Strona 1 z 1

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt wrz 23, 2014 06:44
autor: MrocznikoV
Witam od dwóch dni usiłuje się uporać z problemem bezpiecznika numer 15 od elektryki silnika.
Dwa dni temu mi się spalił pierwszy raz, wymieniłem na nowy i było ok. Wczoraj wróciłem do domu zgasiłem. Po chwili chciałem przestawić i już nie odpaliłem bez dodania Gazu. Sprawdziłem, znowu ten sam bezpiecznik. No to wziąłem wymieniłem i zaraz po włączeniu zapłonu bezpiecznik znowu się spalił.
Nawet włożenie mocniejszego nic nie daje. Pali każdy bezpiecznik jaki mu się włoży zaraz przy włączeniu zapłonu.
Golf 3 Silnik 2.0 GTI ABF 16V.
Przez tą usterkę nie da się samochodu odpalić bez dodania mu gazu, i nie ma to różnicy czy to zimny czy ciepły silnik, spala ten cholerny bezpiecznik nr 15 i silnik nie utrzymuje nawet wolnych obrotów.
Ma ktoś jakieś pomysły co to może być?

Problez z Bezpiecznikiem nr 15

: wt wrz 23, 2014 07:35
autor: Qto
MrocznikoV pisze:[mk4] Problez z Bezpiecznikiem nr 15
zmień na mk3...

Bezpiecznik 15 zasila N71, N79, N80 oraz sterownik silnika na pinie 38. Kabelek koloru czarnego.

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt wrz 23, 2014 09:50
autor: MrocznikoV
Qto. Jest przecież na mk3.

I sprawdzić czy nie ma tam gdzieś zwarcia na kabelku czarnym? :)

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: sob paź 04, 2014 13:45
autor: tomek9309
Kolego, prawdopodobnie masz zwarcie na kablach do grzałki w sondzie, bądź gdzieś przy pompie paliwa. Pod ten bezpiecznik jest podpięta pompa wraz sondą i jej grzaniem.

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: pn paź 06, 2014 20:07
autor: jeryk10
tomek9309, pompa i grzałka to bezp 18 ,Qto, własnie wytłumaczył co się znajduje na bezp 15 .

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: czw paź 09, 2014 18:14
autor: tomek9309
Wybacz, mój błąd pod 15 jest sterowanie silnika (komputer)??

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt lip 21, 2015 09:43
autor: killah
Witam,

Wczoraj nie mogłem odpalić swojego ABF'a. Szybka diagnoza, że chodzi o coś z elektryką. Podmiana kompa - nie ma rezultatu. Zajrzałem do skrzynki i zauważyłem że coś z bezpiecznikiem 15 jest nie tak. Jakby nie spalony ale dziwnie wyglądał - zmieniłem i auto ożyło.

Wcześniej ktoś pisał że 15 odpowiada za N71, N79, N80

Które z tych czujników występują w ABF?

Pytam bo jestem dość podejrzliwy i nie wierzę że bezpiecznik spala się bez przyczyny, więc może któryś z tych czujników nawala u mnie i zaczyna palić bezpiecznik?

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt lip 21, 2015 10:09
autor: Qto
killah pisze:Które z tych czujników występują w ABF?
wszystkie? Temat dotyczy ABF...więc u Ciebie w ABF też będzie tak samo
killah pisze:jestem dość podejrzliwy i nie wierzę że bezpiecznik spala się bez przyczyny
nie trzeba być podejrzliwym...bezpiecznik bez przyczyny się nie pali

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt lip 21, 2015 10:20
autor: killah
Dzięki za życzliwą odpowiedź.

Czy mogę prosić o info co oznacza ten czujnik N79? Resztę odnalazłem w internecie.

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: wt lip 21, 2015 10:43
autor: Qto
N 79 – Heizwiderstand (Kurbelgehäuseentlüftung)

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: śr lip 22, 2015 21:48
autor: killah
Bezpiecznik zmieniony, kilka dni spokoju i znowu się spalił.

VAG wywalił takie błędy:

Obrazek

Nie wiem jednak czy nie mają związku z tym że podmieniałem komputer na włączonym aku. Jak skasowałem je to nie wróciły po odpaleniu silnika.

Jakaś podpowiedź za co najlepiej się zabrać?

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: czw lip 23, 2015 18:15
autor: ccmaniak
Oxygen sensor - to nie przypadkiem sonda lambda?

Problem z Bezpiecznikiem nr 15

: czw lip 23, 2015 19:22
autor: killah
na 95% problem rozwiązany.

Z racji tego że mam customowy dolot nie miałem podpiętego jednego czujnika. Okazało się, że to był właśnie ten N79. Kostka od niego wcześniej była dobrze zabezpieczona ale widocznie po wymianie sprzęgła spadła i dotykała kolektora. Kable się przepaliły, kostka stopiła. Teraz już wiadome czemu paliło się w randomowych momentach - gdy kostka rozhuśtała się na tyle by dotknąć kolektora to powstawało zwarcie.

Obrazek

Dla sprawdzenia włączyłem zapłon i sprawdziłem napięcie na kostke - 12v. Po odpięciu bezpiecznika 15 spada niemalże do 0 więc to jest na bank ten mistyczny N79.

Dzięki za odpowiedzi.