Centralny zamek - naprawa po "fachowcu"
: sob kwie 26, 2014 23:42
Dzień dobry koledzy automobiliści!
Dzisiaj postanowiłem doprowadzić elektrykę w moim golfie do normy. Poprzedni właściciele wykazali się wielką fantazją przy naprawach, a ja teraz nie mogę dojść tołku co do czego idzie. Ale po kolei.
Kupiłem nowe wiązki do drzwi, bowiem nie działały mi elektryczne lusterka, a żadna inna usterka ich nie przychodziła mi do głowy (panel sterujący sprawdzony).
Po rozebraniu drzwi okazało się, że ktoś kiedyś do pneumatycznych mechanizmów zamka centralnego dołożył siłowniki elektryczne. Dlaczego? Nie wiem, przypuszczam, że pewnie wysiadła mu pompka, więc zamiast problem rozwiązać dobrze to zrobił na około i teraz mam w golfie siłowniki z BMW. Zakładając nowe wiązki musiałem przeciąć przewody, które doprowadzały zasilanie do tych siłowników z BMW, ale po złożeniu centralny nie działa. Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim wynalazkiem?
Po odłączeniu zasilania od owych siłowników zauważyłem, że oświetlenie kabiny jest bardziej intensywne, więc podejrzewam, że to stąd biorą prąd.
Zastanawiam się nad dwiema opcjami naprawy: doprowadzeniem mechanizmów centralnego zamka do stanu fabrycznego, lub pójście po najmniejszej linii oporu i przywrócenie zasilania do siłowników elektrycznych. Zależy mi też, by przy okazji naprawić te lusterka.
Spotkał się ktoś kiedykolwiek z takim perpetuum mobile?
Gdyby było trzeba, to chętnie zrobię zdjęcia.
Dzisiaj postanowiłem doprowadzić elektrykę w moim golfie do normy. Poprzedni właściciele wykazali się wielką fantazją przy naprawach, a ja teraz nie mogę dojść tołku co do czego idzie. Ale po kolei.
Kupiłem nowe wiązki do drzwi, bowiem nie działały mi elektryczne lusterka, a żadna inna usterka ich nie przychodziła mi do głowy (panel sterujący sprawdzony).
Po rozebraniu drzwi okazało się, że ktoś kiedyś do pneumatycznych mechanizmów zamka centralnego dołożył siłowniki elektryczne. Dlaczego? Nie wiem, przypuszczam, że pewnie wysiadła mu pompka, więc zamiast problem rozwiązać dobrze to zrobił na około i teraz mam w golfie siłowniki z BMW. Zakładając nowe wiązki musiałem przeciąć przewody, które doprowadzały zasilanie do tych siłowników z BMW, ale po złożeniu centralny nie działa. Czy ktoś kiedyś spotkał się z takim wynalazkiem?
Po odłączeniu zasilania od owych siłowników zauważyłem, że oświetlenie kabiny jest bardziej intensywne, więc podejrzewam, że to stąd biorą prąd.
Zastanawiam się nad dwiema opcjami naprawy: doprowadzeniem mechanizmów centralnego zamka do stanu fabrycznego, lub pójście po najmniejszej linii oporu i przywrócenie zasilania do siłowników elektrycznych. Zależy mi też, by przy okazji naprawić te lusterka.
Spotkał się ktoś kiedykolwiek z takim perpetuum mobile?
Gdyby było trzeba, to chętnie zrobię zdjęcia.