Strona 1 z 1

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: ndz cze 29, 2014 19:49
autor: Klaudek
Witam.

Po wymianie licznika w moim autku na licznik z Ibizy 1.9 TDI AFN + MFA zaczęła migać kontrolka oleju. Problem był jeszcze z kontrolką hamulca ale poradziłem sobie podając masę na 14 pin licznika (zużycie klocków hamulcowych do którego nie posiadam instalacji w moim samochodzie).

Ciśnienie oleju jest ok, na starym liczniku jest wszystko ok. Co robić? :otepienie:

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pn cze 30, 2014 09:29
autor: Mario83
Nie pamietam dokladnie, ale bodajze roznica jest w czujnikach cisnienia oleju i licznik izy 'uwaza' ze nie masz cisnienia. Prawdopodobnie czujnik do wymiany, ale spytaj sie w sklepie jakie czujniki montowali w jednym i drugim aucie.
No albo nowy licznik jest walniety, ale nie spotkalem sie zeby ibizowe mialy jakies wady.

Re: Odp: Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pn cze 30, 2014 09:53
autor: Damiano GTi
Jest to możliwe też w golfie dwójce? Na Starym liczniku z zegarkiem było ok a jak zmieniłem na wersje z obrotomierzem to miga kontrolka oleju i brzeczyk..

☆★☆ XPERIA S ☆★☆ - tapatalk

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pn cze 30, 2014 14:32
autor: Klaudek
Mario83, okej zgoda, ale jest jeszcze taki bajer. :bajer:

Brzęczyk nie brzęczy tylko sobie miga ta kontrolka ciągle. (tak się dzieje jak byś podłączył licznik od mk3 na stole bez wpiętego obwodu czujnika).

Po podłączeniu na stole pod zasilacz, w moich zegarach oryginalnych kontrolka od oleju gaśnie (bez podłączonego czujnika), a w tych od Ibizy dzieje się to samo co w samochodzie czyli miga sobie na stole tak samo jak i w samochodzie...

Licznik raczej nie jest walnięty tylko jakoś inaczej w tym samochodzie jest rozwiązana sprawa kontrolki ciśnienia oleju. Mam jeszcze kilka liczników od mk3 i na każdym występuje ten problem tylko na tym oryginalnym nie.

-------

Muszę jeszcze dodać to że chodzi o samochód VW Caddy mk2 '02r. AYQ - 1.9 SDI. :helm:

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: wt lip 01, 2014 15:15
autor: Skrzak
Musisz wgrać wsad odpowiedni dla ibizy i ustawić kodowanie.

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pt lip 04, 2014 19:49
autor: Klaudek
Wsad jest oryginalny wgrany od tego licznika, zmieniłem tylko numer WGSZ pod mój silnik, ustawiłem przebieg taki jak w starych i zegarek na 24 godzinny bo był 12 :helm:

Spróbuje wgrać wsad z tamtych moich starych zegarków i zobaczymy czy to wina wsadu czy inne rozwiązanie w obwodzie czujnika.

Jak na złość etka online nie działa żebym sobie sprawdził te czujniki...

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pt lip 04, 2014 20:35
autor: Skrzak
Ale wsad nie ma być oryginalny od tego licznika tylko odpowiedni do twojej ibizy, podaj oznaczenie starego i nowego licznika.
Jeżeli liczniki są identyczne to cały wsad po prostu skopiuj ze starego.

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: pt lip 11, 2014 13:01
autor: Klaudek
Licznik od Ibizy to standard z AFNa 6k0 919 033 Z46, a mój oryginalny to to samo tyle że bez wyświetlacza wielofunkcyjnego i ze skalą do 200 km/h k0 919 033 HP.

Etka działa już i zauważyłem że mam różniące się czujniki ciśnienia. W silniku mam tylko jeden czujnik 0.55-0,85 bar na jeden styk brązowy, a AFN miał dwa czujniki ciśnienia na obudowie filtra oleju: u góry 0,15-0,35 bar jeden styk, a na dole 0,75-1,05 bar szary na jeden styk, u mnie w miejscu tego górnego jest wkręcony korek zaślepiający i to pewnie jest przyczyną.

Drugi problem który się pojawił to nie zapalająca się kontrolka rezerwy, w starym liczniku (tym oryginalnym bez MFA) zapalała się tak jak powinna, w tym nowym pomimo sprawnej żarówki ciągle ciemność pomimo pustego zbiornika. Wskazówka natomiast pokazuje poziom idealnie tak samo jak w starym.
----
Kontrolka rezerwy już zrobiona - spalona była żarówka, licznik też udało mi się oszukać - juz jest wszystko tak jak być powinno.

W związku z tym że w Caddy jest tylko jeden czujnik ciśnienia oleju (zwierajacy do masy przy prawidłowym ciśnieniu), a przy liczniku były od niego doprowadzone dwa zmostkowane kabelki na piny 8 i 9 w liczniku. Odłączenie 9 pinu od licznika (w liczniku ibizy jak i w golfie 3 to czujnik rozwierający mase przy prawidłowym ciśnieniu) spowodowało wygaśnięcie kontrolki.

Teraz tylko miga na włączonym zapłonie, po odpaleniu ładnie gaśnie jak powinna. Licznik poprostu na zapłonie nie widzi tego czujnika z 9 pinu który na właczonym zapłonie powinien być zwarty do masy i przez to miga.

W przyszłości dokupię drugi czujnik, pociągnę wiązkę i zrobię tak jak się należy, miejsce na czujnik jest przewidziane w podstawie filtra oleju tak jak w silniku AFN. :okej:

Do zamknięcia :hehe:

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: ndz lip 13, 2014 22:47
autor: Mario83
A no to juz na pw nie musisz odpisywac. Zmylilo mnie, albo zle przeczytalem iz pytales o czujni ktemp oleju, a nie cisnienia;/ Nie bede sie rozwodzil, bo juz wiesz o co chodzi z tymi czujnikami:)

Po wymianie licznika miga kontrolka oleju.

: czw maja 28, 2015 11:25
autor: wojtens
Witam mam podobny problem w golfie 4 1,4b 98r. zmienilem licznik na taki sam od tego samego samochodu bo stary nie mial podświetlenia. i teraz nagle zaczyna piszczec kontrolka ciśnienia oleju przy 1900 obr i potem stale mruga na czerwono. poradzcie coś.

Stary licznik:
0 263 604 001 v11
1j0919 860 mmo
Nowy licznik:
0 263 611 020 v16
1j0919 881 mmo