Strona 1 z 1

Brak ładowania

: ndz lut 01, 2015 16:15
autor: slowenia
Witam!
Mam ciekawy problem z ładowaniem - problem trwa od 2 miesięcy. Sprawa dotyczy golfa 1.4 (2003r) z instalacją LPG (montaż 4 miesiące temu).
Sytuacja wygląda następująco: ok. 2 m-cy temu po odpaleniu samochodu włączyłem dmuchawę i wziąłem się za odśnieżanie samochodu, po paru minutach wsiadam do samochodu, zauważam że podświetlenie deski zaczyna coraz słabiej świecić próbuje dodać gazu, jednak silnik nie reaguje - ciągle chodzi na wolnych obrotach i po chwili gaśnie. Teraz już nie da się go odpalić, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie kręci a kontrolki gasną. W tej sytuacji wziąłem aku do ładowania i na drugi dzień wszystko niby ok. Jeżdzę ok 3 tygodni (trasy krótkie ok 2-3 razy dziennie po 10-15 km.) i pojawia się ten sam problem co opisałem wyżej - znowu aku do ładowania. Znowu przejeździłem ok. 3 tygodni i tym razem (2 dni temu) podczas jazdy samochodem zauważyłem że kontrolki przygasają, wycieraczki zwalniają obroty. Gdy zatrzymałem się na światłach samochód przestał reagować na pedał gazu i po chwili zgasł. Oczywiście już się go nie dało odpalić.
Teraz trochę szczegółowych faktów:
nie świeci w ogóle kontrolka od ładowania, napięcie na aku 12,60V, po odpaleniu samochodu 12,08V
po kilku odpaleniach samochodu nagle pojawia się napięcie na aku 14,45V (kontrolka od ładowania dalej nie działała)
przy wyłączonym zapłonie pobór prądu 0,2 A
bezpieczniki przy aku są dobre
....i jeszcze jedno, przy włączonym zapłonie (silnik nie odpalony) w komorze silnika słychać cichy piszczyk (od instalacji LPG ??) nie wiem czy wcześniej piszczał...
Pytanie jest następujące, czy ktoś siłował się z taką usterką i wie czego to jest wina, czy to wina regulatora napięcia, czy szczotek w alternatorze czy może jeszcze coś innego. Dobrze było by wiedzieć przed zamówieniem części :(
dziękuję za uwagę i ewentualną pomoc - pozdrawiam :D

Brak ładowania

: ndz lut 01, 2015 16:28
autor: Qto
slowenia pisze:nie świeci w ogóle kontrolka od ładowania
i od tego problemu zacznij. Od licznika do alternatora idzie kabelek odpowiedzialny za jego wzbudzenie. Na rozruszniku jest wtyczka dwu lub czteropinowa (cztero w a autach z klimą) przez którą ten kabelek przechodzi. Od licznika do wtyczki kabel jest niebieski, dalej czarny...musisz sprawdzić jego ciągłość. Doraźnie po odpaleniu auta możesz go trochę przegazować, pojawi się wtedy ładowanie

Brak ładowania

: ndz lut 01, 2015 16:38
autor: kacper13
Podłącz miernik pod przewody i na opalonym silniku ruszaj kablami bo możne któryś jest uszkodzony . Jeśli jest wszystko ok. to jedź do elektryka on wyciągnie alternator i sprawdzi go na przyrządzie .

Re: Brak ładowania

: ndz lut 01, 2015 17:06
autor: slowenia
Qto pisze: Od licznika do wtyczki kabel jest niebieski, dalej czarny...musisz sprawdzić jego ciągłość.
Rozumiem, że jak zewrę czarny przewód przy alternatorze do masy to powinna zaświecić kontrolka ładowania i wtedy eliminuję jej spalenie i
stwierdzam poprawność (ciągłość) kabla od licznika ?
Qto pisze: Doraźnie po odpaleniu auta możesz go trochę przegazować, pojawi się wtedy ładowanie
Niestety przy przegazowaniu ładowanie się nie pojawia.
Generalnie raz na ileś "odpaleń" samochodu ładowanie działa...

Brak ładowania

: ndz lut 01, 2015 17:11
autor: Qto
z tego co pamiętam przy altku wszystkie kable są czarne...
Kabelek od wzbudzenia jest w drugim pinie na wtyczce przy rozruszniku, niezależnie czy auto z klimą czy bez
Podanie masy powinno zapalić kontrolkę

Brak ładowania

: pn lut 02, 2015 15:38
autor: slowenia
Po sprawdzeniu tych kabelków sprawa wygląda tak, kabelek niebieski jest wyrwany z gniazda przy rozruszniku, a drugi kabelek (czarny) wystaje od gniazda na ok 3 cm i jest ucięty - nie wiem gdzie idzie - do której wiązki (załączam zdjęcie). Czy teraz jest jakaś możliwość wsadzenia tego kabelka z powrotem do wtyczki, muszę poszukać jakiegoś schematu bo nie wiem gdzie ten czarny kabelek idzie, oraz czy ten niebieski można nowy pociągnąć od razu bezpośrednio do alternatora ?? Obrazek


po przejrzeniu schematu wnioskuję, że przewód niebieski mogę bezpośrednio połączyć do alternatora pod D+ /nie wiem czy dobrze myślę/ natomiast dobrze by było umiejscowić ten wypadnięty do gniazda z powrotem, ale nie wiem czy to jest możliwe (czy gniazdo jest rozbieralne), no i pozostaje pytanie do czego idzie ten urwany czarny kabelek ?

Brak ładowania

: pn lut 02, 2015 21:29
autor: amatorek
Qto pisze: Od licznika do alternatora idzie kabelek odpowiedzialny za jego wzbudzenie. Na rozruszniku jest wtyczka dwu lub czteropinowa (cztero w a autach z klimą) przez którą ten kabelek przechodzi. Od licznika do wtyczki kabel jest niebieski, dalej czarny.

Qto pisze:.musisz sprawdzić jego ciągłość.
sprawdziłeś? ,przy kostce masz ucięty przecież .
Musisz na szrocie skołować taką kostkę, z przewodami lub chociaż końcówkami(jak Twój czarny) dolutować,??chyba można,zaizolować,(rurka termokurczliwa)podpiąć i powinno być ok.
Qto wszystko wjaśnił.

Re: Brak ładowania

: pn lut 02, 2015 21:57
autor: slowenia
amatorek pisze:
sprawdziłeś? ,przy kostce masz ucięty przecież
po zwarciu przy kostce niebieskiego kabla do masy kontrolka świeci
amatorek pisze:
Musisz na szrocie skołować taką kostkę, z przewodami lub chociaż końcówkami(jak Twój czarny) dolutować,??chyba można,zaizolować,(rurka termokurczliwa)podpiąć i powinno być ok
czarny kabel mogę zlutować i zaizolować termokurczliwą rurką tylko że nie wiem gdzie on idzie, nigdzie nie widać jego dalszej uciętej części,
jeśli chodzi o niebieski kabel, to się go nie da dolutować bo jest urwany w gnieździe, z stąd moje pytanie czy komuś udało się to kiedyś rozebrać i włożyć ten kabelek czy muszę gdzieś szukać takiego gniazda z przewodami, a drugie pytanie gdzie idzie ten czarny kabel

Re: Brak ładowania

: pn lut 02, 2015 22:31
autor: amatorek
amatorek pisze:Qto napisał(a): Od licznika do alternatora idzie kabelek odpowiedzialny za jego wzbudzenie. Na rozruszniku jest wtyczka dwu lub czteropinowa (cztero w a autach z klimą) przez którą ten kabelek przechodzi. Od licznika do wtyczki kabel jest niebieski, dalej czarny.
wiesz już gdzie idzie? do alternatora

Ile przewodów masz w kostce przy altku ? powinny być dwa.
Kostkę przy rozruszniku, musisz dać inną,bo Twojej nie da się podłączyć.
edit:
kostka-tzn.wtyczka :blush:

Brak ładowania

: wt lut 03, 2015 01:34
autor: Qto
prowizorycznie możesz pominąć wtyczkę...ucięty kabel podpiąć pod kabel z drugiej strony wtyczki

Brak ładowania

: ndz lut 22, 2015 22:21
autor: slowenia
W sklepie elektronicznym kupiłem komplet wtyczka-gniazdko wodoszczelne dość podobne do oryginału. Od spodu samochodu znalazłem drugi koniec tego czarnego przewodu który wystawał z peszla, zlutowałem przewód, założyłem koszulke termokurczliwą i wszystko git. Dziękuję za pomoc.