Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
Witam, Was wszystkich ponownie, zakładam temat bo znalazłem mnóstwo dość sprzecznych informacji na forum, ale po kolei. Grzebiąc jakoś w zeszłym roku upuściłem klucz na bezpieczniki akumulatora i spaliłem drugi od lewej i teraz problem jest bo nie pamiętam jaki tam był założony, jedyne co to że koleś w sklepie dziwił się po co mi taki duży do benzyny i nie jestem pewien ale stanęło na tym że nie ma takiego i dał mi 80A. Jeśli się nie mylę to jest to bezpiecznik od wnętrza(czy przekaźników, to chyba to samo) w moim 1.6 SR. I wszystko było ok chyba do momentu założenia gazu a raczej wjazdu w sporą zalaną ulicę z otwartą tą plastikową skrzynką bezpieczników z akumulatora.. Zaczęły się wtedy dziać dziwne rzeczy jak gaśnięcie wszystkiego na zegarach potem zaświecenie się wszystkich kontrolek i powrót do normalności, wszystko w czasie jazdy. Bywały momenty że po zgaszeniu czy odpaleniu auta wszystko ześwirowało na chwilę i przestało... Pierwsza myśl, zapsikać płynem do klem czy innym specyfikiem. No ok pomogło... do czasu. Przy normalnej jeździe zgasł totalnie i nie odpalił... ani awaryjnych ani nic, totalny brak prądu. Myślę może alternator, ale jak wróciło od mechanika to powiedział że wszystko ok tylko ten bezpiecznik jeden nie stykał to go wyczyścił i spokój (czyli dalej pod S176 jest 80A) . Do wczoraj... odpaliłem co prawda auto przy włączonym radiu (rzadko to robię, bo chyba się nie powinno) no i ześwirował że ABS nie ma, pojawiła się kontrolka ładowania... ale tak czy siak wjeżdżałem tylko na podwórko. Przy powrocie odpalił normalnie i spoko, wszystko zniknęło. po paru przejechanym km wyskoczyło że ABS FAULT... myślę no słabo... za chwilę to samo z poduszkami... patrzę na drogę i nie mam świateł. I co ciekawe wszystkie błędy zniknęły po wyłączeniu świateł przełącznikiem. Zatrzymałem się podniosłem maskę, zapsikałem tym samym specyfikiem i do domu 60km dojechałem spokojnie. Teraz jest najważniejsze pytanie... Jaki bezpiecznik tam powinien być? Na forum znalazłem wiele info że 110A, że 80A (był w jakimś 1.8 ) i teraz boję się wrzucić tam 110A bo nie wiem co może się dziać kiedy to będzie za duży bezpiecznik i w krytycznym momencie się nie przepali... Kolejne to takie czy to na pewno wina tych bezpieczników? Dzisiaj się okazało że śrubę od S177 (alternator, chyba ale czarny kabel skrajnie po lewej) można było mocniej dokręcić. Niemniej jednak odkręciłem S177 i S176 odtłuściłem WD, przetarłem położyłem z powrotem na miejsce i dokręciłem, uprzednio psikając sprayem do klem i wszystko wydaję się być ok. W ASO znowu schemat tego ma diagnosta więc pewnie za free nie dostanę, jedyne co się dowiedziałem to tylko, a może aż tyle że do mojego auta w komputerze kolesiowi wyskakiwały następujące bezpieczniki płytkowe: 150A, 110A, 50A, 40A. Gdzieś na forum widziałem że 150A na alternator ten większy więc u mnie wypada że by było 110,110,40,50... bo w takiej kolejności mam bezpieczniki. Pytanie teraz czy zmieniać tą 80A na 110A i nic się nie stanie? Czy ma ktoś schemat typowo do tego silnika a nie ogólnie? Sorry za litanie ale to pierwsza furka za własny grosz, więc mechanicznie szanuje i nie oszczędzam.. (komplet bezpieczników w ASO - 48zł... 2x 110A, 40A i 50A)
Z góry dzięki za wszystkie info i mam nadzieję że ktoś wreszcie rzuci schematem typowo do tego silnika by rozwiać przyszłe wątpliwości.
PS. Jeśli ktoś z identycznym silnikiem by wrzucił zdjęcie swojej skrzynki i wersji auta byłbym wdzięczny bo też pomoże
Z góry dzięki za wszystkie info i mam nadzieję że ktoś wreszcie rzuci schematem typowo do tego silnika by rozwiać przyszłe wątpliwości.
PS. Jeśli ktoś z identycznym silnikiem by wrzucił zdjęcie swojej skrzynki i wersji auta byłbym wdzięczny bo też pomoże
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
1-50A,2-110A,3-30A,4 i 5- 50A
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
Tyle że bezpieczników u mnie jest tylko 4 więc
1 Alternator (czarny gruby przewód)
2 Wnętrze (czerwony gruby przewód)
3 Wentylator (czerwony cienki przewód)
4 Silnik (czerwony cienki przewód)
i mam odpowiednio 110, 80, 40, 50, jedyne co się nie zgadza z tym co mówił typek w ASO to ta 80 bo takiego bezpiecznika wcale nie ma do mojego silnika, ale pewny nie jestem..
1 Alternator (czarny gruby przewód)
2 Wnętrze (czerwony gruby przewód)
3 Wentylator (czerwony cienki przewód)
4 Silnik (czerwony cienki przewód)
i mam odpowiednio 110, 80, 40, 50, jedyne co się nie zgadza z tym co mówił typek w ASO to ta 80 bo takiego bezpiecznika wcale nie ma do mojego silnika, ale pewny nie jestem..
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
piątego Ty nie masz bo to podgrzewacz chłodziwa
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
No ok ale z tego co mówisz to powinienem na alternatorze dać 50A a z tego co się orientuje alternator jest 90A
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
no niestety ale tak jest 50A
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
już sam nie wiem
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
-
- Mały gagatek
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz lut 10, 2013 15:09
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
Czyli tą 80 wymienić na 110 i nie powinno być problemu? Co mogłoby się stać gdyby ten bezpiecznik był za duży? Bo rozumiem że coś w środku auta by się mogło popalić jak żarówki w zegarach czy drzwiach czy coś? Dobrze rozumiem?
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2831
- Rejestracja: ndz lut 13, 2011 21:36
- Lokalizacja: Rzepin
Problem z bezpiecznikami akumulatora 1.6 SR
to jest główny dlatego jest duży ,a pózniej podział na podzespoły ,i inne bezpieczniki
Sprzedam części do pomp wtryskowych,całe pompy 110afn,90 1z, 90 Z górnym przelewem,pompa renault 1.9dti tłok 11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości