Strona 1 z 1
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: ndz lis 16, 2014 17:44
autor: wojtek_sari
Panowie temat dość dziwny ale dla mnie ważny, chce pozbyć się nagrzewnicy wodnej z kabiny, konkretnie to nagrzewnicy i przewodów. W jej miejsce chce zamontować nagrzewnice/dogrzewacz elektryczny montowany w golfach i passatach.
Podpiąć bym to chciał bez sterowników, tzn zalaczane z przycisku i regulowane za pomocą jakiegoś potencjometru. Pytanie tylko czy to ma prawo działać prawidłowo? Samochód jeździ jedynie w sezonie letnim, więc używane będzie tyko o poranku, wieczorem ewentualnie przy niższych temp.
Re: Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: pt gru 05, 2014 13:27
autor: wojtek_sari
Nikt nie pomoże?
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: pt gru 05, 2014 13:53
autor: jhosef
To jest prawie bez sterowania. Zależy jaki typ nagrzewnicy. Ale np w Polo 9N3 nagrzewnica jest dwu segmentowa. Za oba segmenty odpowiadają osobne przekaźniki z osobnymi bezpiecznikami.
Sterownik dba tylko aby nie odpalać badziewia jak prundu w odpowiedniej ilości nie ma. Więc prąd jest załączany kiedy jest odpowiednia temperatura, ustawienia nagrzewania oraz sygnał obciążenia alternatora mówi, że jest węgiel we wsi
Równie dobrze mógłbyś wysterować te przekaźniki ręcznie. Mając taką z Polo to mógłbyś załączań sekcje. To i tak słabo grzeje...
Taka nagrzewnica nie zastąpi Ci nagrzewnicy wodnej. Do tego musisz wsadzić alternator porządny, najlepiej 120-140A.
Musisz wziąć pod uwagę, ze nagrzewnica PTC o mocy 800W przy 14V potrzebuje 60 Amper.
Re: Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: pt gru 05, 2014 14:24
autor: wojtek_sari
Fatalnie :/ bez mocniejszego alternatora nie da rady? Masz jakieś propozycje czym by zastąpić wodną? Nie musi być mega sprawna.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: pt gru 05, 2014 14:50
autor: jhosef
Pobór to ma potworny a sprawność taką sobie.
Ale w ogóle co masz zamiar zrobić z małym obiegiem?
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 11:06
autor: wojtek_sari
Ale w ogóle co masz zamiar zrobić z małym obiegiem?
króciec w głowicy zaślepić, rurkę obiegu podłączyć bezpośrednio pod zbiorniczek wyrównawczy.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 11:30
autor: wesol
jest nawet jeszcze gorzej. ta nagrzewnica to tam 14 V raczj enigdy nie ujrzy. Czmeu spadki napiec pryz takim duzym obciazeniu powoduja ze tak samo jak swiece zarowe sa robione na 11V. Kable mimoz egrybe to nawet na odpalonym silniku mysle ze jak bedzi ena angrzewnicy ze 12.5 volta to bedzie maks. Poza tym wszystkim nie wiem jaka moc grzewcza ma taka tradycyjna nagrzewnica wodna ale mysle ze przy nagrznym silniku to gdzies ze 4000 wat jak nic mocy grzewczej. Taka elektryczna to bedzie jak polowa suszarki do wlosów. Zerknij sobie ile ma suszara ale zony ma cos kolo 1500 czy 1600 wat. Wez sobie taka suszare zalacz zibacz jak szybko ci nagrzeje auto i jeszcze pomnóz ten czas razy dwa bo ta nagrzewnica elektr z polo bedzi edluzej jeszcze grzac. JAkby moze zalozyc ze trzy takie nagrzewnice i dac alternator taki mega duzy plus to to ze taki altek trzeba by dac jako dodatkowy oraz zmodzi nieoc inne przelozenie by na jalowych obrotach juz produkowal duzo pradu. Altek taki cos chyba 250 czy 350 amperowy jakis kolega monotwal. Kiedys do neigo pisalem no i koszt tkaiego altka to hmm 600 zl. Mozna ewentualnie altek z tira i na 24V cos zmodzic jakies ogrzewanie.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 12:04
autor: wojtek_sari
Mi nie chodzi o nagrzanie samochodu, bo w nim jest wystarczająco ciepło. Jeździłem cały zeszły sezon i zawsze nawiew był nastawiony na zimno. Nagrzewnica ma być tylko włączana na początku jazdy aby przednia szyba ewentualnie odparowała.
Tutaj jest opis nagrzewnicy elektrycznej ze Scenica, podobne zastosowanie i wygląda na to że się sprawdza.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2419404.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 13:22
autor: wesol
W sumie to nei wiemy co to ma byc tak do konca co oczekujesz. Bo niby nie na zime a to wazna sprawa tylko na lato moze jakies cieple dni wiosny czy jesieni. Nie masz se co az tak bardzo ludzic ze to bedzi ejakies grzanie wielkie. Wez obie fsrela jakiegos bo one maja okolo 2000 wat i sa na 230V. Podlacz i teraz podziel to przez dwa albo trzy to ci wyjdzie jak to bedzie ustrojstwo dzialalo w najlepszym przypadku jesli zapewnisz odpowiednia ilosc pradu. WG mnie to najelpiej by bylo dac jakis osobny altek i sosobny akumualtor ( nawet nieduzy) bo altek nie moze pracowac bez aku i przy okazji bylby to rodzja bufora. Dasz to gdziesw bagazniku albo pod maska i masz zasialnie gdzie juz nawet jazdy po 10 km nie spowoduja ze auta nie odpalisz.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 13:43
autor: wojtek_sari
Więc od początku... Układ ma być zamontowany w samochodzie typowo na zloty, silnik to PG który sam w sobie działa jak mega piec, pod autem wydech bez osłon termicznych, we wnętrzu dzięki temu jest naprawdę ciepło. Zakładam że podczas użytkowania temperatura na zewnątrz nie spad poniżej 10st, tak było w tym sezonie i myślę że przyszły zakończę tak samo.
Nagrzewnica ma być tylko na odpalenie auta aby odparować szybę, jeśli nie będzie potrzeby to nawet jej nie załączę.
No ale do rzeczy, alternator max który jest dedykowany do G60 to 90A czy naprawdę nie uciągnie zakładając że grzać będzie przez kilkanaście minut? Jak to działa w samochodach które mają to na wyposażeniu? Wątpię żeby miały drugi alternator lub akumulator, a jednak jakoś to się sprawdza. A przeznaczenie togo to też dogrzanie powietrza w początkowej fazie jazdy, gdy temperatura cieczy jest niska.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 14:06
autor: wesol
mozesz sie nei bawic w te ustrojstwa grzalki itp. Wystarczy sobei zakupic nawet dwie takie nagrzewnice z marketu. Maja cos kolo 300 wat podpinasz pdo zapalniczke i dziekuje. Chyba z esie uprzesz to w nawiew wmontuj faktycznie jakas grzalke ze 500 wat i starczy. Jakis wlacznik tylko gdzies dasz typu pstryk pstryk z przekaznikiem i nie ma rozmowy.
Nagrzewnica elektryczna + regulacja
: sob gru 06, 2014 14:14
autor: wojtek_sari
Myślałem o tym, ale po pierwsze ten sposób wydaje mi się jakiś taki za prosty, a po drugie wkomponowanie tego w nawiew będzie raczej niewykonalne, a na siedzeniu średnio mi się to widzi ;(