Strona 1 z 1

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 01:10
autor: kolega007
Witam

Proszę o pomoc ze względu na problem do którego nie mogę znaleźć nigdzie odpowiedzi.
Mianowicie po zmianie sterownika silnika 028906021 DD(8 bit) na wersję GM (16bit) pojawia mi się błąd:
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Szukałem już na forum i znalazłem tylko informację iż może być to błąd czujnika świateł stop lub przepalonej żarówki.
Sprawdziłem jest ok.
Druga sprawa iż przestał działać mi tempomat. Dodam że na starym sterowniku żadnych Błędów i wszystko działało jak należy.

Z góry dziękuję.

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 09:59
autor: kamil1555
To jest błąd kontrolki świecy żarowej, która wyświetla się na liczniku. Albo masz niepodłączony kabelek z ecu do licznika od tej kontrolki, albo trzeba wrzucić rezystor na ten kabelek.

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 14:00
autor: kolega007
Nie wiem jak to jest w Audi ale w Passacie B4 jest Dioda.

Czy może być to przyczyną?

Dodatkowo wyrzuciło mi jeszce błedy:
00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-00 - Unknown Switch Condition
00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 15:03
autor: kamil1555
W audi też jest dioda, może to być kwestia pinów, inny rozkład w audi. Co do kolejnych błędów pewnie też kwestia podłączenia.

Kod: Zaznacz cały

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Kontrolka świeć żarowych, źle podłączony kabel, nie podłączony wcale lub inna rezystancja(można opornik założyć). Sprawdź też wtyczki przy liczniku.

Kod: Zaznacz cały

00671 - Cruise Control Switch (E45)
25-00 - Unknown Switch Condition
Przełącznik tempomatu, pewnie też kwestia podłączenia.

Kod: Zaznacz cały

00741 - Brake Pedal Monitoring
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Czujnik od hamulca(ten nad pedałem), z tego co wiem w audi są dwa. Może być kwestia podłącznia lub brak tego drugiego.

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 17:48
autor: kolega007
Co ciekwe kontrolka od świec działa tzn. świeci.

Czy ktoś ma może rozpiskę gniazda ECU z Audi?
Muszę w takim razie porównać z gniazdem z passata.

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: śr mar 12, 2014 19:17
autor: kamil1555
Działać może, ale widocznie jest inny opór o czym wspomniałem. U mnie w golfie też kontrolka działa, lecz jest po magistrali CAN(nowszy licznik) i też mam błąd w silniku.

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: czw mar 13, 2014 09:14
autor: -V.A.G-
kolega007, wsadziłeś ecu z audi do vw ,jezdzić bedzie ale bedą własnie sie dziać takie cyrki ,któres piny trzeba przekladać w ecu ,tez tak kiedyś mialem w koncu nie mialem czasu tym sie pobawic i kupilem ori sterownik z vw 16bit i spokój. a gm-a sprzedalem za ta sama kase co kupilem do vw

Problem po zmianie 8 bit na 16bit

: sob paź 17, 2015 18:35
autor: drakula500
Koledzy proszę o pomoc, jestem po przekładce udanej na TDIka 1z. Licznik mi został z TD, kolega mi przysłał komputer HC z AHU od Sharana, u niego było pięknie, a u mnie wywala błąd 00626 czyli kontrolka świec żarowych. Świece są ok grzeją, przekaźnik działa i prąd jest na świecach. Zdążyłem już zamienić pin z 48 na 26 w ecu jak było polecane na forum przy komputerach 16 bit (instalacja na moim aucie jest z 8bitowca i te piny trzeba przełożyć na kontrolkę świec żarowych)

Jeśli sam podaje masę na diodę to się pali jak trzeba, jak podepnę kompa to żarzy się jedynie lekkim światłem, ale komp nie ma już immobilizera i ponoć jest to normalny objaw. Mimo tego ECU nie odpala mi kontrolki LED, wali błędem i nie puszcza masy na diodę w liczniku.

Zaczęło mi świtać, że być może coś ECU nie gra jeśli chodzi o rezystancje leda??? Tu kolega niby to potwierdza, na innym forum czytałem jeszcze, że gość nie mógł się pozbyć tego problemu dopóki nie dokonał modyfikacji w liczniku polegającej na podaniu plusa z aku, do jego diody prąd dochodził dopiero "po stacyjce", tu jest opis tego problemu.

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=428765" onclick="window.open(this.href);return false;

Mimo wszystko, chciałbym się z tym rezystorem czegoś dowiedzieć, mam licznik oryginalny TDI, co mam dokładnie mierzyć i gdzie? Co mam wlutować w kabelek swój, jak dobrać ten rezystor?

Proszę o pomoc bo jestem noga w tych tematach.