climatronik - wentylatory i pozostałe kabelki
: śr sie 13, 2014 18:21
Pacjent golf mk2 2.0 16V ABF
Wszystko spod maski zrobione dodatkowo: nagrzewnica, wiązka, sterownik climatronika, sterownik wiatraków, presostat z jednego auta golf mk4 (przed demontażem wszystko sprawne)
Problem:
1. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu włączają się wentylatory. I aby je wyłączyć należy: ściągnąć klemę, lub wypiąć bezpiecznik wentylatorów ze skrzynki bezpieczników (wpiąłem zasilanie z 14-sto pinowej kostki sterownika wentylatorów pod oryginalny bezpiecznik wentylatorów w mk2), bądź wypięcie 14-sto pinowej wtyczki ze sterownika wentylatorów.
Podejrzewałem, że przez pomyłkę wpiąłem kabelek z pinu 1 (14-sto pinowej wtryczki wentylatorów) a według schematu jest to: zasilanie dla pompy chłodziwa która działa przez 10 minut od zgaszenia auta bez względu na temperaturę. Ale jednak kabelek jest obcięty przy samej kostce.
Ma ktoś jakiś pomysł?
2. Czy po włączeniu klimy np. na full nadmuch powinny włączyć się wentylatory?
3. Po podpięciu VAG-a wyskoczyły następujące błędy:
792 Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji-F129
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Z tego co czytałem to jeżeli brak jest czynnika chłodzącego te błędy to norma (jeszcze nie nabiłem klimy)
4. Po podpięciu VAG-a i zrobieniu testu wyjść nadmuch ładnie wieje na nogi, na szybę i w twarz. Lecz jak przełączam poszczególne opcje to nie czuć nic by wiało na nogi i na szybę wieje tylko na twarz tak samo jeżeli przełączę na ciepło/zimno. (wcześniej gdy miałem podpiętą nagrzewnicę bez całej wiązki tj. jako sam nadmuch taki problem nie występował.)
Dodatkowo czy ważne jest podpięcie poszczególnych kabli:
Od nagrzewnicy:
WTYCZKA T14a:
zielony
i niebiesko- czerwony obydwa kabelki z wtyczki T10a idą do ECU a w ABF jest tylko jeden pin pod klimatyzację w
zielono brązowy (sygnał obrotów silnika) wpiąłem go pod ECU idący do obrotomierza
sygnał odłączenia klimatyzacji (nie podłączałem)
Wtyczka T12a:
żółto-niebieski sygnał czasu postoju (można nie podłączać)
biało niebieski sygnał prędkości ( u mnie prędkościomierz jest na linkę więc nie da rady podłączyć)
Bardzo liczę na Waszą pomoc. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Wszystko spod maski zrobione dodatkowo: nagrzewnica, wiązka, sterownik climatronika, sterownik wiatraków, presostat z jednego auta golf mk4 (przed demontażem wszystko sprawne)
Problem:
1. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu włączają się wentylatory. I aby je wyłączyć należy: ściągnąć klemę, lub wypiąć bezpiecznik wentylatorów ze skrzynki bezpieczników (wpiąłem zasilanie z 14-sto pinowej kostki sterownika wentylatorów pod oryginalny bezpiecznik wentylatorów w mk2), bądź wypięcie 14-sto pinowej wtyczki ze sterownika wentylatorów.
Podejrzewałem, że przez pomyłkę wpiąłem kabelek z pinu 1 (14-sto pinowej wtryczki wentylatorów) a według schematu jest to: zasilanie dla pompy chłodziwa która działa przez 10 minut od zgaszenia auta bez względu na temperaturę. Ale jednak kabelek jest obcięty przy samej kostce.
Ma ktoś jakiś pomysł?
2. Czy po włączeniu klimy np. na full nadmuch powinny włączyć się wentylatory?
3. Po podpięciu VAG-a wyskoczyły następujące błędy:
792 Włącznik ciśnieniowy klimatyzacji-F129
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
1206 Sygnał zapłonu (obrotów) - brak
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Z tego co czytałem to jeżeli brak jest czynnika chłodzącego te błędy to norma (jeszcze nie nabiłem klimy)
4. Po podpięciu VAG-a i zrobieniu testu wyjść nadmuch ładnie wieje na nogi, na szybę i w twarz. Lecz jak przełączam poszczególne opcje to nie czuć nic by wiało na nogi i na szybę wieje tylko na twarz tak samo jeżeli przełączę na ciepło/zimno. (wcześniej gdy miałem podpiętą nagrzewnicę bez całej wiązki tj. jako sam nadmuch taki problem nie występował.)
Dodatkowo czy ważne jest podpięcie poszczególnych kabli:
Od nagrzewnicy:
WTYCZKA T14a:
zielony
i niebiesko- czerwony obydwa kabelki z wtyczki T10a idą do ECU a w ABF jest tylko jeden pin pod klimatyzację w
zielono brązowy (sygnał obrotów silnika) wpiąłem go pod ECU idący do obrotomierza
sygnał odłączenia klimatyzacji (nie podłączałem)
Wtyczka T12a:
żółto-niebieski sygnał czasu postoju (można nie podłączać)
biało niebieski sygnał prędkości ( u mnie prędkościomierz jest na linkę więc nie da rady podłączyć)
Bardzo liczę na Waszą pomoc. Z góry dziękuję za zainteresowanie.