Strona 1 z 1

Zamek pneumatyczny a sterowanie z pilota.

: śr lut 04, 2015 00:29
autor: .SoJeR.
Yo :bigok:
Mam zagadke do rozwiazania. Tyczy sie sterowania centralnym z pilota. Wszedzie mam silowniki na powietrze, lecz zamek dziwnie sie zachowuje. Zaczne od przedstawienia wam centralki alarmu steeli men sm 100 kluczyk scyzoryk + 2 piloty.
Zrobilem do tego alarmu 2 przekazniki 540 z sygnalem "+" na kanaly otworz, zamknij (w ten sposob chcialem podac sygnal z akumulatora zastepujac mechaniczny silownik) z nadzieja ze bedzie centralny chodzil z pilota.
Cos chyba nie wyszlo. 2 pompki sprawdzalem, 2 elektroniki nie? ale zamek otwiera sie lub zamyka uprzednio naciskajac 1 guzik potem drugi docelowy. Otworz~zamkni lub, zamknij~otworz. Wtedy zamek reaguje jak powinien, ale co z tego jak morduje pilot. Na zadany 1 guzik natomiast po chwili od zalaczenia nie reaguje prawie pompka, jakby sily jej brakowalo. Wykluczam centralke daje na 3.5 sek napiecie przez przekazniki.
Same pompki po podaniu napiecia bezposrednio z aku reaguja jak chce i kiedy chce. Moze mi to ktos wyjasnic? Gdzie tu logika.

Zamek pneumatyczny a sterowanie z pilota.

: śr lut 04, 2015 00:57
autor: marcinek84
Ja rozwiązałem to w prostszy sposób. Zamontowałem stycznik oryginalny z drzwi na przeciw siłownika elektrycznego z pilota, zamienione tylko przewody aby odwrotnie działał.
Tak to wyglądało niedawno.
Obrazek

Zamek pneumatyczny a sterowanie z pilota.

: śr lut 04, 2015 06:13
autor: Hubi14
Cos jest zle wpiete, daj schemat tej centralki i przypomnij czym jest w oryginale pompka sterowana, plusem czy masa

Zamek pneumatyczny a sterowanie z pilota.

: śr lut 04, 2015 21:31
autor: .SoJeR.
Ok. Pare zdjec.
1. Cenatralka i przekazniki. Poki co fazy testowe tego.
Obrazek Obrazek
Schemat na ktorym opiera sie kazdy moj przekaznik.
Obrazek
2. Schemat autoalarmu.
Obrazek

Ja korzystam ze schematu gorny prawy.
Tak czy siak przekazniki podaja napiecie 12V z akumulatora i nie chce to dzialac. Mozliwe zeby dioda IN... robila zamieszanie? Tyle ze na mierniku pokazuje napiecie z aku na przewodach.

Zamek pneumatyczny a sterowanie z pilota.

: pt lut 06, 2015 17:16
autor: Hubi14
tam do pompki wchodzą trzy przewody, jeden jest masowy, ten brązowy, jest jeszcze czerwono-żółty i jeszcze jeden, i pod ten czerwono żółty podepnij sterowanie "otwórz" z centralki, a pod ten drugi "zamknij", jak będzie na odwrót to po prostu przewody przepniesz