateł ABS działa normalnie, jak zrobić aby wskazanie było poprawne lub odłączyć?
W starej wiązce, z licznika do skrzynki bezpieczników była jeszcze taka 3 pinowa wtyczka z 2 kablami bodajże zielonym i czarnym, w nowej wiązce MFA go nie mam, mam taki ale 2 pinowy. O co kaman?
Pozdrawiam
Zakupiłem nie dawno zestaw MFA, dziś zakładałem, podpiąłem manetkę do skrzynki bezpieczników i zmieniłem wiązkę licznika, jeszcze czujników brak, nie podłączałem nic do ECU.
Mój silnik to ADZ a licznik ma DPN 4151, czy będzie to działać, ewentualnie jak dużo przekłamywać?
Obecnie po podłączeniu manetki i założeniu licznika, manetka wgl nie zmienia pozycji na liczniku, tzn nie pokazuje żadnych funkcji, jedynie zegarek, czy jest to spowodowane brakiem czujników czy podłączeniem do ECU?
Wiązka z licznika do komputera jaką posiadam to coś takiego:
Trzecia rzecz, świeci mi się ręczny wiem że chodzi o zużywanie klocków, jak to mogę odłączyć?
Kolejna rzecz, świeci mi się kontrolka ABS na liczniku, zaś na kontrolkach po lewej stronie od włącznika świateł ABS działa normalnie, jak zrobić aby wskazanie było poprawne lub odłączyć?
W starej wiązce, z licznika do skrzynki bezpieczników była jeszcze taka 3 pinowa wtyczka z 2 kablami bodajże zielonym i czarnym, w nowej wiązce MFA go nie mam, mam taki ale 2 pinowy. O co kaman?
Pozdrawiam
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Problem z MFA z ibizy.
ADZ ma DPN/WGSZ 3862 więc przy tym co masz który pochodzi z ibizy 1.6 4151 będzie przekłamywał dosyć sporo. Działać będzie działało ale przekłamywało.
Jeśli założyłeś samą manetkę i wiązkę od niej do skrzynki bezpieczników to nic dziwnego - musisz mieć jeszcze podłączoną wiązkę od skrzynki do licznika z dodatkowymi przewodami od MFA. Czujniki nie mają nic do rzeczy przy przełączaniu funkcji - może ich nie być. Będzie działało tylko czas jazdy, liczba przejechanych kilometrów i średnia prędkość, zamiast spalania i temp. olej kreski a temperatura zewnętrzna będzie pomijana.
Ręczny musisz zgasić podając mase na 14 pin białej kostki - wtedy będzie działała kontrolka prawidłowo, a ABS po prostu wyjąć żarówkę, w golfie masz po lewej stronie koło kratki nawiewu. Druga jest zbędna.
Jeśli założyłeś samą manetkę i wiązkę od niej do skrzynki bezpieczników to nic dziwnego - musisz mieć jeszcze podłączoną wiązkę od skrzynki do licznika z dodatkowymi przewodami od MFA. Czujniki nie mają nic do rzeczy przy przełączaniu funkcji - może ich nie być. Będzie działało tylko czas jazdy, liczba przejechanych kilometrów i średnia prędkość, zamiast spalania i temp. olej kreski a temperatura zewnętrzna będzie pomijana.
Ręczny musisz zgasić podając mase na 14 pin białej kostki - wtedy będzie działała kontrolka prawidłowo, a ABS po prostu wyjąć żarówkę, w golfie masz po lewej stronie koło kratki nawiewu. Druga jest zbędna.
Problem z MFA z ibizy.
Okej kolego, rozumiem, licznik niby chodzi nic nie wyje, rozumiem że przekłamanie będzie duże, najwyżej go wymienię, jakiego licznika szukać w takim razie?
Czy jeżeli zmienię skale np. założe licznik 20-220 to będzie okej? Ważne aby ten DPN się zgadzał?
Czy ewentualnie ten licznik mi podejdzie? http://olx.pl/oferta/licznik-mfa-golf-3 ... 8nTcf.html
Co do funkcji, otóż problem w tym że wiązke z licznika do skrzynki również przełożyłem i podłączyłem, manetkę również.
I po naciśnięciu MFA na manetce po prostu nic się nie dzieje, wskazywany jest zegar.
Ewentualnie jak mogę sprawdzić zegary czy obsługują MFA bez ich rozbierania?
Pozdrawiam, i dzięki za zainteresowanie.
Czy jeżeli zmienię skale np. założe licznik 20-220 to będzie okej? Ważne aby ten DPN się zgadzał?
Czy ewentualnie ten licznik mi podejdzie? http://olx.pl/oferta/licznik-mfa-golf-3 ... 8nTcf.html
Co do funkcji, otóż problem w tym że wiązke z licznika do skrzynki również przełożyłem i podłączyłem, manetkę również.
I po naciśnięciu MFA na manetce po prostu nic się nie dzieje, wskazywany jest zegar.
Ewentualnie jak mogę sprawdzić zegary czy obsługują MFA bez ich rozbierania?
Pozdrawiam, i dzięki za zainteresowanie.
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Problem z MFA z ibizy.
Przem4S, licznik Ci mogę zrobić bez problemu ten co masz na taki DPN jaki miałeś w starych i tą kontrolkę ręcznego też przy okazji(jezeli dobrze myśle i to ten srebrny skalowany od z mfa firmy VDO) no i zegar tez jak masz teraz 12 godzinny tylko. Te od 20 skalowane to stare liczniki i w nich numery DPN były też zupełnie inne niż w tych nowszych od zera. Zmiana skal nic nie - licznik będzie pokazywał od zera a nie od 20.
Czy zegary obsługują MFA sprawdzisz wchodząc w menu serwisowe i odczytanie 5 pozycji - test segmentów wyświetlacza. Tak samo jak odczytywałeś DPN tylko klikasz na 5 pozycje i po chwili widzisz czy są strzałeczki w wyświetlaczu godziny(w zegarach TRW wszystkie wyświetlacze nawet bez mfa mają strzałki), ale motometer i vdo bez problemu tak sprawdzisz. Jako ciekawostkę masz na 3 pozycji jeszcze zapisane skalowanie tarcz np. 32275 to będzie 0-220km/h i 0-7500obr.
Nie szukaj innego bo to chyba najbardziej wybajerzony licznik jaki podchodzi do golfa plug and play rezerwa, kontrolka pozycyjnych, mfa, srebrne tarcze, kontrolki na żarówkach, temperatura cieczy i poziom paliwa na silniczkach no i VDO
Co do wiązki to policz przewody ile jest tych białych bo coś mi się wydaje że chyba za mało...
Czy zegary obsługują MFA sprawdzisz wchodząc w menu serwisowe i odczytanie 5 pozycji - test segmentów wyświetlacza. Tak samo jak odczytywałeś DPN tylko klikasz na 5 pozycje i po chwili widzisz czy są strzałeczki w wyświetlaczu godziny(w zegarach TRW wszystkie wyświetlacze nawet bez mfa mają strzałki), ale motometer i vdo bez problemu tak sprawdzisz. Jako ciekawostkę masz na 3 pozycji jeszcze zapisane skalowanie tarcz np. 32275 to będzie 0-220km/h i 0-7500obr.
Nie szukaj innego bo to chyba najbardziej wybajerzony licznik jaki podchodzi do golfa plug and play rezerwa, kontrolka pozycyjnych, mfa, srebrne tarcze, kontrolki na żarówkach, temperatura cieczy i poziom paliwa na silniczkach no i VDO
Co do wiązki to policz przewody ile jest tych białych bo coś mi się wydaje że chyba za mało...
Re: Problem z MFA z ibizy.
Ile ma być białych przewodów? W jaki sposób przerobić DPN i te kontrolki? Jutro spróbuję obczaic ten tryb serwisowy. Jeśli chodzi o przerobienie napisz na PW za ile i jak to miałoby wyglądać. Pozdrawiam
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Problem z MFA z ibizy.
Ściągasz tą czarną opaskę na białej wtyczce która idzie do licznika i liczysz. Przy MFA powinny być prawie wszystkie 28. Najważniejsze od MFA są 1(czujnik temperatury),4(kasowanie wskazań mfa),6(wybór 1 lub 2 na manetce),15(tu odbywa się przełączanie funkcji przez podanie masy na ten pin), 17(czujnik temp. oleju), 19(czujnik temp zewnętrznej), 26(sygnał spalania).
Problem z MFA z ibizy.
No wiec wychodzi na to ze mam dwie wiązki bez mfa :/ Mogę z dwóch bez mfa zrobić jedna mfa? Mam tylko pin 1 na obydwu reszty praktycznie brak, możesz poinstruowac które piny z białej kostki mają iść do pinow na kostkach niebieskich ewentualnie gdzie indziej? Z góry dzięki
- Klaudek
- Gadatliwa bestia
- Posty: 510
- Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
- Lokalizacja: Kłodawa
- Kontakt:
Problem z MFA z ibizy.
Dobra, czyli tak jak się spodziewałem
No to musisz pruć tą wiązke od Ibizy a dokładał będziesz do tej od golfa. Co potrzebne: Igła, dwie wsuwki do włosów z płaską końcówką i wiązka od seata.
Małe piny z białej kostki wydobywa się łatwo bo mają zatrzask z jednej strony tylko, musisz wsunąć igłę wcisnąć blokadę i wysunąć pin. Teraz niebieska wtyczka. Wsunąć z dwóch stron wsuwki żeby wcisnąć blokade i wyjąć przewód. Potrzeba 6 sztuk kompletnych przewodów góra i dół i jeden tylko z tą małą końcówką (pin spalania).
No to musisz pruć tą wiązke od Ibizy a dokładał będziesz do tej od golfa. Co potrzebne: Igła, dwie wsuwki do włosów z płaską końcówką i wiązka od seata.
Małe piny z białej kostki wydobywa się łatwo bo mają zatrzask z jednej strony tylko, musisz wsunąć igłę wcisnąć blokadę i wysunąć pin. Teraz niebieska wtyczka. Wsunąć z dwóch stron wsuwki żeby wcisnąć blokade i wyjąć przewód. Potrzeba 6 sztuk kompletnych przewodów góra i dół i jeden tylko z tą małą końcówką (pin spalania).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości