Dziwny problem z pierburg 2ee...

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburg 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 01:17

Witam. Mam dziwny problem z moim golfikiem... Jest to 1,6 z pierburgiem 2ee. Jest po prostu masakra jak przekręcę zapłon to zaczyna się jeden wielki sajgon tyka mi przekaźnik nr 80 i coś w tym gaźniku z wtyczką (Wstawiam zdj) Jak wyciągnę ten przekaźnik to nic nie pomaga w gaźniku dalej tyka i na odpalonym też tyka a nie raz jak zgaszę i wyciągnę kluczyk to nie przestaje aż muszę odpiąć klemę :/ Przy moim aucie zazwyczaj robie wszystko sam ale do tego gaźnika to jednak trzeba mi jakiś porad co to może być... Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2015 00:22 przez kento6106, łącznie zmieniany 1 raz.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: Hubi14 » pn lut 02, 2015 01:47

nastawnik ssawki czy ten elektrozawór, i co to znaczy tyka? a przekaźnik nr 80 jest bodaj od "jeża" w kolektorze dolotowym, może coś tam zwiera lub sam jeż jest uszkodzony (jeż = podgrzewacz w kolektorze dolotowym) ale pewnie "tyka" ten elektrozawór i on ma tykać, bo on się cyklicznie otwiera i zamyka



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 02:28

Ten nastawnik ssawki bardzo głośno stuka tak jak by miało coś w środku sie rozwalić :/ Ale to mnie zastanawia czemu też w tym samym momencie jak zaczęło stukać to zaczął tak tykać też ten przekaźnik ? :/



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: marcinek84 » pn lut 02, 2015 11:29

Z lewej strony nie powinno tykac nic, z tej strony jest przesłona 2 dyszy sterowana tym silnikiem z 2 kablami. Na przewodzie masz zawór od filtra węgla aktywnego oparów paliwa. Oba elementy nie powinny tykac gdy nie pracuje silnik. Może masz uwalony sterownik. Bo on steruje wszystkimi trzema elementami z którymi masz problem. Jak chcesz mam trochę materiałów do 2ee, napisz mi tylko adres e-mail na pw.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: Hubi14 » pn lut 02, 2015 12:17

ale napisał, że tyka jak da na zapłon lub odpali, aaa faktycznie, dopisał, że tyka jak kluczyk wyciągnie, moje niedoczytanie ;)



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 13:39

Jak odepnę ta kostkę od tej ssawki to tylko tyka ten przekaźnik. Już wcześniej tak było że ten nastawnik się zacinał np jak zgasiłem auto po krótkiej trasie to co 10 sekund tak jak by się załączał ale samo znikło a teraz to :(



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 13:41

A może być tak że jakieś kostki zaśniedziały albo nie ma dobrej masy ?? Może warto zapuścić to wd-40 ??



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: marcinek84 » pn lut 02, 2015 16:31

Ogólnie w 2ee po wyłączeniu zapłonu słychać nastawnik przepustnicy po prawej stronie przez kilka sekund po czym wysuwa trzpień. I jest cisza. Masy warto sprawdzić, obejrzeć przewody czy gdzieś nie widać pęknięć czy przetarc. Styki przekaźnika i wtyczek. Dobrze było by odczytać kody błyskowe komputera.
kento6106, Masz miernik żeby opór itd sprawdzić?


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 17:26

Grzebałem dzisiaj przy moim golfiku i okazało się że to napieprza cały czas taka klapka jak ściągnę obudowę filtra i ukaże się ten nieszczęsny (pierburg) to tam jast taka klapka na samej górze i ona cały czas bardzo szybko otwiera się i zamyka :/ Mam miernik i wiele innych narzędzi bo brat ma warsztat tylko że ten pierburg to jakaś czarna magia nikt się nie chce podjąć jego naprawy :/



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburgiem 2ee...

Post autor: kento6106 » pn lut 02, 2015 21:00

Panowie ta przepustnica na zdj nr(1) cały czas się zamyka i otwiera zarówno na zgaszonym silniku jak i odpalonym a gdy wyciągnę tą wtyczkę nr(2) to przestaje... Obrazek



Rafi_Mk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 02, 2014 18:01
Lokalizacja: Katowice

Re: Dziwny problem z pierburg 2ee...

Post autor: Rafi_Mk2 » wt lut 03, 2015 00:36

Zanim zaczniesz jakieś cuda robić(tak jak ja...) to poczyść wszystkie styki i masy posprawdzaj

Wysłane przy użyciu Tapatalka



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburg 2ee...

Post autor: kento6106 » wt lut 03, 2015 00:53

Zabiore się jutro za to. Ale nie wiem czy ten sterownik nie bedzie uwalony :/



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Dziwny problem z pierburg 2ee...

Post autor: Hubi14 » wt lut 03, 2015 17:08

jak kluczyk wyciągniesz i to nawala, to pewno sterownik uwalony, bo innej opcji nie ma, ewentualnie jest gdzieś przebicie i sterownik cały czas dostaje napięcie, choć to też wygląda jak by się załączyła diagnoza tego elementu



kento6106
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 02, 2015 01:04

Dziwny problem z pierburg 2ee...

Post autor: kento6106 » wt lut 03, 2015 17:33

Temat zamknięty tak jak mówiłem sterownik uwalony :/ Po wymianie autko śmiga :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości