Strona 1 z 3
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 16:04
autor: mkoch
Cześć i czołem.
Wziąłem się w końcu za podłączanie MFA w swojej dwójce. Auto jest w stanie odnawiania, także nie mam możliwości nawet przejechania się i sprawdzenia różnych rzeczy, dlatego pytam.
Pierwsza sprawa, to temperatura zewnętrzna. Póki co czujnika nie mam (idzie pocztą), jednak przy chodzeniu po funkcjach, MFA w ogóle opuszcza pozycję z temperaturą zewnętrzną. Nie pokazuje żadnej wartości, po prostu ją omija i z temperatury oleju od razu przeskakuje na zegarek. W trybie serwisowym pokazuje -40 stopni. Tak ma być czy coś jest skopane?
Druga sprawa, to średnie spalanie. Podłączyłem podciśnienie i na postoju średnie spalanie wynosi --.-, a w trybie serwisowym pokazuje jakieś w miarę sensowne wartości. Czyli działa, tak? Jednak moje pytanie brzmi, czy jeśli mam coś nawalone z linką prędkościomierza (tzn. nie nabija kilometrów i nie pokazuje prędkości w trakcie jazdy), to średnie spalanie również nie będzie pokazane w trakcie jazdy? Gdzieś wyczytałem, że właśnie średnie spalanie jest obliczane na podstawie podciśnienia, prędkości i kilometrów. Tak właśnie jest?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 19:50
autor: Hubi14
spalanie jest obliczane na podstawie: czasu, dystansu, i podciśnienia, jak Ci nie działa prędkościomierz, to nie liczy dystansu, a co za tym idzie spalanie wynosi --.- jak czujników nie masz, przynajmniej tego od temperatury zewnętrznej to funkcja ta jest pomijana, z olejem jest chyba tak samo, choć ja nie mam czujnika to mi pokazuje ---
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 20:36
autor: Radzio0018
Ja właśnie popiąłem MFA u siebie . Jeżeli chodzi o temperaturę zewnętrzną to chyba wątpliwości rozwieję bo mam tak samo jak ty . Brak czujnika - MFA omija mi tą funkcję . Jeżeli chodzi o temp oleju to pokazuje mi --.- . Spalanie tak jak tu kolega Hubi14 napisał , jest liczone na podstawie kilku wartości . Dziwił mnie fakt że na postoju pokazywało mi 99.9 ale podczas jazdy to spada i chyba tak ma być . Jak już jestem przy temacie , to jak wygląda fabrycznie podpięty czujnik temp oleju ? Aa i powiedz mi gdzie dorwałeś czujnik ?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 20:58
autor: mkoch
Hubi14, jeśli czujnik oleju nie jest podpięty, to pokazuje ---. Dlatego pytam, bo przy temperaturze nie ma w ogóle pozycji, a przy oleju bez czujnika były kreski
Radzio0018, mam silnik 1.8 ABS z mk3, także raczej fotoporada niewiele by Ci powiedziała

W każdym razie w podstawie filtra oleju (ten dekiel gdzie wkręcasz filtr oleju) powinieneś mieć miejsce przeznaczone na czujnik. Będzie to po prostu wkręcona śruba
W mk3 instalacja była rozwiązana tak, że od czujnika szedł kabel do kostki wiązki silnika i dalej do skrzynki bezpieczników w odpowiednie miejsce w odpowiedniej kostce. Ja ominąłem kostkę wiązki silnika i dałem kabelek bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. Wsuwkę do wpięcia wyciągnąłem ze starej wiązki licznik-skrzynka bezp.
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 21:08
autor: Radzio0018
Mam tak , że w podstawie mam wkręcony jakiś czujnik i wychodzi z niego żółty kabel . Obok jest druga śruba to pewnie tam wkręcić mam ten czujnik , ale pytanie czy trzeba opróżnić olej czy cuś ?

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: czw wrz 18, 2014 22:07
autor: mkoch
Nie, nie trzeba oleju spuszczać

Byle nie na ciepłym silniku, bo się poparzysz albo co

Czujnik z żółtym kablem, to na bank czujnik ciśnienia oleju.
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 13:35
autor: Radzio0018
Okej , dzisiaj jadę po czujnik temp oleju i zobacze co dalej . Z tego co widziałem to odpowiedzialny za sygnał jest pin G2/01 o kolorze Czarno-zielonym . Zobaczę czy wgl mam taki kabelek w skrzynce

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 19:03
autor: Hubi14
tylko ten czujnik to kup taki jaki masz licznik a nie silnik, tzn. jeżeli masz licznik z golfa II to kup do golfa II, ja kupiłem ten od oleju na forum, a od temperatury zewnętrznej sam sobie zrobiłem

bo jeden kupiłem, wydałem 30zł i nie działał... to wolałem zamiennik zrobić za 3zł

i pokazuje dobrze

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 19:40
autor: Radzio0018
Kupiłem po numerze w etce ale zamiennik . I mam problem . Założyłem go , nie mam instalacji pod to więc wpiąłem się w skrzynkę i kabelek poprowadziłem . Podpiąłem go trochę niechlujnie (tzn owinąłem kabelek wokół główki czujnika) ale siedzi . Teraz jest sprawa tego typu że temp rośnie niby okej , ale dochodzi do ~100 nawet do ~110 co nie sądzę że jest prawdą , ale co dziwne jak włączę dmuchawę na 3 tryb to temp rośnie o około 10 stopni O.o , ogólnie gdy uruchomię jakiś pobornik prądu to wtedy jakby temp wariuje . Nie wiem co to może być . Kabelek poprowadziłem w peszlu więc nigdzie nie styka się tam gdzie nie powinien , przy skrzynce bezpieczników wykorzystałem konektorek oryginalny więc też tam to siedzi jak fabryka chciała ... Martwi mnie to bo nawet jeśli czujnik walnięty to przecież chyba nie robiłoby się tak że nagle wzrasta temp gdy coś uruchomię :/ Wie ktoś co to może być ?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 20:12
autor: Hubi14
mówimy o tym od temperatury oleju i w MFA podpięty pod temp oleju a nie zewnętrzną?
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 20:18
autor: Radzio0018
Tak , podpięty pod pin do temp oleju . Na początku źle podpiąłem to pokazywał mi tą temp jako zewnętrzną . Ale teraz jest dobrze podpięte , tylko dziwi mnie ta różnica jak używam np dmuchawy

MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 20:25
autor: Hubi14
a zmasowałeś go?, znaczy dotknij go gdzieś do budy, bo za masę robi obudowa czujnika a za sygnał ten jeden przewód
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 20:46
autor: Radzio0018
Jest podkładka pod czujnikiem , ale zrobię dodatkową masę jak coś . Dam jutro znać czy coś to zmieniło .
MFA - spalanie i temperatura, kilka pytań
: pt wrz 19, 2014 21:11
autor: Hubi14
aaa i MFA temp oleju pokazuje dopiero od 60stopni,