problem z MFA

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » czw mar 06, 2014 18:52

Witam. Mam golfa II i dziś zakładałem licznik z obrotkiem i z MFA i mam problem, bo nie działa mi z MFA funkcja średniego spalania, "km" i "km/h", zegarek i czas podróży działa, temperatury myślę też, ale nie mam podpiętych czujników i nie działają mi kontrolki od oleju i od temperatury wody, wskazówka się nie podnosi i kontrolka też nie miga, reszta o dziwo działa jak należy :D Możliwe by się popaliły diody i czy dało by radę to jakoś "na krótko" sprawdzić? :D



djluki4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: pt lis 25, 2011 21:08
Lokalizacja: Radlin

problem z MFA

Post autor: djluki4 » czw mar 06, 2014 19:14

Byl juz o tym temat poszukaj pod tym linkiem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=460822" onclick="window.open(this.href);return false; :jezor: :jezor: :jezor:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=483150" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » czw mar 06, 2014 19:37

no dobra, temat z MFA jest ;) a co z kontrolkami? :D



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

problem z MFA

Post autor: spirit77 » czw mar 06, 2014 20:13

Przewód od temp wody możesz zmasować, wskazówka temp cieczy powinna wskazać wtedy max temp. Średnie spalanie nie będzie działało jak nie będzie podpięte podciśnienie, przejechany dystans i średnia prędkość bierze sygnał z czujnika halla na prędkościomierzu.


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » czw mar 06, 2014 20:15

no właśnie poczytałem co i jak, przy czujnikach temp i oleju zakładam błąd przy montażu, a co do czujnika halla, mam licznik na dwie wtyczki a instalacja na jedną, to wiadomo rzeźba :D i mam problem, bo w czarnej wtyczce jest przy pinie 11 "czujnik halla" raz się pytałem, to mówili, by tego nigdzie nie podpinać, teraz czytałem, to już zgłupiałem, to jak to ma w końcu być?
aaaa i ekonomizer gdzie podpiąć, bo w kilku miejscach pisało, że w pin 2 białej wtyczki a teraz znalazłem, że w pin 14 wtyczki białej...



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

problem z MFA

Post autor: spirit77 » czw mar 06, 2014 22:52

Pin opisany jako czujnik halla służy do funkcji GALA w radiu i do tempomatu, a sygnał jest pobierany z czujnika halla na prędkościomierzu. Widać go na tym zdjęciu, to to czarne lub żółte coś z tyłu prędkościomierza na lewo od podpięcia linki licznika z skrzyni biegów.

Obrazek

Profilaktycznie podaje link do opisu wtyczek liczników z jedną i dwoma wtyczkami.

http://a2resource.com/electrical/CE2cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A do ekonomizera musisz mieć skrzynię biegów z takim coś, z niego brany jest sygnał do ekonomizera. Według ETOS-a skrzynie pięciobiegowe są typu 8A, 9A, AGB.

Obrazek


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » czw mar 06, 2014 23:04

do ekonomizera to wiem, że trzeba mieć jakies tam kupa, ale jako sam ekonomizer, tj strzałka działa bez tego bo widziałem, tylko trzeba napięcie podać na elektrozawór tylko nie wiem już który to pin...



Awatar użytkownika
spirit77
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: pt sie 04, 2006 04:35
Lokalizacja: WOR

problem z MFA

Post autor: spirit77 » czw mar 06, 2014 23:35

Według tego opisu wychodzi mi że pin 8 w białej wtyczce.

http://a2resource.com/electrical/CE1cluster.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Było: Scirocco GT II 91 RIP
Jest: Scirocco GT II 90
Jest: Scirocco 82

ObrazekObrazekObrazek

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » czw mar 06, 2014 23:36

to jest od obrotomierza, a może i ekonomizer też tu trzeba wpiąć, spróbuje jutro, dzięki za pomoc ;) aaaa trudno jest zdiagnozować uszkodzenia halla w liczniku?



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

problem z MFA

Post autor: marcinek84 » pt mar 07, 2014 15:34

Zawór ekonomizera to pin 7b/1 czyli na zamontowanym liczniku pierwszy pin od lewej w pierwszym rzędzie białej wtyczki, z tego opisu obrotomierz to 7b/4 czyli 4 jak wyżej opisałem. Jak wskazuje ci paliwo to raczej źle podłączone czujniki jak nie to może być stabilizator napięcia 10V. Jeśli ten hall działa jak w aparacie zapłonowym to powinno pojawiać się napięcie o zmiennej częstotliwości na pinie 7c/2 czarna wtyczka 2 przewód od lewej w 2 linii czyli od silnika. Oczywiście w trakcie jazdy.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » pt mar 07, 2014 17:40

dobra tam, posprawdzałem, jest uszkodzony... trzeba by kupić drugi :D ale teraz na jedną wtykę i bez rzeźby pójdzie :D



Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » ndz mar 09, 2014 20:20

pokombinowałem dziś... i jak na krótko podpiąłem wskaźnik temp to działa -_- znaczy się jak podałem minus na masę a plus na przewód wskaźnika to zapala się kontrolka, a jak zamienię to wskazówka idzie do góry... nie udało mi się tylko kontrolki od oleju uruchomić...



Awatar użytkownika
marcinek84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1974
Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
Kontakt:

problem z MFA

Post autor: marcinek84 » ndz mar 09, 2014 23:46

Od oleju to zależy który czujnik jeden jest zwarty do masy a potem rozlacza drugi ma odwrotnie.


Pierwsza PNka na BLOSie? :)
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hubi14
Forum Master
Forum Master
Posty: 1932
Rejestracja: pt lis 22, 2013 23:00
Lokalizacja: Pabianice

problem z MFA

Post autor: Hubi14 » pn mar 10, 2014 00:47

może źle wytłumaczyłem, licznik mam w domu na biurku, wziąłem zwykły zasilacz 4V i podłączyłem pod licznik, najpierw minus zasilacza z masą licznika a plus z pinem 4 czyli tym co odpowiada za wskazania temp wody i zapaliła się lampka od wody... przepiałem przewody na odwrót i wskazówka zaczęła się unosić... czyli jest to sprawne. A z olejem nie wiem jak sprawdzić kontrolkę, bo podając minus na masę i plus na przewody odpowiadające za miganie kontrolki przy ciśnieniu 0.3bara i 1.4/1.8bara nic się nie działo, i nie wiem czy jest to inaczej załączane czy co :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości