Strona 1 z 2

Problem z alternatorem?

: pn mar 24, 2014 21:09
autor: seba900
Mk 3, silnik 1.8, rok 95, 90 koni, abs

Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości powyżej 90km/h świeci kontrolka "akumulator", właściwie ledwo świeci, schodzę poniżej 90tki, automatycznie kontrolka gaśnie. Ostatnio wymieniałem pasek od alternatora, wydaje mi się, ale nie dam głowy, że problem nastąpił po tej wymianie

Problem z alternatorem?

: pn mar 24, 2014 22:44
autor: jeryk10
Odkręć regulator napięcia 2 śrubki , pewnie szczotki się kończą .

Problem z alternatorem?

: pn mar 24, 2014 23:14
autor: seba900
W jakim celu mam go odkręcić ?

Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 00:06
autor: Mavrick
seba900 pisze:W jakim celu mam go odkręcić ?
W celu sprawdzenia stanu szczotek...zapewne sa juz martwe...wiec albo wymieniasz caly regulator albo jezeli masz jeszcze org. regultor to bardziej oplaca sie wymienic same szczotki bo zamienniki regulatorow to badziew...zarowno w boshu jak i w valeo to 10 minut roboty...szczotki kupisz w wiekszosci sklepow elektronicznych ewentualnie na necie mozesz zamowic wlasciwy rozmiar...potem tylko wiertarka (ja rozwiercam stare luty bo nie mam cierpliwosci grzania ich), lutownica, troche cyny i bedzie git:).

Re: Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 16:30
autor: seba900
Mavrick pisze:W celu sprawdzenia stanu szczotek...zapewne sa juz martwe....
Jak długo jeszcze na tym pojeżdżę?

Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 18:50
autor: xlsss
Aż się wytrą. Dziwne pytanie

Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 21:27
autor: seba900
tyle to ja wiem... ile mniej więcej taki proces trwa tydzien czy miesiąc? pytam bo musze mieć auto do końca tyg na chodzie

Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 22:03
autor: szpachla
A pasek ci się nie ślizga czasem?

U mnie też właśnie szczotki się skończyły
ale u mnie brak ładowania świecił nawet na niskich obrotach.

Problem z alternatorem?

: wt mar 25, 2014 22:50
autor: xlsss
seba900 pisze:ile mniej więcej taki proces trwa tydzien czy miesiąc? pytam bo musze mieć auto do końca tyg na chodzie
To zależy jak często jeździsz. Wątpię, aby ktokolwiek był w stanie Ci to powiedzieć, bo najzwyczajniej w świecie nikt tego nie mierzył. To samo masz ze szczotkami w pralce :bigok: Sprawdź te szczotki, jeżeli Twoim zdaniem są do wymiany to wymieniaj. Operacja nie jest kosztowna, a może rozwiać wszystkie wątpliwości. :pub:

Problem z alternatorem?

: śr mar 26, 2014 09:26
autor: seba900
Jezdze bardzo duzo. Wlasnie zastanawialo mnie to czy cos nie poszlo nie tak przy wymianie paska, alternator byl regenerowany max 100tys km temu. Teraz swieci juz przy 40km/h

Re: Problem z alternatorem?

: śr mar 26, 2014 09:53
autor: lukaszn0
Zamiast pisać post za postem przez ten czas juz dawno odkreciłbyś te kilka śrubek i wymienił regulator... Koszt jest nieduży, pracy na 30 minut z przerwa na piwo. A kolejna kwestia to szczotki w zamienniku regulatora mogą sie wykończyć po 100 tysiącach. Zainteresuj sie tym bo tracisz czas.

Problem z alternatorem?

: śr mar 26, 2014 14:32
autor: Mavrick
Wymien a nie czekaj...bo jezeli juz sie kontrolka zapala to jest zle:D.

Re: Problem z alternatorem?

: śr mar 26, 2014 16:01
autor: szpachla
Najpierw dociągnij pasek - jak nie pomoże to sprawdź szczotki.

Problem z alternatorem?

: śr mar 26, 2014 16:41
autor: RysiekAsthmatdi
Sprawdź ładowanie miernikiem jak daję na zgaszonych światłach mniej jak 13.8 v to wymiana regulatora napięcia...
u mnie jest 14.4v na zapalonych świeczkach.
Sprawdź masę od aku do karoserii, może już coś czas podjadł i nie łączy jak powinno , często to jest powód słabo kręcącego rozrusznika- zła masa
może aku zasiarczony, bo rozumiem że pasek się nie ślizga...
Może szczotki się wytarły poprostu.