Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Witam, biore sie wkoncu za podlaczenie radia CB i mam pare pytan:
1. Mozna dolozyc drugie gniazdo zapalniczki podlaczajac je pod kable zapalniczki przy popielniczce ? chce podlaczyc na stale wtyczke od radia i schowac to pod tunelem zebym nie musial miec otwartej popielniczki zawsze gdy korzystam z CB.
2. Mam diode przy wtyczce od CB i pytanie czy nie bedzie zuzywal sie akumulator jak bedzie ona ciagle swiecic ? usunac ja albo zmienic wtyczke na taka bez diody?
3. W jakich miejscach montujecie radio, ja planuje pionowo z prawej strony tunelu, moze byl jakis temat z tym gdzie mozna zamontowac ?
4. Nie dziala mi podswietlenie popielniczki i zapalniczki, wyciagnolem popielniczke i mam spalona zarowke wiec musze wymienic a jesli chodzi o podswietlenie zapalniczki to tez idzie z tej zaroweczki czy jest jakos osobno?
1. Mozna dolozyc drugie gniazdo zapalniczki podlaczajac je pod kable zapalniczki przy popielniczce ? chce podlaczyc na stale wtyczke od radia i schowac to pod tunelem zebym nie musial miec otwartej popielniczki zawsze gdy korzystam z CB.
2. Mam diode przy wtyczce od CB i pytanie czy nie bedzie zuzywal sie akumulator jak bedzie ona ciagle swiecic ? usunac ja albo zmienic wtyczke na taka bez diody?
3. W jakich miejscach montujecie radio, ja planuje pionowo z prawej strony tunelu, moze byl jakis temat z tym gdzie mozna zamontowac ?
4. Nie dziala mi podswietlenie popielniczki i zapalniczki, wyciagnolem popielniczke i mam spalona zarowke wiec musze wymienic a jesli chodzi o podswietlenie zapalniczki to tez idzie z tej zaroweczki czy jest jakos osobno?
Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Ad. 1.
Można bez problemu - powinno wytrzymać 20 A w sumie a radio mało "ciągnie" więc i navi może pod tym samym latać.
Ad2.
Ja bym diodę wyrzucił, będzie pobierała prąd, jak masz aku ok to nie poczuje ale na zimę bym tego nie polecał. BTW ja bym wtyk uchlastał i wpiął się bez wtyczki w instalkę jak radio ma być na stałe.
Ad.3
Nie wypowiem się, ale ja mam schowane radio tak, że tylko ja wiem gdzie jest.... Raz miałem na widoku to mi ktoś zafundował sprzątanie auta z małych kawałeczków bocznej szyby
Ad.4.
Powinna być żaróweczka na zapalniczce 1.2W.
To nie moje foto, ale ja mam podobny patent - obok mam jeszcze dwa potencjometry
Można bez problemu - powinno wytrzymać 20 A w sumie a radio mało "ciągnie" więc i navi może pod tym samym latać.
Ad2.
Ja bym diodę wyrzucił, będzie pobierała prąd, jak masz aku ok to nie poczuje ale na zimę bym tego nie polecał. BTW ja bym wtyk uchlastał i wpiął się bez wtyczki w instalkę jak radio ma być na stałe.
Ad.3
Nie wypowiem się, ale ja mam schowane radio tak, że tylko ja wiem gdzie jest.... Raz miałem na widoku to mi ktoś zafundował sprzątanie auta z małych kawałeczków bocznej szyby
Ad.4.
Powinna być żaróweczka na zapalniczce 1.2W.
To nie moje foto, ale ja mam podobny patent - obok mam jeszcze dwa potencjometry
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
w takim razie podeslij jakis schemat jak podpiac kable no i oczywiscie bezpiecznik jakis trzeba dac ?c-master pisze:BTW ja bym wtyk uchlastał i wpiął się bez wtyczki w instalkę jak radio ma być na stałe.
Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe
- nitrox89
- Dawca organów
- Posty: 2111
- Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
- Lokalizacja: Kraków okolice
- Auto: mk4 AXR+
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
CRS200, zależy jakie radio masz. Jak jakaś malizna to mozna spróbowac pod podłokietnik zamontowac, jak coś wiekszego to raczej zostaje tylko prawa strona tunelu.
Rust is lighter than carbon fiber
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Jak masz radio to plus jest czerwony a minus czarny.CRS200 pisze:w takim razie podeslij jakis schemat jak podpiac kable no i oczywiscie bezpiecznik jakis trzeba dac ?
Brązowy przewód do zapalniczki to plus, czarny minus.
Normalnie nacinasz izolację w/w przewodów i lutujesz do nich.
Możesz dawać bezpiecznik, możesz nie dawać. Wedle uznania.
Rolę bezpiecznika w układzie będzie pełnił bezpiecznik zapalniczki, ale to jest 20 A przewidziane pod grzanie cygarnicy. Możesz zmienić na 10A i będzie git pod radio i navi.
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Wiem, że większość montuje radio CB po prawej stronie tunelu, ale ja mam zamontowane po lewej, tzn. przed siedzeniem kierowcy. Wisi sobie na wieszakach wygiętych z drutu obciągniętego plastikową koszulką. Każdy z dwóch wieszaków jest z jednej strony podkręcony pod śrubkę fabryczną, przeznaczoną do montażu z dołączonym fabrycznym uchwytem. Uchwytu nie wykorzystuję, a śrubki w sam raz pasują do mojego patentu. Drugie wygięte końce wieszaków, wygięte w haczyki opierają się na górnej części tunelu.
Taki montaż jest wg mnie najlepszy, bo mam b.łatwy dostęp do pokręteł, a wyświetlacz widoczny po małym pochyleniu się do przodu (tylko do sprawdzenia, czy jestem na "19").
Jako, że nie lubię plączących się kabli, w planie mam zamiar podłączyć się również bezpośrednio do kabli, idących do fabrycznej zapalniczki. Kable będą poprowadzone wewnątrz tunelu, a wyjdą sobie pod miejscem montażu radia i będą kończyć się złączem konektorowym http://allegro.pl/zlacze-konektorowe-ma ... 16469.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Takie samo złącze będzie "wpięte" w kabel radia, by była możliwość w razie konieczności przeniesienia radia do innego samochodu (pozostanie rezerwowy kabel zasilający ze złączem konektorowym z jednej i wtykiem do zapalniczki z drugiej strony). .
Używam głośnika zewnętrznego (pozyskany ze starej instalacji głóśnomówiącej NOKIA), który aktualnie leży w popielniczce. (i znowu kolejny kabel). Po namyśle mam zamiar przenieść go pod kierownicę i zamontować na dorobionych uchwytach na plastikowej dolnej osłonie kolumny kierownicy. Sama kierownica jest u mnie zawsze ustawiona w górnym położeniu, więc głośnik nie powinien przeszkadzać. Oczywiście kabelek głośniczka będzie poprowadzony pod osłoną do tunelu i również spod niego wychodzić pod radiem.
Złącza konektorowe już przyszły, uchwyt do głośniczka w trakcie wykonywania. Z końcowym montażem muszę niestety poczekać na bardziej sprzyjające warunki, bo na tym mrozie trudno coś dobrego zdziałać, za to łatwo połamać.
Taki montaż jest wg mnie najlepszy, bo mam b.łatwy dostęp do pokręteł, a wyświetlacz widoczny po małym pochyleniu się do przodu (tylko do sprawdzenia, czy jestem na "19").
Jako, że nie lubię plączących się kabli, w planie mam zamiar podłączyć się również bezpośrednio do kabli, idących do fabrycznej zapalniczki. Kable będą poprowadzone wewnątrz tunelu, a wyjdą sobie pod miejscem montażu radia i będą kończyć się złączem konektorowym http://allegro.pl/zlacze-konektorowe-ma ... 16469.html" onclick="window.open(this.href);return false; . Takie samo złącze będzie "wpięte" w kabel radia, by była możliwość w razie konieczności przeniesienia radia do innego samochodu (pozostanie rezerwowy kabel zasilający ze złączem konektorowym z jednej i wtykiem do zapalniczki z drugiej strony). .
Używam głośnika zewnętrznego (pozyskany ze starej instalacji głóśnomówiącej NOKIA), który aktualnie leży w popielniczce. (i znowu kolejny kabel). Po namyśle mam zamiar przenieść go pod kierownicę i zamontować na dorobionych uchwytach na plastikowej dolnej osłonie kolumny kierownicy. Sama kierownica jest u mnie zawsze ustawiona w górnym położeniu, więc głośnik nie powinien przeszkadzać. Oczywiście kabelek głośniczka będzie poprowadzony pod osłoną do tunelu i również spod niego wychodzić pod radiem.
Złącza konektorowe już przyszły, uchwyt do głośniczka w trakcie wykonywania. Z końcowym montażem muszę niestety poczekać na bardziej sprzyjające warunki, bo na tym mrozie trudno coś dobrego zdziałać, za to łatwo połamać.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
CRS200,
Ale sugeruję ci nie podpinać dodatkowego gniazda pod kable zapalniczki ponieważ jest tam stały plus. Zrób sobie gniazdo dodatkowe z plusem po zapłonie i możesz w nim zostawiać CB włączone. Po wyłączeniu zapłonu nie będzie straty napięcia a poza tym radio się samo włączy jak odpalasz
Ale sugeruję ci nie podpinać dodatkowego gniazda pod kable zapalniczki ponieważ jest tam stały plus. Zrób sobie gniazdo dodatkowe z plusem po zapłonie i możesz w nim zostawiać CB włączone. Po wyłączeniu zapłonu nie będzie straty napięcia a poza tym radio się samo włączy jak odpalasz
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Paweł Marek, gdzie proponujesz podlaczyc kable ? a jesli bedzie zasilanie z kabli od zapalniczki to po wylaczeniu radia i tak nie bedzie pobierac pradu tylko w tym przypadku zawsze trzeba pamietac o jego wylaczaniu. napisz od razy schemat jak podlaczyc kable od zapalniczki bo sa trzy plus minus i trzeci od czego?
jano0244, uwazam ze lepiej jest z prawej srony tunelu, latwiejszy dostep, nie przeszkadza i nie trzeba zagladac w tak dol. Zrobiles wieszaki ok ale czy to dobre rozwiazanie? chyba troche tandetnie to wyglada i rusza sie w kazda strone,
Ja nie potrzebuje jakis polaczen konektorowych bo radio bedzie caly czas w jednym aucie, a jesli chodzi o glosnik zewnetrzny to w mk3 fajnie mozna bylo wykorzystac glosniki w podszybiu na desce a w mk4 nie ma tak dobrze i trzeba jakos inaczej sobie radzic ale nigdy bym nie montowal glosnika pod kierownica, jak to bedzie wygadac i znowu tandetne mocowanie, lepiej wymysl cos bardziej ciekawszego a to bym sobie odpuscil na twoim miejscu.
jano0244, uwazam ze lepiej jest z prawej srony tunelu, latwiejszy dostep, nie przeszkadza i nie trzeba zagladac w tak dol. Zrobiles wieszaki ok ale czy to dobre rozwiazanie? chyba troche tandetnie to wyglada i rusza sie w kazda strone,
Ja nie potrzebuje jakis polaczen konektorowych bo radio bedzie caly czas w jednym aucie, a jesli chodzi o glosnik zewnetrzny to w mk3 fajnie mozna bylo wykorzystac glosniki w podszybiu na desce a w mk4 nie ma tak dobrze i trzeba jakos inaczej sobie radzic ale nigdy bym nie montowal glosnika pod kierownica, jak to bedzie wygadac i znowu tandetne mocowanie, lepiej wymysl cos bardziej ciekawszego a to bym sobie odpuscil na twoim miejscu.
Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
3ci przewód to prawdopodobnie + do podświetlania gniazdka popielniczki.
Co do głośnika to można go pod deskę rzucić gdzieś tak żeby nie brzęczał. Będzie dobrze słychać.
Jak będziesz w stronę Lublina jechał i chcesz pomocy / ewentualnie zamontować Ci to tak jak chcesz to się odezwij
Co do głośnika to można go pod deskę rzucić gdzieś tak żeby nie brzęczał. Będzie dobrze słychać.
Jak będziesz w stronę Lublina jechał i chcesz pomocy / ewentualnie zamontować Ci to tak jak chcesz to się odezwij
Re: Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
CRS200 pisze:
jano0244, uwazam ze lepiej jest z prawej srony tunelu, latwiejszy dostep, nie przeszkadza i nie trzeba zagladac w tak dol. Zrobiles wieszaki ok ale czy to dobre rozwiazanie? chyba troche tandetnie to wyglada i rusza sie w kazda strone,
Ja nie potrzebuje jakis polaczen konektorowych bo radio bedzie caly czas w jednym aucie, a jesli chodzi o glosnik zewnetrzny to w mk3 fajnie mozna bylo wykorzystac glosniki w podszybiu na desce a w mk4 nie ma tak dobrze i trzeba jakos inaczej sobie radzic ale nigdy bym nie montowal glosnika pod kierownica, jak to bedzie wygadac i znowu tandetne mocowanie, lepiej wymysl cos bardziej ciekawszego a to bym sobie odpuscil na twoim miejscu.
CRS200, może nazwanie czegoś wieszakami brzmi tandetnie, ale wierz mi, to wcale źle nie wygląda. Jestem jedynym kierowcą auta (nie trzeba przesuwać fotela do tyłu lub przodu), radyjko nie rusza się praktycznie wcale, bo ma "trzymanie" z 3 stron: jest podwieszone, opiera się o tunel i od tyłu o siedzenie. Dostęp do gałkologii jest znacznie wygodniejszy niż w przypadku montażu po prawej stronie tunelu. Głośnik zamontowany pod kierownicą posiada swój oryginalny uchwyt NOKII, kwestia tylko dopasowania tego uchwytu do plastików pod kierownicą. Zarówno wygląd i funkcjonalność tego rozwiązania naprawdę jest OK.
Moje rozwiązania nie są pomysłem chwili, ale raczej długich przemyśleń i eksperymentów, bo tandety i plączących się kabli nie lubię.
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
c-master, dzieki za checi pomocy ale dam rade sam zamontowac tylko podpowiedzcie gdzie podpiac sie zamiast w kable zapalniczki zeby nie bylo stalego zasilania.
Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
CSR200, myślę, że pasowałoby Ci podłączyć się pod zasilanie radia. Działa po wyłączeniu zapłonu, przestaje po wyjęciu kluczyka. W taki sposób zasilił CB mój kolega, który zamontował CB w pustą kieszeń pomiędzy nieoryginalnym radiem a panelem regulacji ogrzewania/wentylacji. W jego przypadku Yosan Turbo doskonale wpasowuje się w konsolę nawet kolorystycznym czerwonym podświetlaniem. U mnie taki montaż odpada, mam klimatronic i fabryczne radio z odtwarzaczem CD.
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
podlaczenie pod radio chyba by bylo najlepszym rozwiazaniem, pod ktore kable sie podpiac?
Sprzedam części do: VW GOLF IV różne wersje silnikowe
Podwójne gniazdo zapalniczki, radio CB, podswietlenie
Zależy jak masz kostkę do radia podpiętą ale najprawdopodobniej pod żółty lub czerwony.
A jak nie to próbówka do ręki i będziesz wiedział gdzie
A jak nie to próbówka do ręki i będziesz wiedział gdzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości