[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » śr wrz 03, 2014 09:51

Muszę wymienić żarniki xenona w lampach.
Możecie polecić jakieś zamienniki do oryginalnych, bo nie dam 400zł za "żarówki" do 15letniego samochodu.

To już wolałbym wymienić reflektory i mieć spokój np. takie http://allegro.pl/reflektory-reflektor- ... 27217.html
Jak myślicie mógłbym je bez problemu wstawić? Podejrzewam że oryginalnie również były halogeny tylko poprzedni właściciel, czyli przed 2007 rokiem je wymienił.

A wracając do D2S - jak myślicie to są oryginały i pochodzą dłużej? http://allegro.pl/xenon-ksenon-zarnik-d ... 83398.html

A z budżetowych rozwiązań warte to coś http://allegro.pl/oryginalne-zarniki-m- ... 87125.html



Awatar użytkownika
ROBAL_26
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 20, 2014 18:50
Lokalizacja: Karsibór k.Wałcza

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: ROBAL_26 » śr wrz 03, 2014 21:49

mru, musisz wiedzieć jedno że jeżeli jest to ori lampa wraz z instalacją samopoziomującą to ciężko będzie przejść na zwykłe lampy ,no chyba że jest tak jak pisąłeś że poprzedni właściciel wymienił same lampy , to można stwierdzić jedynie po tym czy przy włączniku jest regulacja wysokości lamp czy nie , kolejna rzecz to jeśli masz ori lampy a choćby osprzęt ich jest oryginalny to wkładajac taki chinski żarnik za 35zł możesz doprowadzić do uszkodzenia przetwornicy ,ok
jak już to kupuj te :
http://allegro.pl/xenon-ksenon-zarnik-d ... 83398.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Był ATD 101KM 240NM jest ARL+ 185KM 371NM

mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » śr wrz 03, 2014 23:16

Jeśli oryginalność ksenonów można stwierdzić po tym że przy włączniku jest regulacja wysokości lamp to mam oryginalne(mam 2 pokrętła: do reflektorów i intensywność podświetlenia).
Ale ta regulacja to w zasadzie jak zauważyłem głównie zmienia wysokość prawej lampy, zresztą regulacje lamp to i w polonezie dawno temu miałem :P No ale OK :)
W sumie zbiornik na płyn do spryskiwaczy mam 5l, a nie 3l - więc chyba jest tak jak mówisz i pewnie tylko spryskiwacze są zepsute.

Jestem w wielkiej kropce, bo osram czy philips są nagminnie podrabiane...
wziąłbym te m-techy ale mnie nastraszyłeś :)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: MaciekV5 » czw wrz 04, 2014 07:34

mru pisze:przy włączniku jest regulacja wysokości lamp to mam oryginalne(mam 2 pokrętła: do reflektorów i intensywność podświetlenia).
To oznacza, że masz dołożony xenon (prawdopodobnie), w oryginalnej wersji jest tylko jedno pokrętło od intensywności podświetlenia deski. Sterowanie wysokością lamp odbywa się przez system samopoziomowania reflektorów.
mru pisze:Ale ta regulacja to w zasadzie jak zauważyłem głównie zmienia wysokość prawej lampy,
Czyli pewnie masz uszkodzony silniczek w lewej lampie.
mru pisze:W sumie zbiornik na płyn do spryskiwaczy mam 5l, a nie 3l
Spryskiwacze reflektorów były również razem ze zwykłymi lampami, np. w tzw. pakiecie zimowym
mru pisze:Jestem w wielkiej kropce, bo osram czy philips są nagminnie podrabiane...
Niestety tak jest, trzeba znaleźć sprzedawcę z certyfikatem i najlepiej u siebie, na miejscu żeby w razie co oddać.

Tanie żarniki również niszczą odbłyśnik soczewki, widziałem efekt takich świecidełek w postaci okopconych odbłyśników w takim stopniu, że już ledwo co było widać na drodze. Tanie żarniki mają tendencję do dymienia gdy się kończą.
Masz dwa wyjścia IMO, kupujesz żarnik ori, philips czy osram, były równeiż sprzedawane ori z ASO za ok. 150zł/szt. na allegro - wiem ze "słyszenia". Będziesz miał spokój na wiele lat, a pamiętaj, że przy wymianie żarników trzeba zdjąć zderzak, chyba że masz ręce z gumy ;)
Drugie wyjście - skoro wychodzi na to, że masz dołożony xenon to można zwinąć lampy, przetwornice i sprzedać, kupić zwykłe lampy i tyle, stracisz na wyglądzie i jakości świecenia ale święty spokój będzie i trochę pieniędzy Ci zostanie bo takie lampy się cenią.



mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » czw wrz 04, 2014 08:53

MaciekV5 pisze:
mru pisze:Ale ta regulacja to w zasadzie jak zauważyłem głównie zmienia wysokość prawej lampy,
Czyli pewnie masz uszkodzony silniczek w lewej lampie.
ano tak przypomniało mi się :banghead: że z parę lat temu mechanik ręcznie ustawił lewy reflektor bo silniczek padł
MaciekV5 pisze:
mru pisze:W sumie zbiornik na płyn do spryskiwaczy mam 5l, a nie 3l
Spryskiwacze reflektorów były również razem ze zwykłymi lampami, np. w tzw. pakiecie zimowym
A ciekawe czy w ogóle mam spryskiwacze czy to tylko zaślepki na zderzaku :jezor:
MaciekV5 pisze:Masz dwa wyjścia IMO, kupujesz żarnik ori, philips czy osram, były równeiż sprzedawane ori z ASO za ok. 150zł/szt. na allegro - wiem ze "słyszenia". Będziesz miał spokój na wiele lat, a pamiętaj, że przy wymianie żarników trzeba zdjąć zderzak, chyba że masz ręce z gumy ;)
Drugie wyjście - skoro wychodzi na to, że masz dołożony xenon to można zwinąć lampy, przetwornice i sprzedać, kupić zwykłe lampy i tyle, stracisz na wyglądzie i jakości świecenia ale święty spokój będzie i trochę pieniędzy Ci zostanie bo takie lampy się cenią.
Dzięki za pomoc - teraz muszę się szybko zdecydować, bo aktualnie 2dzień jeżdżę z 1 światłem, dobrze że jeszcze dzień długi ;)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: MaciekV5 » czw wrz 04, 2014 09:09

mru pisze:A ciekawe czy w ogóle mam spryskiwacze czy to tylko zaślepki na zderzaku
Zaślepki trzymają się na spryskiwaczach, a nie zderzaku, no chyba że druciarz je przykleił :los2:
mru pisze:bo aktualnie 2dzień jeżdżę z 1 światłem, dobrze że jeszcze dzień długi
Namieszam Ci trochę... wiesz że to może też być wynik padniętej przetwornicy? ;)
Najlepiej podmienić żarnik z jednej lampy i do drugiej żeby mieć pewność czy to żarnik czy przetwornica.



mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » czw wrz 04, 2014 09:31

MaciekV5 pisze:
mru pisze:A ciekawe czy w ogóle mam spryskiwacze czy to tylko zaślepki na zderzaku
Zaślepki trzymają się na spryskiwaczach, a nie zderzaku, no chyba że druciarz je przykleił :los2:
to ok nie są przyklejone :)
MaciekV5 pisze:
mru pisze:bo aktualnie 2dzień jeżdżę z 1 światłem, dobrze że jeszcze dzień długi
Namieszam Ci trochę... wiesz że to może też być wynik padniętej przetwornicy? ;)
Najlepiej podmienić żarnik z jednej lampy i do drugiej żeby mieć pewność czy to żarnik czy przetwornica.
nice...
ale tak jak pisałeś zderzak trzeba zdjąć, bo nie bardzo sobie wyobrażam jak z prawej strony wymienić żarnik jak ledwo daje radę postojówkę zmienić bez rozbierania



Cytryn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz gru 16, 2012 20:42
Lokalizacja: Kraków

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: Cytryn » czw wrz 04, 2014 11:18

Ja kupiłem orginalne żarniki tutaj: http://www.xenon-serwis.pl/pl/sklep/kat ... 498,1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety cena jest jaka jest, ale przynajmniej mam pewność, że są dobrej jakości (czyt. nie zmieniam ich co 2msc). Niestety Bora tak ma, że bez ściągania zderzaka nie da się fizycznie tego zrobić, a to robota na co najmniej godzinę, dwie, ew wizyta w serwisie (dodatkowy koszt). Przemyśl sam czy masz ochotę robić to co 2, 3 msc bo tyle poświecą zamienniki/podróbki. Poza tym, tak jak pisali koledzy wyżej, takie żarniki mogą też uszkodzić zapłonniki, a zamiana lamp w twoim przypadku też wydaje się nieopłacalna. Taki urok ksenonów, swoje kosztują, ale za to dobrze świecą, ja nie narzekam :)



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 510
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: Klaudek » czw wrz 04, 2014 12:53

Jak już kupisz to pomyśl nad światłami do jazdy dziennej albo chociaż moduł ćwierćdługich, bo wypalanie ksenona w dzień żeby podświetlać asfalt to jak dla mnie strzał w kolano... Zostały one tak wymyślone że palnik powinien wystarczyć na całą żywotność samochodu i jestem pewny że spokojnie tak by było jakby był używany tylko w nocy. No ale żyjemy w Polsce, tutaj rzeczy nienormalne są na porządku dziennym i przymusowo trzeba podświetlać asfalt w dzień...

Wysoka temperatura w ciągu dnia, częste zapalanie i gaszenie palników to śmierć dla ksenonów...



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: Kamel » czw wrz 04, 2014 22:35

Sorki za lekkie OT..
Cytryn pisze:Niestety Bora tak ma, że bez ściągania zderzaka nie da się fizycznie tego zrobić, a to robota na co najmniej godzinę, dwie, ew wizyta w serwisie (dodatkowy koszt).
Cytryn ściągałeś kiedyś zderzak?
Zdjęcie zderzaka, wymiana obydwu żarników i montaż zderzaka zajmuje ok. 15-20min i to w spokojnym, żeby nie powiedzieć flegmatycznym tempie.
A w godzinę czy dwie to ja Ci zdejmę zderzak i lampy, pozamieniam w nich osprzęt z lewej do prawej i z prawej do lewej a na koniec zamontuję lampy i zderzak :bigok:

A jeśli chodzi o oryginały to polecam te: http://www.xenon24.eu/590-philips-d2s-85122-.html" onclick="window.open(this.href);return false;


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » sob wrz 06, 2014 14:39

Sytuacja się wyjaśniła - żarniki są ok w przeciwieństwie do jednej z przetwornic :-(
Takie oznaczenia mam na niej: 1307329068, 7m3907391
A można jakoś stwierdzić czy mógłbym wstawić tam zwykłe lampy? Mechanik nie wie czy się da.
Właśnie spojrzałem na allegro i masakra 3oferty na używki i to w jakiś chorych cenach..
LOL dostępność tej części jest znikoma, można jakąś inną przetwornice wstawić?



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: MaciekV5 » sob wrz 06, 2014 19:19

Pokaz zdjęcie co tam masz lacznie z kostką od strony instalacji samochodu.



mru
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 23, 2011 21:05
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: mru » sob wrz 06, 2014 19:55

Postaram się jutro podejść i zrobić kilka zdjęć. A potrzebne Ci to do tego by powiedzieć czy zwykłe lampy podejda czy by zaproponować inna przetwornice? :-)



Awatar użytkownika
MaciekV5
...
...
Posty: 1152
Rejestracja: czw sie 30, 2012 08:20
Lokalizacja: GB
Auto: bmw
Silnik: CUNA
Kontakt:

[Bora] Jaki żarnik D2S lub wymiana lamp?

Post autor: MaciekV5 » sob wrz 06, 2014 20:13

Mało z Twojego opisu wynika więc żeby odpowiedzieć na Twoje pytania lepiej jak wrzucisz fotki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 70 gości