Przekaźnik pompy paliwa (65)
: sob sty 17, 2015 16:37
Witam was ponownie, dawno nie zaglądałem bo nic się nie dzało w moim gofiku ale do rzeczy
jechałem samochodem i nagle zdechł, po prostu wyłączył się silnik w czasie jazdy więć od razu zajrzałem do świec aparatu itd. ale wyglądało jakby mu odcieło paliwo
więc pompa, sprawdziłem bezpiecznik ( cały) potem przekaźnik otwarłem i okazało się że styki od przekaźnika się po porostu odlutowały czyli że dostał temp. ponad 290 stopni, wziąłem
zlutowałem je spowrotem i przekaźnik zaczął działać jak przedtem; narazie działa , nowy już sobie zamówiłem 100zł (tak aż tyle a nawet chcą 140zł) wracając do meritum
Co się właściwie stało że przekażnik dostał taki prąd żę odlutował się w środku ? to przecież ze 290 stopni żeby cyna się stopiła
poszczególne piny przekażnika:
30 - +12V
31 - GND
1 or 31b- cewki
15 - +12V - ze stacyjki
87 - Wyjście na pompę
tech. dane silnika
kod silnika :GX (wielopunkt mechaniczy wtrysk) KE-jetronic
poj. 1.8 90km
teraz tak sobie poczytałem kilka tematów z forum i wychodzi na to że on zawsze jest ciepły hmm, ale 290 stopni, ehh w końcu wytrzymał 28 lat jeżeli jakiś poprzedni właściciel go nie wymienił
Nie pisz post pod postem, używaj opcji "edytuj" // Qto
jechałem samochodem i nagle zdechł, po prostu wyłączył się silnik w czasie jazdy więć od razu zajrzałem do świec aparatu itd. ale wyglądało jakby mu odcieło paliwo
więc pompa, sprawdziłem bezpiecznik ( cały) potem przekaźnik otwarłem i okazało się że styki od przekaźnika się po porostu odlutowały czyli że dostał temp. ponad 290 stopni, wziąłem
zlutowałem je spowrotem i przekaźnik zaczął działać jak przedtem; narazie działa , nowy już sobie zamówiłem 100zł (tak aż tyle a nawet chcą 140zł) wracając do meritum
Co się właściwie stało że przekażnik dostał taki prąd żę odlutował się w środku ? to przecież ze 290 stopni żeby cyna się stopiła
poszczególne piny przekażnika:
30 - +12V
31 - GND
1 or 31b- cewki
15 - +12V - ze stacyjki
87 - Wyjście na pompę
tech. dane silnika
kod silnika :GX (wielopunkt mechaniczy wtrysk) KE-jetronic
poj. 1.8 90km
teraz tak sobie poczytałem kilka tematów z forum i wychodzi na to że on zawsze jest ciepły hmm, ale 290 stopni, ehh w końcu wytrzymał 28 lat jeżeli jakiś poprzedni właściciel go nie wymienił
Nie pisz post pod postem, używaj opcji "edytuj" // Qto