Strona 1 z 1
Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 17:34
autor: Młody Golfiarz
Witam witam
Mam takie pytanie mam u siebie w aucie 1.6 diesel ale z czasem się dowiedziałem że ktoś robił przekładkę z 1.6 benzyna LPG na właśnie 1.6 diesel bez turba.
Zakupiłem licznik na jedną kostkę z obrotkiem do 5 tysi, indeks 950 i chcę podłączyć obrotomierz.
Z tego co wiem to kabel pod obrotomierz ma iść w pole 10 (zielony kabel) i ja w tym miejscu mam ten zielony kabelek podłączony a stary licznik z benzyny który ktoś nie przełożył miał obrotomierz do 7 tysi i on nie działał nawet nie drgał.
Więc jest możliwość że ten kabel zielony gdzieś tkwi pod maską i po prostu muszę go podłączyć pod wyjście W w alternatorze czy co mam zrobić
PozdraVWiam
Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 19:49
autor: bioly05011
a czy w alternatorze masz wyjście W
Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 19:56
autor: Młody Golfiarz
Mam, mam. Elektryk mi tam ładnie wlutuję kabel w sobotę reszta należy do mnie czyli muszę znaleźć gdzie jest ten kable lub w które miejsce w liczniku go wpiąć żeby to działało jak złącze

I w temacie przeróbka licznika z 2 na jedną kość w FAQ-u tego forum jest schemat i pisze że obrotomierz w liczniku pod jedną kość jest w miejscu 10 a ja już tam mam zielony kabel, więc albo jest on gdzieś schowany, albo jest gdzieś w centralce albo po prostu 10 to nie jest od obrotomierza

Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 20:09
autor: bioly05011
tu masz opis pinów dla licznika z jedną kostką
PINY:
1
2 - czerwono biały ( Czujnik braku płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym w komorze silnika. )
3 - brązowy ( Masa ze styku 31 przełącznika świateł )
4
5
6
7 - fioletowy (Sygnał prędkości auta z impulsatora umieszczonego w skrzyni biegów - wyjście (brak jeśli jest linka)
8 - żółty (Czujnik ciśnienia oleju 1.8 bara )
9- czerwono biały ( Czujnik ciśnienia oleju 0.3 bara )
10 - zielony (Sygnał obrotomierza - z cewki (benzyna) lub z wyjścia W alternatora (diesel)
11 - czerwony (+12V - zacisk 30 - plus z akumulatora. )
12 - szary ( +12V - zacisk 58b z wyłącznika świateł - do podświetlania zegarów po włączeniu świateł. )
13 - czarny ( +12V - zacisk 15 - plus pojawiający się po przekręceniu stacyjki w pozycje włącz. )
14
15
16 - niebieski ( Lampka kontrolna ładowania alternatora - zacisk d+ alternatora lub pin 61 w panelu sterowania. )
17
18
19
20 - zielono biały (Wskaźnik nagrzania świec żarowych (tylko w przypadku diesla) )
21 - niebieski ( Wskaźnik poziomu paliwa w baku )
22
23 - żółto czerwony (Wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej )
24 - zielony ( Kierunkowskaz prawy )
25 - biało niebieski ( Kontrolka świateł drogowych (długich) )
26
27
28
Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 20:58
autor: Hubi14
to, że we wtyczce jest przewód to nie znaczy, że gdzieś idzie, ja np. mam fioletowy tj. nr7 a prędkościomierz mam na linkę

. Pociągnij bezpośrednio z altka do licznika i już

Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 21:01
autor: Młody Golfiarz
No z tym fioletowym to też mam takie jaja jak Ty hubi
Czyli zielony 10 do altka i będzie działać ? Jak tak to oki cieszę się bardzo i dzięki za pomoc
PozdraVWiam
Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 22:00
autor: Hubi14
ale to i tak dziwne, ja jak robiłem przekładkę licznika to obrotomierz mi zatrybił odrazu

możliwe, że ktoś coś rzeźbił, ale ciągnij prosto z wyjścia W z altka

Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 22:31
autor: Młody Golfiarz
U mnie nie ma mowy o jakim kolwiek działaniu p&p nic nie chce trybić bez rzeźb uparte auto

Podłączenie obrotomierza do diesla
: ndz mar 16, 2014 23:06
autor: bioly05011
jak masz miernik ustaw na pomiar diód i pomiędzy masą a W powinno być w 450-550