Witam, czy ktoś wie lub ma schemat połączeń w komorze silnika (1,6 AKL)
Od pewnego czasu borykam się z CIĘŻKIM odpalaniem silnika zimnego, trzeba go pokręcić około 5 sekund... Sytuacja ma miejsce ZAWSZE rano, oraz po dłuższym zaparkowaniu aż silnik ostygnie. Jednak raz na jakiś czas ale naprawdę rzadko zdarzy się ze odpali normalnie.
Wymieniona przepustnica. NR 06A 133 064 J na 06A 133 064 M Adaptacja przeszła
Przepływka wyczyszczona.
Czujnik temp wymieniony, jednak nowy szalał z temperatura... a stary wydaje sie okej. (Nowy reklamowany i zobaczymy co z nim)
Czujnik Halla... Oscyloskopu brak... jednak żeby go wymienić to sporo roboty. wiec najpierw zaczynamy mierzenie przewodów... i się okazuje ze na styku 2 (środkowym) nie ma pełnej wartości napięcia z akumulatora... Więc pozostaje to prześwietlić, Ale łatwiej byłoby ze schematem, gdzie ten przewód prowadzi? z czym się łączy?
Informację częściowo zaczerpnięte z: http://workshop-manuals.com/audi/a3_mk1 ... ll_sensor/
1.6 SR AKL Cięzko odpala.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.6 SR AKL Cięzko odpala.
Ostatnio zmieniony śr lis 26, 2014 23:10 przez ira1991, łącznie zmieniany 2 razy.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Wiązka czujnika HALLA AKL Cięzko odpala
sterownik silnika, pin 76ira1991 pisze: gdzie ten przewód prowadzi? z czym się łączy?
Wiązka czujnika HALLA AKL Cięzko odpala
A może ktoś ma możliwość u siebie zmierzyć na tym 2-gim pinie w wiązce Halla jaka jest wartość... Przewód Fioletowo-żółty Oczywiście po zapłonie miedzy tym przewodem( pinem 2) a masa jakie macie wartości przy najmniejszym poborze prądu?
Bo póki co to wygląda mi na uwalony ECU a wymiana kosztowna, i prachochłonna - Okazuje sie tutaj jednak z czasem że wszystko jest okej
Bo póki co to wygląda mi na uwalony ECU a wymiana kosztowna, i prachochłonna - Okazuje sie tutaj jednak z czasem że wszystko jest okej
Wiązka czujnika HALLA AKL Cięzko odpala
Odświeżam, i opisuje co nastąpiło:
Miedzyczasie:
Podmieniona cewka - na drugiej sprawnej to samo sie działo
Wymienione świece - Brak jakiejkolwiek reakcji.
Wykręcony czujnik położenia wału - tutaj było sporo opiłków, jednak po oczyszczeniu brak reakcji.
Podmieniony czujnik Halla - na pierwszym odpaleniu chodził ładnie, ale na nastepny dzień okazało sie ze straciłem kilka godzin na jego wymianę, poza tym chyba ten podmieniony padł i póki to objawy tego czujnika to przerywanie (jednak mogą to być przewody WN), Obroty max 5tys, brak mocy
Zamówiony Nowy Hall + nowy czujnik położenia wału(zamontowany nie jest oryginał poprzedni własciciel cos tam robił juz) + Czujnik cieczy. Jak to nie pomoże to brak sił na to auto...
W dodatku dzis zauważyłem coś jeszcze... Ale to po około 100km sie zaczęło dziać
Na LPG jadac samochodem i hamujac silnikiem przełącza sie na Benzynę. Po chwili na wolnych obrotach automatycznie przełącza sie na gaz, i chodzi na gazie, póki sie mu nie przygazuje i nie zejdzie mu się z obrotów.
Instalacja to sekwencja BRC.
Miedzyczasie:
Podmieniona cewka - na drugiej sprawnej to samo sie działo
Wymienione świece - Brak jakiejkolwiek reakcji.
Wykręcony czujnik położenia wału - tutaj było sporo opiłków, jednak po oczyszczeniu brak reakcji.
Podmieniony czujnik Halla - na pierwszym odpaleniu chodził ładnie, ale na nastepny dzień okazało sie ze straciłem kilka godzin na jego wymianę, poza tym chyba ten podmieniony padł i póki to objawy tego czujnika to przerywanie (jednak mogą to być przewody WN), Obroty max 5tys, brak mocy
Zamówiony Nowy Hall + nowy czujnik położenia wału(zamontowany nie jest oryginał poprzedni własciciel cos tam robił juz) + Czujnik cieczy. Jak to nie pomoże to brak sił na to auto...
W dodatku dzis zauważyłem coś jeszcze... Ale to po około 100km sie zaczęło dziać
Na LPG jadac samochodem i hamujac silnikiem przełącza sie na Benzynę. Po chwili na wolnych obrotach automatycznie przełącza sie na gaz, i chodzi na gazie, póki sie mu nie przygazuje i nie zejdzie mu się z obrotów.
Instalacja to sekwencja BRC.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: sob lip 25, 2009 11:09
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lubelski
- Kontakt:
Re: Wiązka czujnika HALLA AKL Cięzko odpala
pewnie poszła Ci membrana w reduktorze LPG. Regeneracja reduktora albo jego wymiana. Można poznać zdejmując wężyk podciśnienia LPG z przepustnicy. Jeśli z niego czuć gaz to tak jak napisałem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości