Strona 1 z 2
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: śr lis 12, 2014 22:03
autor: Geeeziu
Witam , posiadam Licznik z 16v i mfa, po podlaczeniu podcisnienia itd wskazania byly nieprawdziwe. zauwazylem że brak u mnie modułu zaznaczonego na ponizszym zdjeciu, ma ktos numer OEM tego modułu, nazwe pod jaką moge tego szukać czy taniej bedzie wyhaczyc zwykly licznik mfa z tym modułem ?
i 2 pytanie jakis zamiennik mozna wrzucic za czujnik temp. zewnetrznej, slyszalem o ntc 1kohmie kiedys
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: śr lis 12, 2014 22:43
autor: Radzio0018
To jest czujnik GALA , odczytuje prędkość i MFA używa tej informacji do przeliczania , czasu podróży , średniej prędkości , pokonanego dystansu i bodajże również spalania średniego . A Ty w ogóle tego nie masz ? Jeżeli nie masz , to łatwiej inny licznik dokupić niż sam ten element .
Jeśli chodzi o zamiennik czujnika temp zewnętrznej , to kolega Dioda83 doradził mi to :
"jeśli nie zależy Ci na oryginale, to proponuję wstawić w to miejsce równoległe połączenie dwóch termistorów o wartości 1k Ohm i charakterystyce bodajże NTC - patent opracowany i sprawdzony przeze mnie"
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: śr lis 12, 2014 22:48
autor: Geeeziu
no spoczko a mozna tak p&p zmienic ten czujnik Gala z normalnego Gtika i wsadzic do zegarow z 16v?:> i bedzie dobrze dzialac?? dzieki za pomoc , a wiec dobrze gdzies wyczytalem tylko ja bodajze slyszalem o 1kohm ntc, jednym

, mam gdzies od mk3 czujnik temp zewnetrznej i nie wiem czy nie bedzie tez smigal zalezy jaka ma charakterystyke
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: śr lis 12, 2014 22:58
autor: Radzio0018
Wydaje mi się , że byłby problem z przełożeniem tego z innego licznika bo wygląda to na połączone na stałe ze ścieżką . , ale co do tego to nie mam potwierdzenia . Jeżeli ktoś potwierdzi , że się da to poszukaj uszkodzonego licznika , ale żeby miał ten czujnik . A jak nie , to lepiej kupić odpowiedni i oszczędzisz sobie kłopotu

MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: śr lis 12, 2014 23:22
autor: Hubi14
można to przełożyć bez problemu

tam są dwie zapinki, odpinasz i schodzi, a co do zastępstwa czujnika temp. to ja mam tak jak tam piszą, połączone równolegle dwa ternistory NTC 1kOhm + rezystor 39Ohm, i o dziwo nawet to nie przekłamuje :v
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: czw lis 13, 2014 07:49
autor: Geeeziu
dzieki za pomoc chłopaki

a gdzie umieściliście termistory? słyszałem ze ori miejsce jest w zderzaku
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: czw lis 13, 2014 17:08
autor: Radzio0018
Ja jeszcze nie bawiłem się z tym , a miejsce gdzie jest ori to jeszcze nie szukałem

MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: czw lis 13, 2014 19:13
autor: Hubi14
ja walnąłem gdzieś na dole, gdzieś przy dokładce do zderzaka, i sobie tak luzem leży

muszę to kiedyś ogarnąć, ale temp ok pokazuje

MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: czw lis 13, 2014 19:44
autor: Geeeziu
Hubi14, ja to bałbym sie kolo dokladki bo czasami nie zawesole mam drogi i moglby gdzieś się wciągnąć czujnik ;D
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: czw lis 13, 2014 19:59
autor: Hubi14
znaczy się może źle powiedziałem, że przy dokładce, jak tam spojrzeć to jest takie jakby korytko i w tym sobie leży, ziemi ani nic nie dotyka, jest schowany
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: pn gru 08, 2014 23:20
autor: Geeeziu
odkopuje gdyż jeszcze chce sie jednej rzeczy dowiedzieć, do licznika doprowadzamy tylko jedna koncowke rownoleglego polaczenia termistorów a drugą masujemy do karoserii tak?;D
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: pn gru 08, 2014 23:50
autor: Radzio0018
Oryginalnie czujnik daje sygnał na licznik oraz ma masę , więc tak ma być jak piszesz . Jednak możesz się podpiąć jeżeli chodzi o masę pod skrzynkę bezpieczników G1 / 02 .
MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: wt gru 09, 2014 20:55
autor: Hubi14
czujnik temp powietrza ma przewód sygnałowy i masowy doprowadzany do licznika i tak zrób, czujnik temp oleju ma tylko przewód sygnałowy

MFA, problem z wyswietlaniem informacji
: wt gru 09, 2014 22:00
autor: Geeeziu
zapomnialem dodać że mam licznik na 2 kostki a więc korzystam z poniższego schematu , a na nim jest tylko jeden przewód, domniemam sygnałowy
a oto schemat znaleziony notabene na vwgolf:
http://www.vwgolf.pl/source/porady/mfa_mk2/mfa_mk2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;