Kłopot z odczytem eprom z licznika

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: drunk_bear » czw lip 31, 2014 09:01

Witam.

Mam problem z odczytem danych eprom z licznika. Próbowałem wieloma programami i kablami a w szczególności K+Can Comanderem 3.6 oraz VAG Eprom Programmer 1.19.
Takie dane dostaję z K+Can Comandera:

Diagnostic protocol KWP1281
1J0920825B KOMBI+WEGFAHRS BOO V12
Extra id. ident. -Nr. WEGFAHRS: VWZ6ZOA3374189

Czy ktoś mógłby potwierdzić jaki to jest licznik oraz typ Imo. Według informacji znalezionych jest to Motometer oraz Imo2. Czy ja się mylę?
Druga sprawa to problem ze odczytaniem eprom z licznika. Eprom Programerem wybierając ImmoBox dostaję komunikat "Could not login", wybierając Dash dostaję "Can't find ECU". Czy tu robię coś źle. Oczywiście używam kabla KKL OBDII Viakena.
Za pomocą programu K+Can Commmander 3.6 też mam problem. Wybieram K-Line oraz Kombi, potem instruments/immobilaizer, wybieram typ licznika, pierwszy w kolejności i klikam READ. Na dole w pasku postępu mam komunikat "Connected, start reading/transfering data". Po jakiejś jednej sekundzie słuchać, że interfejs się rozłącza charakterystycznym pyknięciem, przycisk READ staje się aktywny, status pozostaje cały czas ten sam a dane nie zostały zczytane. Przy próbie zresetowania ECU dostaje komunikat że resetowanie jest tylko dla liczników VDO i MM. Tak jak bym miał inny licznik. Tutaj oczywiście używam kabla K+Can Commander 3.6. Na innym samochodzie sprawdzony i czyta wszystko w ciągu kilku sekund.
Koledzy forumowicze, w czym tkwi diabeł? Czy coś z moim licznikiem jest nie tak, czy ktoś coś dłubał w nim i popsuł?



Awatar użytkownika
Klaudek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 509
Rejestracja: wt mar 10, 2009 22:42
Lokalizacja: Kłodawa
Kontakt:

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: Klaudek » czw lip 31, 2014 21:22

Immo 2 motometer z szyną can, czarne tarcze, km/h, 1/2 fis.



drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: drunk_bear » pt sie 01, 2014 11:40

To w takim razie jeżeli jest to szyna CAN w jaki sposób połączyć się aby odczytać eprom z licznika. Czy kablem K+Can Commander 3.6 da radę? Wybierając linię CAN to przycisk Instruments w Can Comanderze mam nieaktywny. Czy może też łączę się za pomocą K-Line?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: riccardoa » pt sie 01, 2014 11:49

drunk_bear pisze:Czy może też łączę się za pomocą K-Line?
Tak.



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: piter007i » pn gru 22, 2014 23:40

Podnoszę temat...
udało się jakoś ugryźć temat? bo mam podobny problem, u mnie dokładnie

Controller: 1J0 920 825 B
Component: KOMBI+WEGFAHRS. BOO V10
Coding: 01112
Shop #: WSC 00105
Ident.-Nr. WEGFAHRS.:VWZ6Z0A3232501


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

drunk_bear
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pn mar 19, 2007 21:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: drunk_bear » wt gru 23, 2014 23:39

Nie udało mi się odczytać epromu Commanderem. Próbowałem odczytać ale zaraz się rozłączał. Słychać było w stacyjce połączenie i za chwilę rozłączenie.
Natomiast dostałem wskazówkę aby spróbować zwykłym kablem KKL i Eprom Programerem 1.19. Spróbowałem, lipa. Odłączyłem akumulator resetując licznik - połowa sukcesu bo zaczął czytać ale po 5 minutach wyskoczył error. Za drugą próbą czytał ok 30 min. ( a raczej szukał access code - nie wiem czy to to samo co pin czy jakiś jeszcze kod dostępu do eprom) i odczytał wszystko. PIN, cały eprom itd. Jak są problemy to warto wcześniej odpiąć akumulator, widać pomaga.



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: piter007i » śr gru 24, 2014 00:56

U mnie też słychać iż łączy się z z licznikiem, zwraca nawet numer zegarów ale wyskakuje i tak błąd.... faktycznie sprobuję odpiąć aku,
również walczę na tym "lepszym" kablu KKL od Viakena, na eeprom programmer 1.18 oraz 1.19 pozdrawiam!
zależy mi chociaż na aktywacji podświetlania wskazówek po zapłonie...


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: XV2 » sob gru 27, 2014 20:00

Spróbować podłączyć licznik na stole


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Kłopot z odczytem eprom z licznika

Post autor: grg474 » ndz gru 28, 2014 00:22

XV2 pisze:Spróbować podłączyć licznik na stole
albo na uruchomionym silniku


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości