Strona 1 z 1

Sterownik centralnego zamka - kilka pytań

: czw kwie 10, 2014 19:55
autor: qunsh
Kupiłem sobie uniwersalny sterownik zamka centralnego MASTER CAR ZX 300.

Oto zdjecia schematu i kostki/wtyczki:

Obrazek
Obrazek

Rozumiem że przewody 2x brązowe są do podłączenia świateł/kierunkowskazów,grubszy czarny i czerwony to zasilanie centralki,a do sterowania sygnałem otwarcia i zamknięcia jest 6 przewodów,dlaczego ?

2x długie:
-biały
- biało-czarny

-4x krótkie:
-pomarańczowy
-pomarańczowy/czarny
-żółty
-żółty/czarny

Mam zamiar stosować się do schematu "negatywny spust" -co to znaczy ? czy to jest sterowanie masą (podobno takie jest w golfie IV)

Po co są przewody:pomarańczowo-czarny i pomarańczowy skoro na schemacie pisze ze są:niepodłączony.Co oznaczają te strzałki skierowane w dół na schemacie "negatywny spust" ?
Jak prawidłowo podłączyc sterowanie zamkiem ? te 6 przewodów ?

Z kostki wypiąłem niepotrzebne mi przewody tj (zielony -sterownik podnoszenia szyb,czerwono/czarny i różowy od klapy bagażnika) bo u mnie niema takich bajerów.

Gdzie najlepiej wpiąć się pod kierunkowskazy,najłatwiej ?

Szukałem w innych tematach ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.Mam nadzieje ze ktos mi to wytłumaczy :smirk:

Sterownik centralnego zamka - kilka pytań

: pt kwie 11, 2014 09:56
autor: rysiektr
qunsh pisze:Rozumiem że przewody 2x brązowe są do podłączenia świateł/kierunkowskazów
Przecież masz napisane na rozpisce światła mijania, chociaż równie dobrze możesz odnaleźć przewody PLUSOWE do kierunkowskazów, rozgałęzić diodami i tam się podłączyć, pewnie będzie działać.
qunsh pisze:a do sterowania sygnałem otwarcia i zamknięcia jest 6 przewodów,dlaczego ?
dlatego, że w środku siedzą 2 przekaźniki, które musisz sobie skonfigurować w zależności od tego czym chcesz sterować. Czy sterownikiem centralnego zamka, który do pracy potrzebuje sygnałów napięciowych (pozytywny spust), czy sterownikiem centralnego zamka reagującym na sygnały masowe (negatywny spust), czy bezpośrednio siłownikami podłączonymi do centralki (pozytywny i negatywny spust).
Musisz poszukać schematów do mk4 i zobaczyć czy można się wpiąć np: w wiązkę włącznika ryglowania na drzwiach kierowcy (bo pewnie on steruje masami) albo gdzieś w innym miejscu.
qunsh pisze:Gdzie najlepiej wpiąć się pod kierunkowskazy,najłatwiej ?
zapewne przy przerywaczu, stamtąd będą wychodziły wszystkie przewody prądowe do lamp i kierunków w błotnikach. Możliwe, że jeszcze gdzieś przewody te łączą się ze sobą ale musisz to na schemacie sprawdzić.

Sterownik centralnego zamka - kilka pytań

: sob kwie 12, 2014 18:47
autor: qunsh
Mam problem,podłączyłem to wszystko ,jest ok ale działa tylko zdalne otwieranie.(z kluczyka zamykanie działa)

W wiązce mam 10 kabli :

2x dioda swiecaca na czerwono po zamknieciu
2x lampka w drzwiach
6x od zamka

Sprawdzałem centralke i jak daje na pilocie zamknij to centralka podaje mase,ale zamek sie nie zamyka.Próbowałem podawac mase próbnikiem na każdy kabel z osobna i niestety żaden go nie zamyka,co jest nie tak ?

Co ciekawe zamek otwiera sie po podaniu masy na kabel zielono/zółty z cienkim paskiem lub zielono żółty z grubym paskiem.