[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: kolunio21 » wt sty 20, 2015 20:38

Siemka
Panowie czy montował ktoś z was jakies inne przetwornice niż oryginalne do xenonu w golfie 4 ??
Mam lampy starszego typu i ciężko z przetwornicami w rozsądnych pieniądzach.
Moze ktos zakładał cos innego i poradzi jakie założyć ??'
Z góry dzieki za info :)



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: Kamel » wt sty 20, 2015 22:01

Jak już Ci pisałem na innym forum, a powtarzać mi się chce, więc przekleję...
Jeśli chcesz iść w HIDy to zainwestuj w zestaw z małymi przetwornicami z filtrami, choć jak to z chińszczyzną, 100% pewności, że siać nie będzie nie ma.

Możesz też iść w jakieś markowe przetwornice, np. z Audi czy Passata (przykłady: http://allegro.pl/przetwornica-xenon-he ... 57367.html" onclick="window.open(this.href);return false; , http://allegro.pl/przetwornica-xenon-he ... 35688.html" onclick="window.open(this.href);return false; , http://allegro.pl/bmw-opel-vw-przetworn ... 75464.html" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Taka przeróbka ma oczywiście zarówno plusy jak i minusy.
Jeśli chodzi o plusy to odpada konieczność martwienia się o startery/zapłonniki, bo te przetwornice ich nie potrzebują.
Jeśli natomiast chodzi o minusy to trzeba kombinować z montażem oraz trzeba się pobawić w lekką przeróbkę instalacji lamp.

A co do oryginalnych przetwornic to czasem można trafić w miarę przystępnej cenie, np.: http://allegro.pl/przetwornica-audi-vw- ... 16779.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ponadto jeśli masz ori przetwornice, tyle, ze uszkodzone to może udałoby się je naprawić.
Chyba, że masz uszkodzony jakiś inny element typu starter czy żarnik.
A jako, że tam nie pisałeś, że masz lampy starszego typu to większość odpowiedzi podtrzymuję, poza propozycją oryginalnej przetwornicy.
W zamian dodam, że wbrew temu co piszesz z dostępnością przetwornic starszego typu nie jest tak źle i cenowo też nie wygląda to tragicznie.
Wystarczy troszkę poszukać i po 30 sekundach otrzymujemy przykładowe wyniki:
http://allegro.pl/przetwornica-starter- ... 76994.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/audi-a8-s8-przetworni ... 89327.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/audi-a8-d2-4d0907474b ... 23377.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-xenon-bo ... 09470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/przetwornica-audi-a6- ... 91467.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/audi-a8-d2-4d0907474b ... 14743.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/mercedes-audi-bmw-prz ... 27263.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ewentualnie komplet z TT:
przetwornice - http://allegro.pl/audi-tt-8n-przetworni ... 49379.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uchwyty - http://allegro.pl/audi-tt-8n-uchwyt-moc ... 22445.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I jeszcze tak dla potomnych..
Przetwornice starszego typu w MK4 są identyczne jak w wielu modelach Audi, np. A8, TT, itp.
I o ile przetwornice są identyczne to przewody i mocowania już nie, więc w ori miejsca montażowe w MK4 takowych nie zamontujemy, jednakże przy odrobinie chęci i wyobraźni można na nie znaleźć inne miejsca :hmm:
W podanym przykładzie z TT należałoby znaleźć miejsce na uchwyty montażowe, ewentualnie jeśli udałoby się je umieścić w oryginalnych miejscach montażowych w MK4 pod nadkolami to należałoby przedłużyć przewody, bo są zdecydowanie za krótkie.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: kolunio21 » wt sty 20, 2015 22:27

Dzięki za info :) A mam pytanie jeszcze bo wtyczki od lamp mam przerobione na 10 pinów i interesowała by mnie opcja bez starterów i czy w takich przetwornicach podaje przyklady : http://olx.pl/oferta/przetwornice-w21o- ... 7P6tJ.html" onclick="window.open(this.href);return false; lub http://olx.pl/oferta/przetwornice-xenon ... 7ZWGH.html" onclick="window.open(this.href);return false; można przeciąć przewód do palnika przełożyć przez lampę i go połączyć ? nie wpłynie to jakoś na działanie przetwornicy i żarnika ?
Bo żeby w całości wtyczkę od palnika przełożyć to dużą dziurę by trzeba było robić w obudowie ;/



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: Kamel » śr sty 21, 2015 00:25

Raczej nie ciąłbym przewodów pomiędzy przetwornicą a wtyczką żarnika.
Przez te przewody idzie wysokie napięcie, więc trzeba z nimi być dość ostrożnym.

Skoro masz przerobione wtyczki na 10-pinowe to wnioskuję, że nie będziesz się bawił w samopoziomowanie, a co za tym idzie wykorzystałbym otwory po wtyczkach 4-pinowych do przepuszczenia przewodów.
W taki sposób jest to zrobione m.in. w Passacie (na fotce w tej aukcji widać przewody idące przez zaślepkę: http://allegro.pl/przetwornica-xenon-he ... 35688.html" onclick="window.open(this.href);return false;).

Można to zrobić np. poprzez wypięcie wtyczek 4-pinowych, docięcie kawałków plastików pod wymiar powstałych otworów, nawiercenie/wycięcie w nich otworu zaraz przy brzegach o średnicy zbliżonej do przewodów, które chcesz przepuścić (zarówno żarnik-przetwornica, jak i zasilające), a następnie przepuszczenie ich do wnętrza lampy i wklejeniu zaślepki na otwór.
Po wklejeniu dla zapewnienia szczelności lampy dodatkowo zalać otwór silikonem czy np. klejem na gorąco.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: kolunio21 » śr sty 21, 2015 09:26

Jakoś to będę musiał rozwiązać żeby przełożyć gniazdo palnika bo one dosyć spore jest. W jednej lampie mam ta wtyczkę na 4 piny w drugiej nie ma tej wtyczki :/ ale mam jeszcze do dyspozycji otwory po wtyczkach oryginalnych przetwornic moze tam uda sie cos zrobić. No chyba ze przetwornica zakryje to wtedy lipa.
A jeszcze tak zapytam miałeś do czynienia z jakimiś hidami? Moze to na początek by zalozyl ? Tylko jakie żeby nie zaklucalo instalacji, radia itp ? Mogl byś cos polecić ? Czy to poprostu loteria jest ?



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: Kamel » śr sty 21, 2015 10:31

kolunio21 pisze:Jakoś to będę musiał rozwiązać żeby przełożyć gniazdo palnika bo one dosyć spore jest. W jednej lampie mam ta wtyczkę na 4 piny w drugiej nie ma tej wtyczki :/ ale mam jeszcze do dyspozycji otwory po wtyczkach oryginalnych przetwornic moze tam uda sie cos zrobić. No chyba ze przetwornica zakryje to wtedy lipa.
Jeśli w prawej lampie nie masz otworu na wtyczkę 4-pinową tzn., że jest to lampa AL (nowszego typu).
Miejsce jako takie jest, trzeba jedynie wyciąć otwór (swego czasu wycinałem ten plastik właśnie pod wtyczkę 4-pinową).

Jesli chodzi o otwory po wtyczkach przetwornic (te na dekielkach) to raczej bym z nimi nie kombinował, bo dekielki są ze sztywnego plastiku i przy obróbce pękają i się kruszą.
Poza tym te otwory są zdecydowanie za małe na wtyczkę żarnika, więc trzeba byłoby je mocno rozwiercać, a szkoda, bo będzie to kolejne miejsce, którym może się dostawać wilgoć.
kolunio21 pisze:A jeszcze tak zapytam miałeś do czynienia z jakimiś hidami? Moze to na początek by zalozyl ? Tylko jakie żeby nie zaklucalo instalacji, radia itp ? Mogl byś cos polecić ? Czy to poprostu loteria jest ?
Z HIDami to jest loteria. O ile 90% tańszych przetwornic w większości sieje o tyle z droższymi też nie jest łatwo, bo trafi Ci się zestaw, gdzie jedna jest w porządku, a druga sieje, więc też nie jest słodko.
A do xenonów w MK4 wrzucałem zarówno przetwornice te duże przetwornice jak i SLIMy i też było z nimi ciekawie, bo w jednym samochodzie siały, po montażu w innym była cisza.
Tak więc raczej szedłbym w coś markowego, bo jednak są lepiej wykonane, wytrzymalsze i większe prawdopodobieństwo braku zakłóceń.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: kolunio21 » śr sty 21, 2015 13:22

Kamel
A uda sie przełożyć wtyczkę d2s w miejscu gdzie jest ta wtyczka 4piny podcinając troche plastik obudowy ?? Bo nie wiem jaka ona duza jest. Chce kupic tak jak pisałem Tobie przetwornice bez starterów ale juz końcówkami d2s. Którędy Ty wprowadzałeś końcówkę d2s. ??



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: Kamel » śr sty 21, 2015 16:20

Powinna się zmieścić, ewentualnie może się okazać, że dopiero po zdjęciu tej czarnej zaślepki.
No chyba, że kupisz przetwornice typu tych od Toyoty, wteyd problemu nie będzie, bo one mają trochę niższe wtyczki żarników.

Ja akurat przepychałem tamtędy wtyczki od przetwornic z Passata i ciężko było, ale przeszły, potem jeszcze trzeba maksymalnie wysunąć odbłyśnik albo odkręcić silniczek i odsunąć odbłyśnik, bo pomiędzy obudową a soczewką też jest mało miejsca.


Jeśli chodzi o SLIM-y to te najmniejsze wrzucałem w lampę w miejsce ori starterów, a te troszkę większe z filtrami były montowane w miejscu ori przetwornic, natomiast te ich "iltry" wewnątrz lampy w miejscu ori starterów (przy takim montażu trzeba się liczyć z utratą gwarancji, bo trzeba rozbebeszyć te "filtry", wylutować przewody, przełożyć je przez otwór wtyczki przetwornicy i spowrotem przylutować do "filtrów".

Jeśli chodzi o przetwornice "HID-owskie" to przy montażu dużych przewody od żarnika wpuszczałem w lampę pomiędzy dekielkiem a obudową lampy (obudowę delikatnie podcinałem żeby się zmieściły przewody, potem całość zalewałem klejem na gorąco i kształtowałem oryginalny kształt - tak, zeby to wszystko było szczelne), natomiast przewody zasilające wpuszczałem przez otwór po wtyczce ori przetwornicy (spokojnie można wszystko wpuścić przez wcięcie w obudowie).

Niestety nie posiadam fotek z innych robótek, a tak to mniej więcej wygląda przy dużej przetwornicy (w trakcie roboty, jeszcze przed wyczyszczeniem obudowy, itp.):
Obrazek


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

[mk4] Przetwornice lamp xenon golf 4

Post autor: kolunio21 » śr sty 21, 2015 20:43

kolego KAMEL
Mam jeszcze pytanie jakie przetwornice jeżeli chodzi o hidy cyfrowe czy analogowe ? Czy to nie ma znaczenia ?
Myślę żeby na początek http://allegro.pl/zestaw-hid-xenon-d2s- ... 75615.html" onclick="window.open(this.href);return false; coś takiego kupić i zobaczyć jak to będzie działało.
Kumpel ma takie w xenonie w mk4 i nie narzeka, nic mu nie zakłóca itp.
Myślisz że warto spróbować ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości