Strona 1 z 3
zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: sob lis 08, 2014 15:59
autor: sierszak
zmieniłem niedawno w moim mk4 arl 2000r variant pompę abs (z esp) z mk20 na mk60. i tu pojawia się problem, bo są inne wtyczki. wymiarowo są podobne (mniej wiecej 3x8cm) i posiadają po 47 pinów, ale w innym układzie -widoczne na foto poniżej. do mojej wtyczki, która była oryginalnie wpięta w pompę dochodzą 42 kabalki, z czego 4 są grube (prawdopodobnie 2x "+" i 2x masa) i 38 cienkich.
kupiłem już wtyczkę pasującą do mk60 i tu rodzi się pytanie w które piny wpiąć poszczególne kabelki? jakiś schemat? ktoś, coś?
dodam jeszcze że pompę zmieniałem przy okazji wymiany hamulców 280/312 i 232/256, bo moja mk20 nie obsługiwała większych hebli i zbyt wcześnie załączała abs -auto hamowało gorzej po swapie niż przed...
o ile mk60 da się przeprogramować pod inne brejki, tak mk20 już nie (a przynajmniej mój specjalista od elektryki tak twierdzi)
tymczasowo jeżdżę bez abs i esp (wtyczka sobie wisi obok mk60), ale dobrze byłoby ogarnąć ten temat przed zimą.
zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: sob lis 08, 2014 19:07
autor: McBoss
mk20 abs controller:
front left wheel speed, brown pin#1, black pin#2
front right wheel speed, green pin#20, black pin#19
right rear wheel speed, yellow pin#22, black pin#23
left rear wheel speed, white pin#6, black pin#5
fused power s179 pin#9
fused power s178 pin#25
can orange/brown pin#10
can orange/black pin#11
brake switch red pin#18
abs hydraulic pump
k-line grey/white pin#7
pin #3 goes to #14
pin#12 ABS SIGNAL LEFT
pin#21 ABS SIGNAL RIGHT
pin#8 ground
pin#24 ground
pin#4 black/grey fuse s9
pin#16 very tiny grey/black cluster
pin#15 normal grey/black to cluster
----------------------------------
mk60 abs controller
front left wheel speed, brown pin#45, black pin#46
front right wheel speed, green pin#34, black pin#33
right rear wheel speed, yellow pin#43, black pin#42
left rear wheel speed, white pin#36, black pin#37
fused power s179 pin#32
fused power s178 pin#1
can orange/brown pin#15
can orange/black pin#11
brake switch red pin#41
abs hydraulic pump
k-line pin#2 grey/white
pin #14 goes to pin#38
pin#10 ABS SIGNAL LEFT green/white
pin#8 ABS SIGNAL RIGHT green/yellow
pin#47 ground
pin#16 ground
pin#4 black/grey fuse s9
pin#16 very tiny grey/black cluster
pin#15 normal grey/black to cluster
zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: sob lis 08, 2014 21:19
autor: XV2
Założyłem sam ESP (Mechanika+ elektryka ) 3 dni pracy pytania kieruj na prv.
Mam schematy itp
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: sob lis 08, 2014 21:28
autor: marog60
sierszak pisze:zmieniłem niedawno w moim mk4 arl 2000r variant pompę abs (z esp) z mk20 na mk60. i tu pojawia się problem, bo są inne wtyczki. wymiarowo są podobne (mniej wiecej 3x8cm) i posiadają po 47 pinów, ale w innym układzie -widoczne na foto poniżej. do mojej wtyczki, która była oryginalnie wpięta w pompę dochodzą 42 kabalki, z czego 4 są grube (prawdopodobnie 2x "+" i 2x masa) i 38 cienkich.
kupiłem już wtyczkę pasującą do mk60 i tu rodzi się pytanie w które piny wpiąć poszczególne kabelki? jakiś schemat? ktoś, coś?
dodam jeszcze że pompę zmieniałem przy okazji wymiany hamulców 280/312 i 232/256, bo moja mk20 nie obsługiwała większych hebli i zbyt wcześnie załączała abs -auto hamowało gorzej po swapie niż przed...
o ile mk60 da się przeprogramować pod inne brejki, tak mk20 już nie (a przynajmniej mój specjalista od elektryki tak twierdzi)
tymczasowo jeżdżę bez abs i esp (wtyczka sobie wisi obok mk60), ale dobrze byłoby ogarnąć ten temat przed zimą.
ktora to pompa z esp
zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: sob lis 08, 2014 21:54
autor: XV2
Raczej obie je maja.
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 01:08
autor: sierszak
XV2 pisze:Raczej obie je maja.
tak, obydwie są z esp.
z lewej strony, ta większa, to mk20 którą wymontowałem
numer 6x0 614 517, sterownik 1c0 907 379
z prawej nowa
numer 8n0 614 517, sterownik 8n0 907 379 g (chyba z audi)
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 01:43
autor: sierszak
McBoss pisze:mk20 abs controller:
front left wheel speed, brown pin#1, black pin#2
front right wheel speed, green pin#20, black pin#19
right rear wheel speed, yellow pin#22, black pin#23
left rear wheel speed, white pin#6, black pin#5
fused power s179 pin#9
fused power s178 pin#25
can orange/brown pin#10
can orange/black pin#11
brake switch red pin#18
abs hydraulic pump
k-line grey/white pin#7
pin #3 goes to #14
pin#12 ABS SIGNAL LEFT
pin#21 ABS SIGNAL RIGHT
pin#8 ground
pin#24 ground
pin#4 black/grey fuse s9
pin#16 very tiny grey/black cluster
pin#15 normal grey/black to cluster
----------------------------------
mk60 abs controller
front left wheel speed, brown pin#45, black pin#46
front right wheel speed, green pin#34, black pin#33
right rear wheel speed, yellow pin#43, black pin#42
left rear wheel speed, white pin#36, black pin#37
fused power s179 pin#32
fused power s178 pin#1
can orange/brown pin#15
can orange/black pin#11
brake switch red pin#41
abs hydraulic pump
k-line pin#2 grey/white
pin #14 goes to pin#38
pin#10 ABS SIGNAL LEFT green/white
pin#8 ABS SIGNAL RIGHT green/yellow
pin#47 ground
pin#16 ground
pin#4 black/grey fuse s9
pin#16 very tiny grey/black cluster
pin#15 normal grey/black to cluster
okej, ale przydałby się do tego jakiś obrazek. skąd wiedzieć który pin ma jaki numer?
