Strona 1 z 1

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: czw paź 23, 2014 22:40
autor: piter007i
Witam jak w temacie,
szukałem na internecie, znalazłem kilka metod podłączenia, tyle że co strona, to inaczej sugeruja podłączenie, próbować nie chce, dlatego piszę tutaj, aby mieć pewność. Oczywiście jestem noga z elektryki :helm:

Poniżej załączam zdjęcie przekaźnika, prosze o podanie który numerek podpiąc pod mase, + po stacyjce, + żarówki postojowej, + z aku ... itp

z góry dzięki!

Obrazek

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: pt paź 24, 2014 14:42
autor: sivvy
A więc tak kolego:
85 do minusa
86 do pozycji
30 do plusa od świateł dziennych
88 do plusa po stacyjce

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: pt paź 24, 2014 21:06
autor: piter007i
a plusa z aku nie trzeba ciagnac do przekaznika? myslalem ze od stacyjki idzie tylko impuls, a nie zasilanie, tym bardziej ze u mnie za dzienne beda robic przeciwmgielne w soczewce reflektora... a wiec zarowki ~50w.....

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: pt paź 24, 2014 23:36
autor: Qto
piter007i pisze:a plusa z aku nie trzeba ciagnac do przekaznika?
zależy jak światła mają działać, jeśli tak jak wyżej napisane (ja bym zamienił miejscami 30 i 88) to nawet nie można dawać plusa z aku
plus po stacyjce nie oznacza plusa ze stacyjki...i pamiętaj o bezpieczniku

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: sob paź 25, 2014 00:33
autor: piter007i
Światła maja działać tak aby po przekreceniu stacyjki/uruchomieniu silnika światła się zapalały i po włączeniu pozycji automatycznie OFF.
Z forum dowiedziałem się że można wziąć plus po stacyjce z przekaźnika numer 53. obok niego też chce umiejscowić cały moduł, tak by do komory silnika podciągnąć tylko 1 przewód z zasilaniem lamp (masa już jest w lampie).

Jak zatem podłączyć finalnie instalację? Bezpiecznik na plusie przed przekaźnikiem, si? powtarzam jestem amator, temu tutaj piszę :) dzięki wszystkim za odp.

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: sob paź 25, 2014 00:35
autor: Qto
nie bierz plusa z przekaźnika tylko z żółtego złącza pod skrzynką przekaźników...bezpiecznik pomiędzy tym złączem a dołożonym przekaźnikiem

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: sob paź 25, 2014 17:07
autor: piter007i
Rozumiem ze to jest ten plus ktory pojawia sie jedynie po przekreceniu stacyjki? Czy w nim rowniez zanika napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem jak np. przy swiatlach mijania?

druga i ostatnia sprawa w temacie: w ktorym miejscu przy przekaznikach / bezpiecznikach bezpiecznie, znajde '+' z:
a) pozycji
b)swiatel przednich mijania?

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: sob paź 25, 2014 17:12
autor: Qto
piter007i pisze:Rozumiem ze to jest ten plus ktory pojawia sie jedynie po przekreceniu stacyjki?
tak
piter007i pisze:Czy w nim rowniez zanika napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem jak np. przy swiatlach mijania?
tak

a) przy bezpieczniku od lewej lub prawej pozycji
b) przy bezpieczniku od lewego lub prawego mijania

nie łatwiej wpiąć się przy włączniku świateł ??

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: sob paź 25, 2014 17:52
autor: piter007i
Teraz jak juz wiem jakie mam mozliwosci podlaczen oraz co gdzie mniej wiecej sie znajduje, po sciagnieciu plastiku bede wpinal sie tak jak bedzie mi latwiej,
QTO ogromne dzieki!

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: czw sty 15, 2015 16:38
autor: piter007i
Światla chodzą jak złoto, mam tylko pewien problem... Bezpiecznik grzeje się jak cholera... Tak że stopilo koszulki termokurczliwe na konektorkach wpietych w nóżki małego bezpiecznika 10A
Co jest winowajca? Zbyt mała powierzchnia styku? (zmienić bezpiecznik na ten duży klasyczny) czy może za duże obciążenie (2 żarówki h3 55w)

Wysłane z mojego JY-G4

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: czw sty 15, 2015 16:52
autor: Qto
piter007i pisze:Zbyt mała powierzchnia styku?
tak...źle pozaciskane/polutowane przewody, słabo siedzące konektory, za mały przekrój przewodu

jaki masz przewód (przekrój)? chyba nie 0.5 albo 0.35 :chytry:
Bezpiecznik 10A to tak na granicy...czasami może strzelić przy włączaniu dwóch żarówek po 55W, daj 15A

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: czw sty 15, 2015 16:58
autor: piter007i
Dałem mniejszy bezpiecznik bo jego zawsze można wymienić, dziwne bo grzeje się centralnie na styku korektora i bezpiecznika. Będę badał, cieniutki kabel poszedł ale jako sygnał z pozycji do rozlaczenia dziennych, dzięki za ekspres odpowiedź

Wysłane z mojego JY-G4

Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-10

: czw sty 15, 2015 17:00
autor: Qto
piter007i pisze:grzeje się centralnie na styku korektora i bezpiecznika
czyli konektor słabo siedzi na nóżce bezpiecznika...albo kabel w konektorze.
piter007i pisze:cieniutki kabel poszedł ale jako sygnał z pozycji do rozlaczenia dziennych
tu może być...do zasilania 1,5mm^2 mile widziane

Re: Podłączenie świateł dziennych za pomocą przek. 90.3747-1

: czw sty 15, 2015 17:45
autor: piter007i
Kabel od zasilania ma średnicę 0,7/0,9 mm, wizualnie minimalnie cieńszy od zasilania OEM mijania, zatem możliwe ze to tu leży problem...
Najpierw jednak spróbuję zmienić konektor na większy i bezpiecznik 15, będę dalej obserwował.
Dzięki Qto.

Wysłane z mojego JY-G4