GOLF IV 1.9 TDI 110KM nie odpala, brak kontrolki świec
: wt sie 12, 2014 17:55
Witam. Problem był już od dawna, golf odpalał rzadziej niż nie odpalał, dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolki grzania świec. Teraz nie odpala już wcale.
Sprawdziłem przekaźnik 109- jest sprawny załącza się, do przekaźnika dochodzi prawidłowe napięcie. 4 bezpiecznik od lewej na akumulatorze napięcie jest. Na zaworze na pompie również jest. Natomiast dziwi mnie napięcie na bezpieczniku 30A w skrzynce bezpieczników z lewej strony, przez który idzie prąd z P109 - idą do niego 2 kable niebieski-12V i czerwony z fioletowym paskiem- 6,7V, ponad to- napięcie na 1 i 2 pinie w ecu wynosi 1v. Nad golfem siedzę już 2 dobę i nie mam pomysłów , dziś raz zapaliła się kontrolka od grzania świec także zamiast odpalać postanowiłem pomierzyć napięcia wtedy kiedy da się go odpalić i różni się na czerwonym kablu z fioletowym paskiem przy bezpieczniku 30A- wynosi 12v zamiast 6,7, oraz na 1 i 2 pinie w ecu- wtedy również jest 12v zamiast 1v. Golf odpalił i chodził normalnie 5 minut, zgasiłem i do końca dnia nie udało mi się już go uruchomić. Z vagiem oczywiście brak połączenia:
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
Co mogę dodać: próbowałem zrobić zwarcie na P109, oraz dać bezpośrednio + na przewód przy bezpieczniku 30A który pokazuje 6v, bez rezultatów. Próbowałem też dać bezpośrednio prąd na zawór na pompie po wyciągnięciu P109, też nic. Auto na plaka odpala. Chciałem dać +12v na 1 i 2 pin w ecu ale nie wiem czy nie narobiłbym większych szkód dlatego zostawiłem
Ma ktoś może schemat albo wie chociaż jaka jest droga kabli od bezpiecznika 30A w skrzynce(kable niebieski i czerwony)? Oraz co odpowiada z napięcie wychodzące z 1 i 2 pin z ecu. Ciężko jest mi rozbebeszyć całą wiązkę żeby iść po kablu, jest dość głęboko schowana, lub może spotkał się ktoś z takim problemem? Z góry dziękuje za pomoc.
Sprawdziłem przekaźnik 109- jest sprawny załącza się, do przekaźnika dochodzi prawidłowe napięcie. 4 bezpiecznik od lewej na akumulatorze napięcie jest. Na zaworze na pompie również jest. Natomiast dziwi mnie napięcie na bezpieczniku 30A w skrzynce bezpieczników z lewej strony, przez który idzie prąd z P109 - idą do niego 2 kable niebieski-12V i czerwony z fioletowym paskiem- 6,7V, ponad to- napięcie na 1 i 2 pinie w ecu wynosi 1v. Nad golfem siedzę już 2 dobę i nie mam pomysłów , dziś raz zapaliła się kontrolka od grzania świec także zamiast odpalać postanowiłem pomierzyć napięcia wtedy kiedy da się go odpalić i różni się na czerwonym kablu z fioletowym paskiem przy bezpieczniku 30A- wynosi 12v zamiast 6,7, oraz na 1 i 2 pinie w ecu- wtedy również jest 12v zamiast 1v. Golf odpalił i chodził normalnie 5 minut, zgasiłem i do końca dnia nie udało mi się już go uruchomić. Z vagiem oczywiście brak połączenia:
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-00 - No Communications
Co mogę dodać: próbowałem zrobić zwarcie na P109, oraz dać bezpośrednio + na przewód przy bezpieczniku 30A który pokazuje 6v, bez rezultatów. Próbowałem też dać bezpośrednio prąd na zawór na pompie po wyciągnięciu P109, też nic. Auto na plaka odpala. Chciałem dać +12v na 1 i 2 pin w ecu ale nie wiem czy nie narobiłbym większych szkód dlatego zostawiłem
Ma ktoś może schemat albo wie chociaż jaka jest droga kabli od bezpiecznika 30A w skrzynce(kable niebieski i czerwony)? Oraz co odpowiada z napięcie wychodzące z 1 i 2 pin z ecu. Ciężko jest mi rozbebeszyć całą wiązkę żeby iść po kablu, jest dość głęboko schowana, lub może spotkał się ktoś z takim problemem? Z góry dziękuje za pomoc.