Strona 1 z 2

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: wt lip 01, 2014 00:15
autor: BlackDog
Dorwałem licznik z ekonomizerem z paszteta b2. Licznik jest na dwie wtyczki.
W samochodzie mam licznik z MFA również na dwie wtyczki. Wszystko w nim działało oprócz diody płynu chłodzącego która kiedyś przestała migać.
Oryginalnie w samochodzie miałem licznik na jedną wtykę ale zrobiłem instalację pod dwie.

Z myślą że wszystko będzie pasować, podłączyłem na szybko no i jest mały problem. Dioda akumulatora po odpaleniu silnika nie gaśnie (w poprzednim gasła), oraz dziwnie zachowuje się dioda oleju. W poprzednim licznika gasła po jakimś czasie gdy włączyło się zapłon, tutaj świeci aż zapalę silnik.

Po za tymi problemami mam jedno pytanie.
Ze starego licznika chce przełożyć prędkościomierz. W tym z mfa jest wtyczka, w tym z ekonomizerem jej nie ma. Będzie działaś poprawnie bez tego?

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: wt lip 01, 2014 01:28
autor: klintonMK2
licznik z passata z prędkościomierzem z golfa z MFA będzie działać normalnie ;) w drugą stronę nie, bo ta wtyczka jest od czujnika prędkości dla MFA, bez tego mfa nie działa poprawnie ;) co do kontrolek, sprawdź czy nie ma jakichś różnic w umiejscowieniu pinów we wtyczkach licznika w passacie i w golfie...

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: wt lip 01, 2014 21:26
autor: marcinek84
Co do diody ładowania może w passacie inne parametry sa, ładuje alternator jak świeci kontrolka?

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: wt lip 01, 2014 22:25
autor: Radzio0018
Może sprawdź rozpiskę pinów obydwu liczników i porównaj . Może ten licznik z passata dostaje błędne info: np . jeżeli dioda nie gaśnie od aku , świadczy to o braku ładowania ; dioda oleju może jest inaczej zaprojektowana tzn : w passacie może też się tak zachowuje i być może jest to normalne .

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: czw lip 03, 2014 21:24
autor: BlackDog
Problem z ładowaniem rozwiązany, wystarczyło dodać gazu :bigok:
Dioda oleju też zaczęła normalnie pracować.
Wie ktoś może jaki numer ma przekaźnik to ekonomizera? Czy to nie jest czasem nr. 10?

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: czw lip 03, 2014 22:31
autor: marcinek84
Do ekonomizera na pewno jest inny czujnik do odpowiedniej skrzyni, wystarczy podpiąć pod plus po zapłonie i będzie działać, u mnie działało.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: czw lip 03, 2014 22:40
autor: Radzio0018
Jeżeli po dodaniu gazu problem znika to przyjrzałbym się alternatorowi . Kolega w Vw T4 miał to samo , że po dodaniu gazu gasła kontrolka , aż tu którymś razem aku padło bo nie było ładowania . Okazało się , że regulator wyzionął ducha i bodajże łożyska . Regeneracja i po krzyku :bigok:

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 01:41
autor: BlackDog
Radzio0018 pisze:Kolega w Vw T4 miał to samo , że po dodaniu gazu gasła kontrolka
tylko patrz też na to że na starym liczniku z mfa tego problemu już nie ma, więc raczej się tym nie przejmuję, bo zapasowy regulator już mam to po pierwsze, po drugie audio na tym aku gra dobrych kilka godzin przy max obciążeniu co mnie strasznie dziwi bo to aku w dieslu nie dawało rady nawet odpalić a tutaj daje czadu jak by było nowe :food:
marcinek84 pisze: wystarczy podpiąć pod plus po zapłonie i będzie działać
nie pamiętasz może który to styk?


Jest jeszcze inny problem, temp. płynu chłodzącego którą pokazuje licznik jest za duża, a wiem że układ jest sprawny bo nie dawno go uszczelniałem (bodajże 27 czerwca to robiłem). Więc nie sądzę żeby był problem z układem, może czujnik padł? Z tego co zauważyłem golf ma problem z ssaniem który jest kontrolowany przed niebieski czujnik. Taki czujnik mam i jutro zmierzam do jego wymiany razem ze wtyczką która niestety jest uszkodzona, pytanie tylko czy przy okazji nie wymienić tego czarnego który też mam w zapasie :P ?

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 11:22
autor: marcinek84
Jak zdejmiesz tą całą ramkę licznika to patrząc na białą wtyczkę przewód zasilania ekonomizera powinien być pierwszy od lewej od ciebie biało-zielony, w prawo idąc zielono-czarny temp. oleju MFA, czerwony stały plus, czerwono-czarny plus po zapłonie do którego podłączyć trzeba ten pierwszy od ekonomizera.

Z tą temperaturą to ciężko bo wskaźnik strasznie orientacyjnie pokazuje, mam porównanie bo założyłem dodatkowy czujnik oleju z MFA do wody u siebie. Przy tej samej temperaturze pokazuje czasem w pionie a czasem jest dopiero w połowie.

U siebie mam alternator (90A) z Passata i tez czasem trzeba mu przegazować aby zaczął ładować a był w serwisie i działa w porządku po prostu tak ma i ładuje porządnie.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 13:39
autor: BlackDog
Podłączyłem i nic :-(
Co dziwne na stykach ekonomizera są 2 plusy.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 18:20
autor: marcinek84
W takim razie idź po ścieżkach może w tym liczniku inaczej. Ja miałem większą rzeźbę i bezpośrednio podlaczylem zasilanie ekonomizera. może jednak idzie tam masa ale sprawdz po ścieżce.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 21:00
autor: BlackDog
gdy podłączam masę zapala się kontrolka, gdy plus nic się nie dzieje. Druga ścieżka idzie do obrotomierza.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 21:17
autor: marcinek84
Mam schemat ale źle skanowany i tam jest oddzielnie kontrolka i zawor a przynajmniej tak wygląda. Jak nie da się tak to trzeba będzie wprowadzić przewody i lutowac jak ja u siebie bezposrednio do zaworu ekonomizera.

Zmiana licznika MFA na licznik z ekonomizerem z Passata b2

: pt lip 04, 2014 21:54
autor: Karmel
Witaj blackdog,
Postaram sie odpowiedziec na Twoje pytania jako ze ten temat mam juz dawno za soba.
Wiec jest tak, alternator jest samowzbudny od ok.2k obrotow. To ze ladowanie nie pojawia sie wraz z uruchomieniem silnika jest to wina wyzszej opornosci ukladu wzbudzenia w nowym liczniku.
Mozna temu zaradzic dodajac tzw. bajpas, czyli mniejszy rezystor rownolegle do ukladu kontrolki ladowania.
Nie jest to konieczne o ile nie przeszkadza Ci przegazowanie do 2k obr by alternator sam sie wzbudzil. Jedno jest pewne, ladowanie bedzie a koledzy tylko strasza ;)
Co do ekonomizera to dioda shiftlight podpinana jest do bialej wtyczki pin 2, elektrozawor ekonomizera do pinu 14 bialej wtyczki. Pozdrawiam.