Aparat zapłonowy

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Aparat zapłonowy

Post autor: nogiln » śr lis 05, 2014 17:58

Posiadam silnik typu 2G ( na bloku są takie oznaczenia 2GXXXXX), na głowicy są takie nr 0 30 103 373, a problem, tak mi się wydaje, jest z aparatem zapłonowym, ponieważ byłem u mechanika i chciałem spr. ustawienia zapłonu. Chciał go przyśpieszyć ale był już przestawiony do końca. Mechanik powiedział, że jeszcze powinno się go dać przyśpieszyć. Nr na aparacie 0 30 905 205N, czy ten aparat jest od tego silninka?
Jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie? Na aparacie mam taki grzybek, do którego podłączony jest przewód łączący go filtrem powietrza. Za co odpowiada ten grzybek? Jak powinien poprawnie być podłączony ten przewód z filtrem ( na który króciec na łożyć przewód idący z grzybka do filtra)?



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Aparat zapłonowy

Post autor: Hubi14 » czw lis 06, 2014 17:29

ten grzybek to przyśpieszacz zapłonu i powinien być wpięty w wąż wychodzący z kolektora dolotowego i idącego do serwa



nogiln
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 197
Rejestracja: wt paź 25, 2011 10:33
Auto: Golf 2 1.6
Silnik: PN

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: nogiln » pt lis 07, 2014 14:21

Hubi14 pisze: wpięty w wąż wychodzący z kolektora dolotowego i idącego do serwa
u mnie jest wpięty w u dołu gaźnika, czy tak powinno, dodam, że jak odepnę to silnik zaczyna pracować nie równo.



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Aparat zapłonowy

Post autor: Hubi14 » pt lis 07, 2014 17:10

no tak tak, tam powinien być wpięty, a to, że silnik zaczyna pracować nierówno to prawidłowy obiaw, bo powstaje nieszczelność w dolocie



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: VWiater » śr lut 25, 2015 01:29

U mnie po zalozeniu gazu od tego grzybka nie idzie zaden przewod. To znaczy ze nie da sie ustawic zaplonu czy co?


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

Aparat zapłonowy

Post autor: Hubi14 » śr lut 25, 2015 14:30

pokaż zdjęcie, a nie piszesz w każdym temacie związanym z zapłonem, utwórz swój jeden nowy



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Aparat zapłonowy

Post autor: jhosef » śr lut 25, 2015 14:50

nogiln pisze:0 30 905 205N
Teoretycznie dla 2G powinien być aparat 030905205A zastąpiony później przez 030905205M zastąpiony później przez 030905205G zastąpiony przez 030905205R zastąpiony przez 030905237DX.

030905205N jest od silnika NZ

Ale czy różnica jest na tyle znacząca aby był problem to nie powiem.
nogiln pisze:Jak sprawdzić, czy aparat działa poprawnie?
Jak daje iskrę to z grubsza jest sprawny. Można sprawdzić działanie podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu. Powinien wychylać płytkę ale nie podam wartości podciśnienia.



Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: VWiater » pn mar 02, 2015 21:55

Hubi14 pisze:no tak tak, tam powinien być wpięty, a to, że silnik zaczyna pracować nierówno to prawidłowy obiaw, bo powstaje nieszczelność w dolocie
Hubi czyli ze dolot to wszystko powietrze co idzie do gaźnika?
I w które miejsce powinien być wpięty ten przewod z grzybka aparatu zaplonowego w gaźniku Pierburg 2E3 24/28? Znalazlem gdzies na forum ze z przodu gaznika gdzie sa 2 wyjscia to do prawego:
Obrazek
A lewy powinien isc do obudowy filtra powietrza, a potem z obudowy do klapki cieple/zimne. Dobrze mowie?

EDIT. Już wiem, ma być wpięty do prawego wyjscia z gaźnika, do lewego filtr powietrza albo zasklepiony.


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

Awatar użytkownika
VWiater
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: śr wrz 25, 2013 13:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Aparat zapłonowy

Post autor: VWiater » pt mar 27, 2015 01:52

jhosef pisze:
nogiln pisze:0 30 905 205N
Teoretycznie dla 2G powinien być aparat 030905205A zastąpiony później przez 030905205M zastąpiony później przez 030905205G zastąpiony przez 030905205R zastąpiony przez 030905237DX.

030905205N jest od silnika NZ

Ale czy różnica jest na tyle znacząca aby był problem to nie powiem.
No właśnie i tu moje pytanie, bo tak jak kolega wyżej pisze wg etki 030 905 205 A lub M lub G lu R lub 030 905 237 DX to jest to samo. Nr Bosch to 0 237 021 043. U mnie w Golfie II 1.3CAT silnik 2G był właśnie taki aparat z końcówką A, a teraz założyłem 030 905 205 B, nr bosch 0 237 021 041 i o dziwo auto jeździ więc nie wiem jak to jest. Pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy auto przez to gorzej chodzi? Dodam, że do tego z końcówką B, założyłem grzybek podciśnieniowy z tego z końcówką A i spasował.

PS. Jak coś to podobny temat jest tutaj: viewtopic.php?f=139&t=561730 i tam też zapytałem o to samo także proszę bardzo o odpowiedź w którymś temacie. Dziękuje z góry :pub:


Założyłeś temat z problemem swojego auta i ktoś Ci pomógł? Czuj się zobowiązany napisać co było przyczyną problemu i w jaki sposób go rozwiązałeś!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości