Strona 1 z 2
Tylna wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: pn maja 12, 2014 19:58
autor: Poope
Cześć,
Od 2 dni moja tylna wycieraczka co kilka sekund włączając się, staje co raz w innym miejscu (np. w środku szyby, z boku na dole, na górze itp).
Regularność włączania jest zachowana.
Czy ktoś wie, co może być przyczyną?
EDIT: Przyczyna znaleziona -->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... d#p6610504" onclick="window.open(this.href);return false;
Jednak marcinek84 miałeś rację...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: wt maja 13, 2014 18:33
autor: marcinek84
Pewnie przełamał ci się przewód w przelotce między klapą a nadwoziem. Ja mam już wszystkie tam lepione
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: wt maja 13, 2014 18:51
autor: Poope
OK, sprawdzę
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 17:59
autor: Radzio0018
Ja mam podobnie z tym że , jak przytrzymam manetkę to wycieraczka działa poprawnie więc wątpię , że to problem z kablami . Może przekaźnik ?
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 18:09
autor: marcinek84
Radzio0018, tutaj raczej masz problem z przekaźnikiem. Jeśli chodzi tylko gdy trzymasz manetke, rozumie ze znasz zasadę odpychasz włączasz wycieraczke i tak chodzi co kilka sekund aż znów nie odepchniesz manetki żeby wyłączyć. Przerywanie w różnym miejscu świadczy o przerwie na kablu od tego 3 przewodu.
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 19:01
autor: Poope
Raczej nie przewód, jeśli wycieraczka włącza się i wyłącza regularnie. Ja to zaznaczyłem w 1.wątku więc sądzę, że Radzio0018 ma rację mówiąc o przekaźniku.
Mogę tylko dodać na potwierdzenie, że jak przytrzymam manetkę+spryskiwanie, wycieraczka chodzi bez zarzutu lewo,prawo. Być może powinienem powiedzieć to od początku
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No to następny problem, bo nie wiem jaki to numer przekaźnika
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 20:10
autor: Radzio0018
marcinek84 Tak , znam dobrze zasadę działania tylnej wycieraczki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To stało się nagle , włączyłem ją i zaczęła przerywać , jak przytrzymam żeby spryskać szybę to jest tak jak powinno . Czyli mam ten sam problem co
Poope ![bigok :bigok:](./images/smilies/bigok.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 20:14
autor: Radzio0018
Jedyny "+" w tym jest taki , że mogłem sobie ustawić wycieraczkę w pozycji leżącej , równolegle do dolnej krawędzi szyby , ale jak wiadomo , wszystko powinno działać jak należy więc usterkę muszę usunąć , a może kiedyś pokombinuję z przestawieniem ramiona wycieraczki
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 22:25
autor: marcinek84
Przekaźnik tylnej wycieraczki ma numer 72
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: śr maja 14, 2014 23:26
autor: Radzio0018
Muszę gdzieś dorwać taki na podmiankę
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: pt maja 16, 2014 15:35
autor: Poope
marcinek84 pisze:Przekaźnik tylnej wycieraczki ma numer 72
Wieeeeelkie dzięki
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: pt maja 16, 2014 16:57
autor: Radzio0018
Ale tak teraz się zastanawiam , czy to nie będzie wina po stronie manetki ? Powinienem mieć gdzieś poprzednią to podmienię .
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: pt maja 16, 2014 18:02
autor: marcinek84
Jeśli chodzi o tył to jak nie masz problemu ze spryskiwaczem to manetka raczej w porządku, jeśli chodzi o przód to różne rzeczy się dzieją
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
nawet tył się włącza czasem. Tył to najprostszy schemat. I jak chcecie mieć wycieczkę na płasko wystarczy obrócić małe ramię przy silniku o 180 stopni
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Wycieraczka co raz staje w innym miejscu
: pt maja 16, 2014 19:47
autor: OsteR9019
Moim zdaniem wina może leżeć po stronie silnika (jeśli przewody są całe). Jak podczas ruchu wycieraczki wyłączysz zapłon i wycieraczka się zatrzyma, po ponownym włączeniu zapłonu powinna wrócić do swojej pozycji. Do silnika idą dwa przewody + i w jednym z nich zawsze jest napięcie, w drugim tylko na chwilę gdy przekaźnik puści. Więc albo przewód + permanentny albo styki w silniku nawaliły. Proponuje podmienić na sprawny silnik i będzie wiadomo.