poza tym tu są opisane 23 piny a u mnie są AŻ 42 kabelki... to co wrzuciłeś bardziej pasuje mi do samego ABS, bez ESP
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 02:00
autor: XV2
sierszak pisze:
z lewej strony, ta większa, to mk20 którą wymontowałem
numer 6x0 614 517, sterownik 1c0 907 379
Mk60
To są te zdjecia
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
?
Mk20 była z widocznym kablem.
http://www.ecutesting.com/ate_abs_pumps___modules.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak wygląda pompa starego typu z ESP która pasuje bez konieczności zmiany przewodów hamulcowych.
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/348/1a8c47e7b59ff288med.jpg)
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 02:46
autor: McBoss
sierszak pisze:okej, ale przydałby się do tego jakiś obrazek. skąd wiedzieć który pin ma jaki numer?
poza tym tu są opisane 23 piny a u mnie są AŻ 42 kabelki... to co wrzuciłeś bardziej pasuje mi do samego ABS, bez ESP
we wtyczke masz opisane piny, zajrzyj do niej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 03:41
autor: sierszak
XV2 pisze:sierszak pisze:
z lewej strony, ta większa, to mk20 którą wymontowałem
numer 6x0 614 517, sterownik 1c0 907 379
Mk60
To są te zdjecia
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
?
Mk20 była z widocznym kablem.
http://www.ecutesting.com/ate_abs_pumps___modules.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak wygląda pompa starego typu z ESP która pasuje bez konieczności zmiany przewodów hamulcowych.
![Obrazek](http://images68.fotosik.pl/348/1a8c47e7b59ff288med.jpg)
według tego obrazka
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/min_c9c95622605879f3f6d9f059f371b5.gif)
to co u mnie siedzi nie jest ani mk20 ani mk60 -nie ma widocznego zewnętrznego kabelka i nie ma małej wtyczki -jest duża wtyczka ale inna niż w mk60, poza tym podłączenie przewodów jest jak mk20 czyli wszystkie 6 z boku a nie 2 z boku i 4 od góry tak jak w mk60...
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
nieważne
tak wyglądało to co było
a tak to co teraz siedzi (zdjęcie zrobione jeszcze przed podłączeniem przewodów)
![Obrazek](http://www.fotem.pl/data/mini/min_1a94ddf3e5d83e2bbc8b191a91532.jpg)
i nie mam zamiaru tego wyciągać
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 03:53
autor: sierszak
McBoss pisze:sierszak pisze:okej, ale przydałby się do tego jakiś obrazek. skąd wiedzieć który pin ma jaki numer?
poza tym tu są opisane 23 piny a u mnie są AŻ 42 kabelki... to co wrzuciłeś bardziej pasuje mi do samego ABS, bez ESP
we wtyczke masz opisane piny, zajrzyj do niej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
McBoss mówisz że to jest aż takie proste? że trzeba po prostu przełożyć kabelki z jednej wtyczki do drugiej z zachowaniem numeracji?
jutro rozbiorę obydwie wtyczki i sprawdzę, czy jest tam coś opisane -nie sprawdzałem tego
zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 10:53
autor: XV2
Brak
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 22:04
autor: sierszak
McBoss pisze:sierszak pisze:okej, ale przydałby się do tego jakiś obrazek. skąd wiedzieć który pin ma jaki numer?
poza tym tu są opisane 23 piny a u mnie są AŻ 42 kabelki... to co wrzuciłeś bardziej pasuje mi do samego ABS, bez ESP
we wtyczke masz opisane piny, zajrzyj do niej
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
rzeczywiście jak się dobrze przyjrzeć pod mikroskopem to na wtyczce są numery 1, 16, 32, 47, czyli między nimi numeracja idzie kolejno raczej
jest jakis tajemny sposób żeby wymontować kabelki z tej wtyczki tak żeby ich nie pourywać i żeby dać je w inną wtyczkę?
wtyczka która będzie założona ma numer 7L0 973 047 made in Austria
Re: zmiana pompy abs (esp) z mk20 na mk60
: ndz lis 09, 2014 22:15
autor: sierszak
XV2 pisze:Do zmiany jeszcze:
- serwo z ESP
- czujnik na kolumnę kierowniczą
- taśma na kierownice ESP
- Włącznik
- i cała masa kabli
jaka jest pewność że nowa pompa nie zagra we współpracy z tymi czujnikami od starej pompy? bo przecież to wszystko jest. aż takie różnice między generacjami pomp?
ktoś może potwierdzić tą informację -zanim zacznę szukać powyższych gratów?
no i jeśli tak to przydałyby się oznaczenia tych elementów, żebym dobre kupił pod tą moją mk60 z audi